Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Ploc vyhrál, soud nařídil televizi Prima zveřejnit jeho odpověď

  15:47aktualizováno  15:47
Poslanec Pavel Ploc zažaloval televizi Prima kvůli reportáži, která popisovala jeho údajnou spolupráci s vojenskou kontrarozvědkou. Chtěl, aby zveřejnila jeho odpověď. Napoprvé prohrál, ale Vrchní soud mu nyní dal za pravdu. Spis označili soudci za soubor klepů.

Poslanec ČSSD Pavel Ploc | foto: Roman Čejka, MF DNES

Soud rozhodoval především o tom, jak posuzovat informace ze spisů vojenské kontrarozvědky. Obě strany totiž předložily jako důkaz pravdivosti svých tvrzení právě svazek, který kontrarozvědka pod jménem Ploc vedla.

Zástupce televize Prima uvedl, že v reportáži ze srpna 2008 nezaznělo nic, co by nebylo ve spise. Prostor navíc dostal i Pavel Ploc. Nejprve redaktor uvedl, že má negativní lustrační osvědčení a že jakoukoli spolupráci odmítá.

"To byl dán rozkaz a tomu jsem se nemohl vyhnout," řekl v reportáži Pavel Ploc s tím, že jako sportovec vojenského klubu musel na schůzky s kontrarozvědkou.

Žaloba naopak tvrdila, že reportáž vyzněla neobjektivně. "Nebylo možné rozeznat, co je údaj ze spisu a co je hodnotící komentář redaktora. Celá zpráva vzbuzuje dojem aktivní spolupráce Pavla Ploce s komunistickou státní bezpečností," uvedl advokát Lukáš Trojan.

Soud dal nakonec za pravdu Plocovi. Přísedící soudce Jaroslav Bureš uvedl, že Vrchní soud má se spisy StB i vojenské kontrarozvědky své zkušenosti. "V tomto případě se jedná o soubor společenských klepů, jejichž zpravodajská hodnota byla nulová. Informace bylo možné získat prostým čtením deníků té doby. Z obsahu svazku nevyplývá skutečnost, že by kontrarozvědka získala Pavla Ploce jako důvěrníka, a ani to, že by na někoho donášel," uvedl Bureš.

Podle něj byla reportáž na hranici bulvárního sdělení. Bureš navíc připomněl zákonné právo na odpověď v případě, kdy se zpravodajství dotkne cti fyzické nebo právnické osoby. Odmítnout odpověď lze podle něj jen v případě, že rozsahem nebo tématem neodpovídá odvysílané reportáži.

Televize Prima musí odpověď Pavla Ploce odvysílat ve svých zprávách. Navíc musí uhradit náklady soudního líčení.



Po stopách vrahů


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Koupaliště v Újezdě u Valašských Klobouk.
Vandal nalil barvy a motorový olej do bazénu, obec už ho letos neotevře

Za vodními radovánkami tam jezdili lidé z celého Vizovicka. Na oblíbeném koupališti v Újezdě už si ovšem letos nezaplavou. Obec nečekaně ukončila jeho provoz...  celý článek

Ilustrační snímek
Při nehodě na Znojemsku zemřeli dva lidé, mezi zraněnými jsou i děti

Při srážce dvou osobních aut u obce Bantice na Znojemsku přišli v neděli odpoledne o život dva lidé. Při nehodě se zranilo dalších pět lidí, z toho tři děti....  celý článek

Nehoda čtyř nákladních vozidel a jednoho osobního zkomplikovala dopravu v...
PŘÍMÝ PŘENOS: V Letňanech se srazily kamiony, doprava v okolí kolabuje

Nehoda čtyř nákladních vozidel a jednoho osobního zkomplikovala dopravu v Praze-Letňanech. Jednoho řidiče museli hasiči vyprostit.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.