Vyšetřovatelé černé skříňky lokalizovali na základě nových analýz nahrávek, které na dně pořídil robot při pátracích pracích nedlouho po nehodě.
Tehdy ještě černé skříňky vysílaly signály. Podle francouzského deníku Le Figaro lokalizovaly přístroje černé skříňky s přesností na pět kilometrů. Přesto ale bude velmi těžké zařízení najít.
"Je to jako zkoušet najít krabici od bot v oblasti velké jako Paříž v hloubce tři tisíce metrů a v terénu podobném Alpám," řekl mluvčí francouzského námořnictva Hugues du Plessis d'Argentre.
Námořnictvo pátrá v Atlantiku od pondělí
Příčiny havárie letu AF 447 jsou stále záhadou. Dosud se spekulovalo pouze o vadných senzorech na měření rychlosti nebo porouchaných výškoměrech. K nehodě mohlo podle vyšetřovatelů přispět i špatné počasí, které panovalo na Atlantikem.
Záhadu mohou rozklíčovat právě letové zapisovače, které zaznamenávají údaje o letu a hlasy v kokpitu. Proto se do hlubokých vod Atlantického oceánu vydaly pátrací týmy znovu v únoru. Mimo jiné norské a americké lodě se sonary a roboty provádí nejkomplexnější podmořskou operaci historie.(o pátrání více čtěte zde)
Francouzské námořnictvo zahájilo podle BBC novou pátrací operaci včera. Oblast pro pátrání se nyní zmenšila z 1500 na 3-5 čtverečních kilometrů.
Posádka stroje Airbus A330 se naposledy hlásila asi 850 kilometrů severovýchodně od brazilského souostroví Fernando de Noronha. Z moře se podařilo vylovit jen některé části stroje a těla několika pasažérů.