"České dráhy... nespletl si Najbrt zadání nebo klienta? Protože to D je prostě jasně dané a nikdo to za T považovat nikdy nebude...," komentuje nové logo ČT na facebooku Štěpán Ryšavý a se svou kritikou není sám. "Tato varianta není modernizace a minimalizace, ale amputace," píše jeden ze čtenářů v diskuzi iDNES.cz.
Česká televize si na nový vizuál najala grafické studio Najbrt. "Logo nemá připomínat písmena 'č' a 't'. Vychází z historického vzoru, ale výsledkem je modernizace, která odpovídá současným trendům," řekla iDNES.cz mluvčí České televize Michaela Fričová.
"Nové logo není potřeba číst. Značka České televize je natolik silná, že písmena už nejsou potřeba. Lidé si vizuál spojí, protože tvarem připomíná to léty používané," dodala. Připustila, že se logo podobá značce Českých drah. "Dnešní vizuální prostředky ale nejsou neomezené," hájí televizi Fričová.
Naprosté většině lidí se logo líbí, ohání se ČT průzkumem
Podobnost s Českými drahami kritizují diskutující na internetu asi nejčastěji. Vizuál velmi připomíná i značku společnosti Andreje Babiše United Bakeries, která také vyšla z dílny Aleše Najbrta. A objevily se i drsnější parodie. Kritici narážejí též na podobnost loga ČT 2 s logem operátora O2.
Česká televize ale tvrdí, že se o názor lidí naopak velmi zajímala a i proto si nechala udělat průzkum, podle nějž se divákům logo líbí. Přes společnost TNS Aisa oslovila vzorek 300 lidí.
"Více než polovina lidí si nové logo přímo spojí s Českou televizí nebo s televizní obrazovkou a 20 procent dotázaných si s ním asociuje české národní barvy. Naprosté většině lidí (83 % dotázaných) se nové logo líbí, 15 % ho považuje za ucházející a jen 2 % respondentů se domnívá, že nové logo je špatné," informovala o výsledcích průzkumu Česká televize.
"U každé změny či úpravy se vyrojí i negativní reakce. Každý má svůj názor, je to standardní jev. My jsme ale dělali všechno pro to, abychom názory diváků zjistili a stále jsme přesvědčení, že modernizace loga byl krok správným směrem," uvedla Fričová.