Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy, delevize i Babišovy pekárny. Lidé parodují nové logo ČT

  22:05aktualizováno  22:05
Po zveřejnění nového loga České televize se na internetu strhla vlna kritiky. Lidem se nelíbí, že zanikla původní písmena "č" a "t". Po webech kolují nejrůznější parodie, nejčastěji karikují přílišnou podobu s logem Českých drah. Mluvčí televize se brání tím, že dnes jsou si loga podobná a lidé mají už vizuál zafixovaný a písmena tam nepotřebují.

Lidé si všimli podobnosti mezi novým logem České televize, vizuálem Českých drah a United Bakeries. (Po rozkliknutí fotky ve fotogalerii se objeví celá rovnice) | foto: facebook

"České dráhy... nespletl si Najbrt zadání nebo klienta? Protože to D je prostě jasně dané a nikdo to za T považovat nikdy nebude...," komentuje nové logo ČT na facebooku Štěpán Ryšavý a se svou kritikou není sám. "Tato varianta není modernizace a minimalizace, ale amputace," píše jeden ze čtenářů v diskuzi iDNES.cz.

Fotogalerie

Česká televize si na nový vizuál najala grafické studio Najbrt. "Logo nemá připomínat písmena 'č' a 't'. Vychází z historického vzoru, ale výsledkem je modernizace, která odpovídá současným trendům," řekla iDNES.cz mluvčí České televize Michaela Fričová.

"Nové logo není potřeba číst. Značka České televize je natolik silná, že písmena už nejsou potřeba. Lidé si vizuál spojí, protože tvarem připomíná to léty používané," dodala. Připustila, že se logo podobá značce Českých drah. "Dnešní vizuální prostředky ale nejsou neomezené," hájí televizi Fričová.

Naprosté většině lidí se logo líbí, ohání se ČT průzkumem

Podobnost s Českými drahami kritizují diskutující na internetu asi nejčastěji. Vizuál velmi připomíná i značku společnosti Andreje Babiše United Bakeries, která také vyšla z dílny Aleše Najbrta. A objevily se i drsnější parodie. Kritici narážejí též na podobnost loga ČT 2 s logem operátora O2.

Česká televize ale tvrdí, že se o názor lidí naopak velmi zajímala a i proto si nechala udělat průzkum, podle nějž se divákům logo líbí. Přes společnost TNS Aisa oslovila vzorek 300 lidí.

"Více než polovina lidí si nové logo přímo spojí s Českou televizí nebo s televizní obrazovkou a 20 procent dotázaných si s ním asociuje české národní barvy. Naprosté většině lidí (83 % dotázaných) se nové logo líbí, 15 % ho považuje za ucházející a jen 2 % respondentů se domnívá, že nové logo je špatné," informovala o výsledcích průzkumu Česká televize.

"U každé změny či úpravy se vyrojí i negativní reakce. Každý má svůj názor, je to standardní jev. My jsme ale dělali všechno pro to, abychom názory diváků zjistili a stále jsme přesvědčení, že modernizace loga byl krok správným směrem," uvedla Fričová.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.