Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Parkoviště? Ne! Blokované centrum

  3:12aktualizováno  3:12
Ústí nad Labem, Praha - Kam až mohou dojít neshody o peníze mezi městem a dopravním podnikem? To se včera ukázalo v Ústí nad Labem, kde se přepravce rozhodl zablokovat svými autobusy dopravu. Půlhodinová ranní blokáda centra krajského města padesáti ekologickými autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje měla upozornit na spory v regionální autobusové dopravě. Předcházela včerejšímu jednání krajského zastupitelstva. To nakonec schválilo, že noví dopravci budou mít smlouvu od roku 2007 do konce roku 2014. Autobusová doprava v Ústeckém kraji tak po dvouměsíční krizi dostala pevný rámec do budoucna. To přesto nevylučuje, že se zde stejná situace nebude dnes nebo v dalších dnech opakovat. V metropoli se podle radního pro dopravu Radovana Šteinera něco podobného nemůže stát, protože pražský dopravní podnik patří pod město. Jízdenka by prý jinak stála až třikrát tolik.

Blokáda náměstí | foto: Karel KopáčMF DNES

Autobusy dopravce, který dostal výpověď, blokovaly včera Ústí nad Labem. Může se to samé stát v Praze?

 

Ústí nad Labem, Praha - Desítky autobusů Dopravního podniku Ústeckého kraje se včera dopoledne vydaly na „spanilou jízdu“ centrem Ústí nad Labem. Řidiči protestovali proti zrušení smlouvy jejich firmy hejtmanem Jiřím Šulcem. Autobusy z centra vykázala až policie. „Chtěli jsme upozornit na to, že se Ústecký kraj zbavuje největší flotily ekologických autobusů v republice,“ řekl mluvčí dopravce Marek Ženkl. Kraj se včera rozhodl, že nového dopravce vybere do konce roku a podepíše s ním smlouvu do začátku roku 2015. V Praze k podobným blokádám dojít nemůže. Pražský integrovaný systém má dominantního dopravce, kterým je Dopravní podnik hlavního města Prahy. Ten vlastní město. „Dopravní podnik zcela realizuje politiku města už jen proto, že ho dotujeme z téměř sedmdesáti procent. Praha má oproti Ústeckému kraji výhodu také v tom, že je krajem i městěm dohromady a dotace na dopravu jsou více přehlednější,“ říká radní pro dopravu Radovan Šteiner. Kdyby Praha Dopravní podnik nedotovala, jízdné by bylo třikrát tak dražší. „Doprava by zkolabovala, lidé by kvůli drahému jízdnému přesedli do aut,“ tvrdí Šteiner.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Myslivci budou divočáky v zamořené zóně u Zlína chytat do speciálních klecí.
VIDEO: Myslivci začínají chytat divočáky v zamořeném Zlínsku do klecí

Osm odchytových klecí by mělo v nejbližších dnech začít fungovat v části Zlínska, kde se šíří nákaza africkým morem prasat. Myslivci budou dění u důmyslných...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.