Na většině míst mají ve všední dny plno. Na Radlické, kde může zaparkovat pouhých třicet sedm automobilů, nebývá v devět hodin ráno volné ani místečko.
Podobně je tomu i na obou parkovištích na Zličíně, v Nových Butovicích a na Černém Mostě.
"Asi tři čtvrtiny našich zákazníků jsou mimopražští," tvrdí majitel firmy BEVI, která provozuje parkoviště Černý Most, Jaroslav Bergman. Naprosto nevyužité je však záchytné parkoviště v Radotíně. Plochu s kapacitou dvaašedesát aut využívá denně čtyři až pět vozidel. Jaké je něco takového možné?
Nesmyslnou výstavbu záchytného parkoviště za osm a půl milionů korun odsouhlasili pražští zastupitelé na návrh radních. Za dopravu nese na magistrátu zodpovědnost náměstek primátora Martin Hejl (ODS). Ten se však nemohl k problému vyjádřit, neboť je na dovolené.
Radotínské parkoviště je jediné, které není v dosahu metra. Má sice návaznost na vlakové spoje na Smíchov a hlavní nádraží, ale ty jezdí mimo špičku v hodinových intervalech. A to zřejmě mnohé řidiče odradí.
Nikdo z kompetentních osob nedokázal odpovědět ani na otázku, proč cesta k parkovišti není značena ukazately směru od velmi frekventované strakonické silnice, po které denně míří do centra tisíce aut.
Michael Pecha z odboru dopravy magistrátu slibuje, že se tato nepochopitelná situace do konce roku změní. Parkoviště s příjezdovými cestami, včetně cesty od strakonické silnice, má být vybaveno novým informačním systémem. "Lidé by se již na příjezdových cestách měli dovědět, kolik je volných míst a kdy jim odjíždí nejbližší vlak do Prahy," tvrdí Pech.
Na podzim by mělo být otevřeno další parkoviště v Běchovicích pro sto aut. Rychlejší výstavbě brání podle Jana Machaly z Technické správy komunikací především nedostatek vhodných volných ploch. "Soukromníci chtějí za své pozemky přemrštěné sumy a někdy narážíme na odpor městských částí," řekl Machala.