Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nové autobusové nádraží v Pardubicích? Zapomeňte!

  13:53aktualizováno  13:53
Už několik let slibují pardubičtí radní lidem, že město vybuduje nové autobusové nádraží a upraví prostor kolem vlakového nádraží. Teď náměstek primátorky Pardubic Michal Koláček poprvé přiznal, že se nový autobusový terminál nejspíš stavět nebude.

Nový prostor před nádražím už měl i hotovou studii. | foto: www.pardubice.eu

Vypadalo to na největší změnu v centru Pardubic za poslední roky. Přesunutí autobusového nádraží k vlakovému. Místo něj nové parkoviště. Společný terminál s městskou dopravou.

Lavičky, fontána, zeleň. Také nová silnice za lihovarem. To vše za více než 200 milionů s tučnou dotací ze švýcarských fondů a Unie.

"Udělám vše pro to, aby se nakonec stavělo. Ta stavba by výrazně zvedla komfort cestujících v Pardubicích," říkal ještě vloni v září tehdejší náměstek primátorky Martin Bílek ze Sdružení pro Pardubice.

Jenže v zimě musel udělat místo svému kolegovi Michalu Koláčkovi a radniční náhled na obsáhlý projekt se začal výrazně měnit. První se objevily problémy s kácením dvou stromů, ale jako daleko zásadnější se ukázalo neustálé zdražování stavby, která měla podle původních odhadů už běžet.

Vrší se jeden problém za druhým

"Je klidně možné, že nakonec stavět nebudeme. V každém případě projekt nyní výrazně předěláváme. S novou levnější verzí předstoupím v květnu před zastupitele a uvidíme, jak to dopadne," uvedl Koláček.

Další členové vedení města pod zárukou anonymity dokonce mluví o tom, že nový autobusový terminál u nádraží je vlastně už definitivně odpískaný. Pravdou je, že nyní se vyskytl další problém, tentokrát se státem.

"Zastupitelé s projektem souhlasili i z toho důvodu, že nám bylo ministerstvem dopravy přislíbeno, že bude vybudována lávka na Duklu. To teď zase padá a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) hovoří, že se chystá rekonstrukce celého železničního uzlu," říká primátorka Štěpánka Fraňková s tím, že má pod nádražím vyrůst podchod.

To podle ní mění projekt. "To znamená, že kdybychom teď něco budovali ze švýcarských fondů, bylo by to v kolizi s tím, co vymýšlí ministerstvo dopravy a SŽDC," dodala.

Zdá se tedy, že všechny plány a povolení, do kterých město investovalo stovky tisíc korun, i šance na dotace míří do stoupy a lidé budou dále odjíždět z nedůstojného autobusového nádraží.

"Mrzí mě to, investoval jsem do toho hodně práce. Podle mě má terminál smysl," říká Bílek. Jeho nástupce Koláček však dodává, že naděje na alespoň menší stavbu žije.

"Děláme změny, které by Švýcarům vadit neměly. Je tam ale více problémů, třeba s výkupy pozemků. Pokusíme se to předělat a trochu zlevnit. Líbilo by se mi třeba vybudovat u nádraží podzemní parkoviště," dodal Koláček.








Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.