Nová prováděcí instrukce rozvíjí a objasňuje předpisy, které papež zveřejnil již v roce 2016 v dokumentu nazvaném Vultum Dei Quaerere (Hledání boží tváře). V dokumentu se nehovoří o konkrétních aplikacích, ale o „sociální komunikaci“, napsala britská BBC. Podle katolických médií měl papež v této souvislosti na mysli Facebook, Twitter a další podobné služby.
Rozvážnost by se měla vztahovat zejména k „množství zveřejněných informací a typu komunikace“, uvádí se v dokumentu. Instrukce přinášejí i varování, že digitální kultura má obrovský vliv na společnost. Papež v této souvislosti apeluje na jeptišky, aby nedovolily, aby se digitální média „stala příležitostí pro plýtvání časem“.
Vatikán je přitom na Twitteru velmi plodným autorem, poznamenala BBC. Na svém zpravodajském účtu zveřejnil již téměř 15 000 vzkazů, z toho přes 1 500 tweetů vydal papež na svém anglicky psaném účtu. Vatikán má rovněž účty na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních sítích.