Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Papež neodstoupil kvůli zdraví, ale kvůli skandálům, píší v Itálii

  17:03aktualizováno  17:03
Papež Benedikt XVI. prý neřekl tak docela pravdu, když za hlavní důvod své rezignace uvedl pokročilý věk. Italský deník La Repubblica píše, že ve skutečnosti odstoupil kvůli rozsahu aféry Vatileaks a homosexuálním vztahům mezi vatikánskými duchovními.

Papež Benedikt XVI. na archivním snímku | foto: AP

Zpráva italského deníku se však odvolává pouze na nejmenovaný zdroj obeznámený s nepravostmi ve Vatikánu, proto zatím nemůže být považována za zcela hodnověrnou.

La Repubblica píše, že 17. prosince přinesla trojice kardinálů papeži třísetstránkovou tajnou zprávu o aféře Vatileaks, v níž se mimo jiné psalo o krádeži důvěrných církevních dokumentů jeho komorníkem.

Dokument měl však také obsahovat důkazy o homosexuálních vztazích vatikánských prelátů a jejich snadné vydíratelnosti. Ten den se proto pětaosmdesátiletý Benedikt XVI. rozhodl odstoupit.

Nečisté vlivy

O tom, že důvody papežova odstoupení jsou jiné než zdravotní, už dříve spekulovali znalci tamních poměrů. Podle italského listu vyjevili kardinálové před Vánocemi papeži přesný obraz o poměrech ve Vatikánu.

Zpráva hovořila o "nečistých vlivech" na členy kurie a o síti lobbistů a finančních zájmů provázaných sexuálními souvislostmi. Někteří vysocí preláti údajně byli zvnějšku vystaveni vlivu laiků, s nimiž udržovali vztahy "světské povahy".

Kardinálové dokonce měli vytvořit tajnou homosexuální síť, která v Římě a Vatikánu organizovala sexuální schůzky. Patřili k ní i členové kurie, kteří jsou prý kvůli své sexuální orientaci snadno vydíratelní.

Benedikt XVI. úřad hlavy římskokatolické církve opustí 28. února. Podle informací italského deníku hodlá informace o aféře Vatileaks osobně předat svému nástupci v naději, že bude dost "silný, mladý a požehnaný na to, aby podnikl nutné kroky".

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.