Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pán času

  21:43aktualizováno  21:43
Autoškoly a drobní dovozci ojetých aut žádají hlavu ministra dopravy. Jejich rebelie má pádné důvody. Jsou však pádné natolik, aby Jaromír Schling byl odejit? Životnost zdejších šéfů dopravy je už tak povážlivě krátká. Posuďme proto: Konflikt kvůli znění řidičských testů vypadá zdánlivě jako maličkost. Schling tvrdí: jsou dobré, autoškoly: jsou špatné. S ohledem na množství dopravních nehod zaviněných řidiči by ministr měl o kvalitě zkušebních testů alespoň jednat. On to však arogantně odmítá.

Spor o ojetiny také není malicherný. Stát nejenže zakazuje dovézt auta starší pěti let, nedokáže ani zajistit hladký průběh jejich přihlašování. Diktuje lidem, co si smějí koupit, a omezený výběr ještě komplikuje průtahy.

Přiznejme však, že ve zdejších poměrech nic z toho nemá sílu odvolat tak vysokého pána, jakým je ministr. Zkusme však přidat další Schlingovy prohřešky.

Prodej Radiokomunikací a Telecomu nabírá zpoždění jako české vlaky. A jsme-li u těch drah - poslední velký plán na jejich transformaci padl i s ministrem Peltrámem, jeho nástupce Schling prosadil reformu nereformu. Více se snaží vycházet se železničáři než s daňovými poplatníky.

Z ještě vážnějšího soudku je ministrův odmítavý postoj k výběrovým řízením. Na jeho doporučení zadala vláda stavbu dálnice do Ostravy přímo izraelské firmě. Proč vybírat mezi různými nabídkami? Hlavně, aby někdo začal kopat ještě před volbami.

Tisk testů pro autoškoly získal rovněž podnik bez výběrového řízení. "Bez nutnosti provádění širšího výběru" chtěl pan Schling prodat i lukrativní majetek Českých drah.

Úřad odpovídající za ohromný státní majetek řídí muž, pro nějž jsou veřejné soutěže ztrátou času. Zájemci se prý tajně dohodnou. A nebyl by to ministr Schling, kdyby vždycky neměl po ruce i argument o "časové tísni".

V zemi, kde není právní systém vyzrálý, kde politické strany čelily řadě korupčních afér, budí Schlingův postoj jinačí podezření: že se tajně dohodnou úředníci a šťastná firma. Vládě čistých rukou však neprůhledné zakázky nevadí.

Ačkoli tedy důvody k jmenování lepšího ministra dopravy jsou, Schling stejně odvolán nebude. Rozumějme: pár měsíců před volbami je vláda přece v časové tísni.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

MUDr. Martin Anders (9.8.2017)
Čekárny psychiatrů praskají ve švech. Obor je podfinancovaný, říká odborník

Čekárny psychiatrů praskají ve švech a pacientů dál přibývá. Nových specialistů se přitom i kvůli podfinancování oboru nedostává. Pomoci by mohla centra...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.