Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pán času

  21:43aktualizováno  21:43
Autoškoly a drobní dovozci ojetých aut žádají hlavu ministra dopravy. Jejich rebelie má pádné důvody. Jsou však pádné natolik, aby Jaromír Schling byl odejit? Životnost zdejších šéfů dopravy je už tak povážlivě krátká. Posuďme proto: Konflikt kvůli znění řidičských testů vypadá zdánlivě jako maličkost. Schling tvrdí: jsou dobré, autoškoly: jsou špatné. S ohledem na množství dopravních nehod zaviněných řidiči by ministr měl o kvalitě zkušebních testů alespoň jednat. On to však arogantně odmítá.

Spor o ojetiny také není malicherný. Stát nejenže zakazuje dovézt auta starší pěti let, nedokáže ani zajistit hladký průběh jejich přihlašování. Diktuje lidem, co si smějí koupit, a omezený výběr ještě komplikuje průtahy.

Přiznejme však, že ve zdejších poměrech nic z toho nemá sílu odvolat tak vysokého pána, jakým je ministr. Zkusme však přidat další Schlingovy prohřešky.

Prodej Radiokomunikací a Telecomu nabírá zpoždění jako české vlaky. A jsme-li u těch drah - poslední velký plán na jejich transformaci padl i s ministrem Peltrámem, jeho nástupce Schling prosadil reformu nereformu. Více se snaží vycházet se železničáři než s daňovými poplatníky.

Z ještě vážnějšího soudku je ministrův odmítavý postoj k výběrovým řízením. Na jeho doporučení zadala vláda stavbu dálnice do Ostravy přímo izraelské firmě. Proč vybírat mezi různými nabídkami? Hlavně, aby někdo začal kopat ještě před volbami.

Tisk testů pro autoškoly získal rovněž podnik bez výběrového řízení. "Bez nutnosti provádění širšího výběru" chtěl pan Schling prodat i lukrativní majetek Českých drah.

Úřad odpovídající za ohromný státní majetek řídí muž, pro nějž jsou veřejné soutěže ztrátou času. Zájemci se prý tajně dohodnou. A nebyl by to ministr Schling, kdyby vždycky neměl po ruce i argument o "časové tísni".

V zemi, kde není právní systém vyzrálý, kde politické strany čelily řadě korupčních afér, budí Schlingův postoj jinačí podezření: že se tajně dohodnou úředníci a šťastná firma. Vládě čistých rukou však neprůhledné zakázky nevadí.

Ačkoli tedy důvody k jmenování lepšího ministra dopravy jsou, Schling stejně odvolán nebude. Rozumějme: pár měsíců před volbami je vláda přece v časové tísni.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jihlava
100 POHLEDŮ: Baráčky v Jihlavě jak lepidlem k sobě přilepené

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Bývalý prezident Václav Klaus a jeho manželka Livia Klausová odvolili na Praze 8
Klaus volil svého syna Václava. Poprvé v životě dal preferenční hlas

Bývalý prezident Václav Klaus svoji volbu vůbec netajil. „Prvně v životě jsem dal preferenční hlas. Tentokrát nám to usnadnil náš syn,“ řekl v pátek, když i se...  celý článek

Shromáždění na Slovanském ostrově se zúčastnil i někdejší republikánské strany...
Policie v Chomutově zadržela Miroslava Sládka. Vedl nepovolenou kampaň

Předseda republikánské strany Miroslav Sládek skončil v pátek večer kvůli nepovolené kampani v Chomutově na policejní služebně. Před půlnocí ho policisté...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.