Paleontolog prozradil svůj objev: rohatého dinosaura

Student z kanadského Calgary objevil před šesti lety zkamenělinu do té doby neznámého dinosaura. Nyní svůj objev prozradil. Nad obočím vyrůstaly zvířeti skoro metrové rohy. Vědci předpokládají, že jde o mezistupeň mezi staršími druhy s dlouhými výrůstky a mladšími s krátkými rohy.

Albertaceratops se pohyboval ve vyšších oblastech Kanady před 78 miliony let. | foto: Jan HocekiDNES.cz

Michael Ryan, nyní pracovník clevelandského Muzea historie přírody, zveřejnil svůj objev až v aktuálním vydání magazínu Journal of Paleontology.

Dinosauří roh, široký přibližně jako lidská paže, je podobný těm, které vyrůstaly na hlavách triceratopsů.

Jenže ti jsou o deset milionů let mladší než objevený druh. Nicméně byl zařazen k poddruhu, kterému obvykle vyrůstaly zkostnatělé výčnělky nad očima.

Podle CNN odkryl první ostatky Michael Ryan v roce 2001 v jižní Albertě v Kanadě, tehdy coby student posledního ročníku univerzity v Calgary.

"Objev jsem pojmenoval albertaceratops nesmoi," říká Ryan. První část názvu připomíná oblast, kde kosti nalezl, a druhá část jméno farmáře, který paleontologům pomáhal.

Albertaceratops dosahoval délky sedmi metrů a podle výpočtů žil před 78 miliony let. Nejstarší známý severoamerický dinoasurus s dlouhými nadočnicovými výrůstky byl ještě o 12 milionu let starší. Vědci jej pojmenovali zuniceratops.

Autoři:

Pauline Hansonová přišla na jednání senátu v muslimském oblečení ve snaze...
Australská politička přišla do parlamentu v burce, sklidila kritiku

Australská senátorka Pauline Hansonová vyvolala pozdvižení, když ve čtvrtek přišla na jednání komory oblečená do černé burky. Vůdkyně protiimigrační strany...  celý článek

Východ slunce na pražských Hradčanech (1. srpna 2017).
Sedmnáctiletá matka nechtěla budit dítě, v rozžhaveném autě zemřelo

Na západě Rakouska zemřelo dvouleté dítě, které matka s přítelem nechali při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia zavřené v autě. Informovala o tom agentura APA....  celý článek

Ilustrační foto.
V Hongkongu odsoudili českého seniora za pašování drog, dostal 27 let

Soud v Hongkongu ve čtvrtek poslal na 27 let do vězení třiašedesátiletého českého občana za pašování drog. Muž se zřejmě neodvolá, protože by to zpomalilo...  celý článek

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!