Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pád slepce pod soupravu na hodinu zastavil metro

  7:54aktualizováno  11:45
Krátce po sedmé hodině spadl slepec pod vlak metra ve stanici Invalidovna. Třiapadesátiletý muž vyvázl se středně těžkým zraněním. Trasa B v úseku Florenc - Českomoravská přes hodinu stála, lidé museli použít povrchovou dopravu. Podle šéfa metra je podobná nehoda slepce výjimečnou událostí.
IIustrační foto

IIustrační foto | foto: Jiří Koťátko, MF DNES

"Ačkoliv hlášení v 7:09 vypadalo tragicky, muž měl nakonec jen lehká zranění. S pohmožděným hrudníkem jsme ho převezli na ortopedii do nemocnice na Bulovce," řekla mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová.

Při vyšetření v nemocnici ale lékaři jeho zranění kvalifikovali jako středně těžká. "Pacient je proto hospitalizován na naší chirurgické klinice," uvedl mluvčí nemocnice Petr Mach.

Nával cestujicích, přestupujících na tramvaj ve stanici U Svobodárny kvůli uzavřné trase B metra

"Obvykle trvá hodinu, než je obnoven provoz, takže někdy po osmé zřejmě začne metro v tomto úseku opět jezdit," řekl po sedmé ráno iDNES.cz mluvčí pražského Dopravního podniku Ondřej Veselý. Nakonec se vlaky rozjely v 8:17.

Mezitím cestující zaplnili především tramvaje. "Na Českomoravské metro zastavilo. Část lidí čeká, že bude provoz brzy obnoven, ale většina se vydala na tramvaj, která je beznadějně přeplněná," hlásil jeden z cestujících.

Policie případ vyšetřuje. "Snažíme se najít a vyslechnout svědky. Více by měl prozradit i záznam z kamery," řekla mluvčí pražské policie Iva Knolová.

"Pádů je relativně dost, ale slepý člověk je výjimečný. Většinou tam někdo skočí. Někdy se sice může stát, že tam někdo spadne při tlačenici omylem, ale v devadesáti procentech jde o skokany," řekl iDNES.cz šéf pražského metra Josef Němeček.

Pád do kolejiště většinou nekončí tragicky

Podle něj se stává často, že se člověku v kolejišti nic nestane. "Mezi kolejemi je drážka, a tak lidé v dost velkém procentu podobné pády přežijí. Vlak nad ně najede, ale tam dole místo je," vysvětlil Němeček.

Poté následuje vyprošťování, při kterém je často nutné rozpojit soupravu, pokud je člověk pod ní. Nějaký čas zabere i vyšetřování policie a práce záchranářů. Uvolnění trati tak podle Němečka trvá obvykle kolem padesáti minut.

Pokud cestující podobný pád vidí, měl by podle Dopravního podniku rychle informovat obsluhu, která může upozornit strojvůdce nebo tlačítkem vypnout přívod proudu k trati.

"Pokud je člověk v kolejišti ještě před příjezdem metra, pak to strojvůdce vidí. Do stanice vjíždí šedesátkou a je schopen zastavit. Nikde se do stanice nevjíždí ze zatáčky. Většina skokanů ale skáče těsně před soupravu, a tam už není šance něco dělat," řekl Němeček.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Změny v inkluzi dětem pomohly, školám vadí byrokracie a informační šumy

Lepší přístup učitelů k dětem se speciálními potřebami, ale také zmatky způsobené nedostatkem informací a spousta papírování navíc. Česká školní inspekce...  celý článek

Ilustrační foto
Teplé počasí vydrží do neděle, po víkendu se zatáhne a přidá se déšť

Ranní mlhy se během čtvrtečního dopoledne rozpustí, den tak bude teplý a slunečný s teplotami kolem 18 °C. Míst, kde se mlhy nebo nízká oblačnost udrží po celý...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.