"V tento moment (...) stále není možné rozumět příčinám a okolnostem nehody," píše se ve zprávě, která víceméně opakuje závěry své předchůdkyně. - více o první zprávě čtěte zde
Vyšetřovatelé opět zmínili problémy s rychloměry, takzvanými Pitotovými trubicemi. Ty byly jedním z faktorů, který přispěl k pádu letounu, nebyly však jediným. Ve zprávě znovu hovoří mimo jiné o špatném počasí v oblasti, které přinutilo mnoho dalších strojů pozměnit trasu letu.
Dále doposud zjistili například to, že kyslíkové masky se nad cestujícími neobjevily a letadlo nesnížilo tlak. Všechny záchranné vesty, které se našly, byly stále zabalené. To by mohlo nasvědčovat faktu, že pasažéři neměli dostatek času cokoliv udělat.
Vše o nehodě letounu Air France |
Mimo to francouzští vyšetřovatelé přišli s návrhem, aby černé skříňky v budoucnu vysílaly signál po pádu letadla místo třiceti až devadesát dní. A stroje létající nad moři a oceány by měly mít kromě toho další zařízení, jež by vysílalo na jiných frekvencích.
Klíčem k rozuzlení tragédie letu AF 447 z Rio de Janeira do Paříže, při níž přišlo o život všech 216 cestujících a 12 členů posádky, jsou právě černé skříňky. Jenže stále leží na dně Atlantiku. Bez nich mohou vyšetřovatelé vycházet jen z kusých informací a také z automatické zprávy, kterou letoun vyslal před nehodou.
A proto se do hlubokých vod Atlantického oceánu vydají pátrací týmy znovu v únoru a po tři měsíce se budou snažit hledat zařízení s informacemi o letu. Rádi budou i za další trosky letounu. - přečtěte si Francie obnoví pátrání po černých skříňkách zmizelého airbusu