Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský deník otiskl falešný dopis od Američanů, ambasáda si z něj teď utahuje

  7:15aktualizováno  7:15
Ruský deník Izvestija obvinil americké ministerstvo zahraničí z podněcování ruských aktivistů bojujících za práva sexuálních menšin proti politikům dumy. Zprávu opírá o dopis ministerstva. Ten je však padělaný a americká ambasáda v Moskvě se nyní deníku vysmívá na sociálních sítích.

Falešný dopis se týká práv LGBT komunity. | foto: Reuters

Populární ruský deník Izvestija zveřejnil ve středu zprávu o tom, že americké ministerstvo zahraničí chce zaslat finance organizacím podporujícím práva gayů, leseb, bisexuálů a transsexuálů v Rusku.

Podle dopisu, pod kterým je podepsaný americký zvláštní vyslanec pro právu LGBT komunity Randy W. Berry, si Spojené státy cení práce ruských organizací. Cení si jejich neutuchajících protestů za práva sexuálních menšin a chválí i nevoli ruských úřadů, kterou rozpoutávají. Ruský list podle webu The Time uvedl, že se k dopisu dostal díky hackerům.

List je adresovaný aktivistovi Nikolaji Alexejevovi, který je v Rusku známý dlouhodobým bojem za práva menšin. Organizuje pochody Pride v Moskvě a vede právní firmu GayRussia.ru.

Americká ambasáda v Moskvě na obvinění deníku odpověděla po svém. Na svých účtech na sociálních sítích zveřejnila odpověď, ve které dokazuje, že dopis, na kterém Izvestija zprávu založila, je padělek. Z listu si tak nevybíravě utahuje.

18.listopadu 2015 v 16:42, příspěvek archivován: 19.listopadu 2015 v 13:11

.@izvestia_ru,в следующий раз,используя фальшивые письма,присылайте- поможем исправить ошибкиhttps://t.co/p1880iEWd9 pic.twitter.com/gq84eOvBXm

Červenou propiskou jsou v dopisu opravené pravopisné i faktické chyby. Dole je doplněný dovětkem v ruštině. „Drahá Izvestije, příště až budeš chtít používat padělané dopisy - pošli nám je. Rádi ti opravíme chyby. S pozdravem, ministerstvo zahraničí.“

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.