Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Otevření dvou mostů dopravě nepomohlo

  11:38aktualizováno  11:38
Praha - Praha se snaží vyřešit krizi v dopravě. Policie poprvé po ničivých záplavách otevřela všechny čtyři proudy Strakonické ulice a také Jiráskův a Libeňský most. Dopravní chaos se však jejich zprovozněním nevyřešil, uvádí dopravní agentura DITA. Uzavřeny stále zůstávají Štefánikův, Čechův, Mánesův, Palackého a most Legií. Magistrát mosty po povodni uzavřel kvůli obavám z jejich poškození.

"Vzhledem k tomu, že z Jiráskova mostu nelze na výjezdu na pravobřežní komunikaci pokračovat jinam, než směrem na Podolí a v opačném směru nelze přijet k mostu jinak než od Podolí, je provoz v okolí Jiráskova mostu i na něm v obou směrech na stupni 4," uvádí DITA.

Špatná situace byla před polednem také na magistrále ve směru od dálnice D1. Kolona vozidel se vlekla až do Holešovic.

Plná byla rovněž oblast Letné, na Jižní spojce směr Barrandov se tvořila kolona už od sjezdu na Krč. Silný provoz byl také v Holešovicích na severní části magistrály směrem do centra.

Strakonická má opět čtyři pruhy
Jediné viditelné zlepšení mohli zaznamenat řidiči na Strakonické ulici. Zmizely dopravní zácpy, které se tvořily u Lahovického mostu, kde se frekventovaná výpadovka na jih Čech a do Slap slévala do jediného pruhu.

Ve středu ráno byla po odstranění bariér doprava plynulá a řidiči uháněli bez komplikací až k Barrandovskému mostu a ke Zlíchovu.

Další dopravní omezení se však v nejbližší době nezmění. Magistrát totiž neuvolní uzavřené centrum města do doby, než začnou fungovat všechny trasy metra.

Komplikace v dopravě navíc přineslo i zjištění, že záplavy narušily statiku Letenského tunelu.

Estakáda se rekonstruovala devět měsíců
Od minulého pátku se dá z centra Prahy vyjet na Prosek a Letňany Vysočanskou estakádou. Silnice se otevřela téměř po devítiměsíční rekonstrukci.

"V závěru jsme urychlili stavební práce, abychom na Palmovce zlepšili dopravní situaci MHD," upřesnila pro iDNES mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová. Stavební práce začaly v lednu tohoto roku. Dělníci zbourali most až na základové patky pilířů.

"Autobusy tak nyní opět mohou jezdit v úseku zastávek Vysočanská – Prosek a Špitálská - Prosek," dodala Kuchařová.

Od středy 25. září mohou motoristé jezdit přes Libeňský a Jiráskův most. Z toho ovšem nelze projet do Resslovy a Ječné, aby auta nezablokovala tramvajovou dopravu. Také Palackého most bude vyhrazen pouze tramvajím. Dopravní opatření doprovodí i otevření Libeňského mostu. Nájezd z Holešovic bude možný ulicemi Komunardů a Dělnická, která bude jednosměrná. Z mostu nebude možné jet přímo do Dělnické - doprava povede ulicemi Jankovcova, U Uranie, Na Maninách a Jateční. Během středy by se měly otevřít všechny jízdní pruhy na Strakonické ulici.

Krizový štáb také rozhodl, že zatím nezruší karty D, které jsou propustkou do některých uzavřených ulic.

Letenský tunel je narušen
Zlepšení situace v pražské dopravě nepřišlo ani v očekávaném otevření Letenského tunelu. Velká voda totiž porušila jeho statiku.

"Jižní portál tunelu popojel a budeme ho muset sanovat," řekl v pátek náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl.

Narušení podle něj zjistili statici před týdnem a oprava potrvá zhruba šest týdnů. "Portál tunelu se posunul kvůli podmáčení jižního svahu Letenských sadů a přilehlého nábřeží Vltavy."

Letenský tunel, který spojuje Letnou s nábřežím kapitána Jaroše, opravovala Technická správa komunikací od července.

"V tunelu jsme postavili novou větrací šachtu, potrubí k požárním hydrantům, záchranné skříně s telefony a monitorovací kamery," sdělil iDNES mluvčí správy Libor Sosnovec. Dělníci také vyměnili kluzké dlažební kostky za živičný povrch.

Ani otevření Letenského tunelu však velkou úlevu řidičům nepřinese. Většina mostů i nábřeží zůstává totiž pro auta uzavřena, takže Letenský tunel bude sloužit pouze jako spojka pro magistrálu a Argentinskou ulici. Navíc na nábřeží je zvýhodněn provoz tramvaje, takže se při výjezdu z tunelu budou tvořit dlouhé kolony aut čekajích na semaforu.

Výrazná dopravní omezení tak v hlavním městě platit nepřestanou. Podle Hejla to bude alespoň do té doby, než se podaří zprovoznit všechny stanice metra. Metro v celém rozsahu by však podle nejoptimističtějších odhadů mělo začít fungovat nejdříve v březnu příštího roku.

Dopravní situace se tak v Praze v nejbližích dnech nezlepší. Určitou změnu k lepšímu by podle náměstka Hejla mělo přinést i znovuzprůjezdnění Strakonické ulice, která má začít v plném rozsahu fungovat do konce září. Pražští zastupitelé také rozhodli, že i v dalších obdobích zařadí posílenou vlakovou dopravu do pražského integrovaného systému.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Národním muzeu nainstalovali restaurovaný originál sousoší Géniů. (23.8.2017)
Sousoší Géniů se vrací do Národního muzea, vystavena bude kopie i originál

Po jedenácti letech se do Národního muzea vrátilo sousoší Géniů od sochaře Antonína Poppa. Na jeho původním místě v průčelí budovy ho nahradí kopie, originál...  celý článek

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.