Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ostravskou ČT hýbe skandál

  23:04aktualizováno  23:04
Po necelých dvou letech od krize v České televizi se spor politici versus redakce zpravodajství přesouvá do Ostravy. Podle editora redakce Tomáše Netočného nabídl ředitel studia Ilja Racek mladší šéfredaktorovi ostravského zpravodajství Petru Bohušovi přechod na jinou vedoucí funkci. "Na vaše místo počítám s kolegyní Šárkou Bednářovou. Obšlapala si to u Zaorálka a ODS," citoval Racka podle Netočného a dalších pracovníků redakce na ranní poradě Bohuš.
Přečtěte si otevřený dopis redaktorů ostravské ČT.

Šéf studia však naléhání na Bohuše popírá. "Žádné přesuny na vedoucích postech v blízké době nebudou. Pana Bohuše jsem naopak ve funkci potvrdil," řekl iDNES Racek.

"Nevím, odkud jdou takové řeči," reagoval na dotaz, zda prosazoval na Bohušovo místo Bednářovou. "To jsou informace vhodné spíše pro bulvár," dodal s tím, že politické tlaky vylučuje.

Podle informací iDNES rozesílal Racek po redakci SMS zprávy, že vztahy na pracovišti jsou nadstandardní a nikdo odcházet nebude.

Informace Netočného Bohuš, který má mimo jiné na starosti také publicistický pořad Klekánice, nepotvrdil ani nevyvrátil.

"Vzhledem k tomu, že jsem stále zaměstnancem ČT, nemohu celou věc komentovat. I mé ´bez komentáře´ je ale podle mého názoru dostatečně výmluvné," řekl Bohuš.

Racek Bohušovi podle Netočného nabídl funkci ředitele ostravské produkce či publicistiky.   

Šéf zpravodajství však odmítl. "Někteří zpravodajové, kteří dělali s panem Bohušem, do produkce odešli. Nevylučuji, že tam v budoucnu povedou i další kroky," řekl Racek.

Zaorálek: Do personální politiky ČT nezasahuji
Předseda Poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek, který byl do sněmovny zvolen za Ostravsko, svoji intervenci v tamním studiu popírá. "To je vtip?" reagoval na otázku iDNES.

"Nedovedu si představit, jak bych mohl zasahovat do personální politiky České televize. Problémy studia v Ostravě neznám," podotkl předseda sněmovny.

"Samozřejmě, že redaktory ostravské ČT znám, protože jsem Ostravák," reagoval na dotaz, zda osobně zná redaktorku Šárku Bednářovou.

O spojení ODS s ostravskou televizí nic netuší hejtman Moravskoslezského kraje a kandidát na šéfa strany Evžen Tošenovský. "Nic o žádném nátlaku nevím, pro mne je to nesmysl. Do žádných podobných věcí kolem médií jsem se nikdy nezapojoval."

Redaktorku a moderátorku Šárku Bednářovou se redakci iDNES nepodařilo do pátečních večerních hodin sehnat. Mobilní telefon buď nezvedala nebo byl obsazený.

Šéfeditor dostal výpověď
Výpověď z funkce dostal prozatím hlavní editor ostravského zpravodajství Josef Albrecht.

"Výpověď mi přinesl právník ráno na stůl, pan Racek mi k ní nic neřekl. Šéf Zpravodajství Bohuš o ní nic nevěděl," řekl iDNES Albrecht. "Dost mě to překvapilo, pamatuji si, že když pan Racek přebíral redakci, hrozně se divil tomu, že se v České televizi dávají výpovědi faxem," dodal Albrecht s tím, že během pátku mu vedení nabídlo jinou pozici.

Otevřený dopis  


Skupina redaktorů ostravského studia ČT v neděli zveřejnila otevřený dopis řediteli ČT Jiřímu Balvínovi a šéfovi ostravského studia Iljovi Rackovi. Odmítají, že by chod zpravodajské redakce ovlivňovaly politické strany. "Považujeme to za absurdní a účelově vykonstruované. Má to zakrýt skutečné problémy v redakci, kvůli kterým bychom uvítali odvolání Petra Bohuše," řekla Šárka Bednářová. Dvanácti lidem z redakce vadí překračování rozpočtu a neprofesionalita dvou editorů.




V Ostravě dne 29. 9. 2002


Vážený pane generální řediteli Balvíne, vážený pane řediteli Racku,

 

     dovolte nám, abychom tímto otevřeným dopisem vyjádřili pobouření nad výroky šéfredaktora ostravské redakce zpravodajství České televize Petra Bohuše, který v pátek 27. 9. 2002 na ranní celoredakční poradě prohlásil, že má být odvolaný z funkce na přání politiků a naznačil tak, že do interního chodu ostravského studia i redakce zpravodajství zasahují politické strany, jmenovitě ODS a CSSD. Stejně tak jsme pobouřeni skutečností, že člen redakce Tomáš  Netočný  tyto spekulace předal hned v pátek 27. 9. 2002 tisku.
     Otevřeně prohlašujeme, že o takových tlacích  nám není nic známo a  ani na nás nebyly vyvíjeny. Vše považujeme za absurdní a účelově vykonstruované. Domníváme se, že tato kampaň má zastřít skutečné problémy ostravské redakce zpravodajství, na které jsme již opakovaně upozorňovali bývalé i současné vedení ostravského studia a žádali o jejich řešení.  Tyto problémy začaly příchodem  a jmenováním Tomáše Netočného a Josefa Albrechta do funkcí vedoucích vydání. Na tyto posty byli dosazeni bez jakékoliv televizní praxe a znalosti technologie televizní práce.  Jimi navržený organizační systém redakce šéfredaktor Petr Bohuš  přijal i přesto, že značně ztížil chod redakce.  Je pravidelně překračován rozpočtový rámec redakce, aniž by se to pozitivně projevilo v kvalitě vyrobených pořadů. Podle našeho názoru  současné vedení redakce zpravodajství nesplňuje základní profesní, manažerské, komunikační, ale ani etické požadavky na své funkce. Dokladem toho je mimo jiné i to, že v redakci pracuje manželka šéfredaktora, který je tak jejím přímým nadřízeným. Ukončení pracovní smlouvy jednomu z editorů proto chápeme  jako první z nezbytných řešení stávající situace.
     Proto Vás, pane generální řediteli Balvíne a pane řediteli Racku, tímto dopisem žádáme o okamžité prošetření výroků o politických tlacích, určení viníka a vyvození patřičných závěrů. Tato kauza podle nás vrhá špatné světlo nejen na redakci zpravodajství a ostravské studio, ale také na  celou Českou televizi.  Obnovení důvěry redakce podle našeho názoru může vnést pouze výběrové řízení na nového šéfredaktora  zpravodajství ostravského studia České televize.

Šárka Bednářová                                            Dagmar Famfulíková           Mojmír Žáček

Martin Musial                                                  Helena Mittáková               Jana Dronská

Drahomíra Račáková                                       Eva Dannhoferová            Rostislav Hellemann

Ladislav Olejníček                                             Jiří Loučka                       Jiří Petráš

Na vědomí: šéfredaktor RZ ČTO Petr Bohuš, Zbyněk Honys,  MFDnes, Moravskoslezský deník, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo, Rada České televize, Český rozhlas, FITES, ČTK, Komora programových pracovníků, Adam Komers, Antonín Dekoj, Pavel Pernička, hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský, předseda ODS Václav Klaus, předseda poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.