Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Orloj odpočítává dny k referendu

  0:01aktualizováno  0:01
Modrá látka se žlutými hvězdičkami šustí pod rukama. Po pár vteřinách je uzel, tradiční symbol paměti, hotový a vše zakončuje slogan "Nezapomeňte". Od neděle bude takto vláda v televizi či na billboardech apelovat na lidi, aby šli hlasovat o vstupu do EU.

Týden před referendem vystřídá eurouzel pohled na pražský orloj a odpočítávání dní, které do hlasování zbývají. To vše vždy doprovází hlavní logo kampaně, žluté "Ano".

"Snažíme se nechat maximální prostor pro rozhodnutí. Neříkáme lidem, co si mají myslet. Chceme jim připomenout tuto historickou možnost volby a že je škoda ji nevyužít, s tím, že vláda je pro," vysvětluje strategii Jana Adamcová, která za kampaň na ministerstvu zahraničí odpovídá.

Ani tyto televizní šoty, podobně ztvárněné rozhlasové spoty, billboardy a reklamy v tisku nepřinášejí informaci o tom, co lidem vstup do EU přinese. Za to je ministerstvo zahraničí ostře kritizováno opoziční ODS a prezidentem, nespokojené hlasy se však ozvaly i z řad koalice.

"Mrzí mě, že kampaň je redukována jen na billboardy, protože ty jsou malou částí. Jejich úkolem je odkázat na tu neviditelnou část, tedy zdroje informací, kterých je hodně," brání se Adamcová.

Ministerstvo se také ohání posledním průzkumem agentury STEM. Podle něj kampaň zaznamenaly bezmála dvě třetiny lidí. Polovina z nich ji přitom prý pokládá za zdařilou, třetina ji kritizuje.

Agituje i Součková
S vlastními spoty se pustilo do kampaně také ministerstvo zdravotnictví. Za čtvrt milionu korun si nechalo vyrobit pět dvouminutových bloků, ve kterých lidem vysvětluje, jak se po vstupu do unie promění péče o naše zdraví. Zpracování však příliš nápadité není a připomíná například nudné předvolební reklamy politických stran.

Po úvodní otázce a krátké anketě mezi lidmi na ulici více než minutu hovoří monotónním hlasem vybraný odborník. V jednom ze spotů vystupuje sama ministryně zdravotnictví Marie Součková.

Jak vláda oslaví výsledky referenda, zatím ministerstvo tají. Uvažuje se o ohňostroji, který možná nakonec bude v Brně, protože pražský magistrát váhá s povolením.

Na Hradčanském náměstí pak Česká televize chystá velkou megashow, které by se měl zúčastnit například Karel Gott. Příprava koncertu je zatím v zárodku a ČT teprve shání sponzory.

Autoři:


To nejlepší z volebního studia iDNES.tv





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Miroslav Kalousek po jednání s prezidentem Milošem Zemanem.
ZÁPISNÍK: Několik slov chvály

O jednom kolegovi novináři a o nadávání na média. O české otázce a třech divadelních představeních. A také gratulace Miroslavu Kalouskovi, to jsou témata...  celý článek

Demonstrace na podporu ruské dívčí kapely Pussy Riot v Madridu (17. srpna 2012)
ZÁPISNÍK: Pussyriotismu zdar. Babiš nebo Zemanovci?

Dávka angažované poezie. Nápad na byznys s politickým deštěm. Hledání odpovědi na otázku: Kdo je horší? To jsou témata zápisníku "Minulý týden", který vychází...  celý článek

Sjezd ČSSD v Brně - (zleva) brněnský primátor Roman Onderka, jihomoravský hejtman a kandidát na předsedu ČSSD Michal Hašek a Zdeněk Škromach (18. března 2011)
ZÁPISNÍK: Troubové a hněv. ČSSD, ani Zeman nechápou míru vzteku v zemi

Soutěž o nejpitomější výmluvu v sociální demokracii. Podlehl Zeman přesvědčení o neomylnosti? Babiš jde nahoru. To jsou témata zápisníku "Minulý týden"...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.