Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD má problém, její oranžáda není označena podle zákona

  17:12aktualizováno  17:24
Takový začátek kampaně si ČSSD nepředstavovala. Balení jejího Oranžového životabudiče nejspíš porušuje zákon. Není na něm uveden výrobce ani distributor. To, zda ČSSD zaplatí pokutu, bude záležet na potravinářské inspekci, která se už výrobkem zabývá. Strana zatím pozastavila distribuci nápoje, který chtěla zadarmo rozdávat na mítincích.

Stranická oranžáda ČSSD při startu předvolební kampaně v Brně (28. srpna 2012) | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Potraviny musí být označeny několika údaji včetně distributora, prodejce nebo výrobce. Skutečnost, že jsou distribuovány zdarma, je od této povinnosti neosvobozuje," řekl iDNES.cz Pavel Kopřiva, mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce.

Označení potravin

Na obale potravin musí být uveden název výrobku, množství, doba použitelnosti/minimální trvanlivosti, složení, distributor/prodejce/výrobce.

Jenže právě takové označení na lahvi oranžové limonády rozdávané ČSSD chybí. To, zda strana tímto porušuje zákon, nyní zjistí inspektoři. "Informace, které k nám přicházejí z médií, považujeme za podněty, které prověřujeme," dodal Kopřiva.

V případě porušení zákona politické straně hrozí pokuta. "Za nesprávné označení může být teoreticky udělena sankce až do výše tří milionů korun," dodal Kopřiva.

ČSSD pozastavila distribuci svého volebního nápoje

Sociální demokracie v úterý pozastavila distribuci nápoje. "ČSSD v současné chvíli pozastavuje distribuci nápoje a prověřuje stav věci. Pokud se prokáže jakékoli pochybení či to, že na lahvi skutečně chybí nějaký povinný údaj, budeme usilovat o to, aby byla co nejdříve zjednána náprava," sdělil iDNES.cz mluvčí strany Martin Ayrer.

Oranžová volební limonáda ČSSD

Oranžová volební limonáda ČSSD

Strana redakci neodpověděla na otázky, zda může říci, kdo je výrobcem nápoje a zda jde o sponzorský dar pro ČSSD a nebo zda strana za nápoj zaplatila. Až později strana jako výrobce deklarovala kladenskou společnost Kalabria, která je výrobcem nealkoholických nápojů.

Půllitrové balení tekutiny s názvem Oranžový životabudič začala strana rozdávat v rámci předvolební kampaně. Tu zahájila v pondělí. Na to, že na lahvi chybí označení výrobce, upozornil volebního manažera Jana Hamáčka právě reportér iDNES.cz. Hamáček nejistě reagoval slovy: "To tam být musí?" (více o mítinku strany v Brně, kde se nápoj rozdával, najdete zde)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Baráčky jak lepidlem k sobě přilepené. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.