Celková cena oprav významných mostů by se podle předběžných odhadů měla pohybovat kolem jedné a půl miliardy korun.
Důvody žalostného stavu komunikačních tepen, které spojují oba břehy Vltavy, jsou rozdílné. Zatímco Libeňskému mostu uškodila především předloňská tisíciletá povodeň, u Štefánikova a především Hlávkova mostu mohou za jejich zchátralý stav automobilový provoz a také zub času.
"Dohodli jsme se na harmonogramu jednotlivých rekonstrukcí, které mosty opravdu potřebují. Další otázkou bude způsob financování jednotlivých projektů. U Hlávkova mostu, kde předpokládáme i nahrazení původní klenbové části, bude důležité také vyjádření památkářů," poznamenal Radovan Šteiner (ODS), radní odpovědný za pražskou dopravu.
Podle něj se radní rozhodli nechat nejprve opravit Štefánikův most kvůli plánované rekonstrukci Revoluční ulice v příštím roce.
"Kvůli rozsáhlým tramvajovým a automobilovým výlukám musíme k opravám přistoupit postupně. Po Štefánikově mostu přijde v roce 2006 na řadu most Libeňský a teprve po jeho opravě můžeme uvažovat o rekonstrukci Hlávkova mostu. Tam zamýšlíme práce provádět až v následujícím roce," uvedl radní Šteiner.
Kdy se budou mosty opravovat |
Štefánikův most - během stavební sezony roku 2005 Libeňský most - konec roku 2005 a v roce 2006 Hlávkův most - v roce 2007 |
Štefánikův most je ze všech tří zmíněných nejmladší, pochází z padesátých let minulého století. Oprava by měla zahrnovat zesílení nosné konstrukce a opravu mostovky. V Libni má být mostovka nahrazena kompletně, třeba jako nedávno u Lahovického mostu.
Na rekonstrukci mostu Hlávkova zatím existují dvě rozdílné studie. O tom, která se uskuteční, rozhodnou památkáři.
Štefánikův most bude pro dopravu uzavřen jako první. Důvodem je na příští rok naplánovaná oprava Revoluční ulice, kde řadu týdnů nebudou jezdit ani tramvaje. (10. března 2004) |