Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava přivádí lidi k šílenství

  11:59aktualizováno  11:59
Holešovice - K nepoznání se změnilo Strossmayerovo náměstí, jedna z nejdůležitějších dopravních křižovatek v metropoli. Náhodnému kolemjdoucímu se naskytne nevšední pohled. Tramvajové koleje jsou ze všech čtyř stran vytrhány, ohlušující řev stavebních strojů přímo rve ušní bubínky. Bez tramvajového provozu zůstal dlouhý úsek od stanice metra Hradčanská až po Vltavskou. V severojižním směru nejezdí kolejová doprava od Štefánikova mostu po Výstaviště.

Provoz zde bude obnoven až 1. září. Rozsáhlé práce na důležité dopravní tepně působí Pražanům značné trauma. "Dojíždím odtud denně na Újezd, normálně jedu přímo dvanáctkou. Teď musím dvakrát přesedat, než se dostanu na místo, a trvá mi to dvakrát déle," řekla Marie Hrazdírová.

Dopravní podnik si schytal svoje i od Pavla Holubáře, kterému se rovněž výrazně zkomplikovala cesta do práce. "Nechápu, proč to tady tak rozvrtali. Je mi jasné, že opravovat se musí, ale myslím si, že nemuseli naráz zatarasit celé náměstí. Takhle ochromili dopravu v půlce Prahy. Navíc chybí informace o náhradní dopravě."

Tisková mluvčí Dopravních podniků Zuzana Knoblochová s uvedenými námitkami nesouhlasí. "Rozsáhlejší opravy se dělají vždy v letních měsících. Městská doprava je převedena na prázdninový provoz, který bývá slabší. V ulicích jezdí méně aut." Také veřejnost prý byla informována dostatečně sdělovacími prostředky. Výluky se podle mluvčí provádějí s ohledem na životnost křižovatek a tramvajových tratí. "Vzhledem k intenzitě pražské dopravy se musí provádět v sedmi až desetiletých intervalech. Oprava Strossmayerova náměstí již nešla dále odkládat," tvrdí Knoblochová.

Letošek byl pro rozsáhlejší opravy komunikací vybrán také proto, že se nekoná žádná důležitá mezinárodní akce. "Za rok, kdy se bude konat summit zemí NATO, budou rekonstrukce omezeny. Ze stejného důvodu se neopravovalo ani loni, kvůli měnovému fondu," dodala Knoblochová.

Na křižovatce a v přilehlých ulicích budou kompletně vyměněny kolejové konstrukce a v ulici Dukelských hrdinů také betonové velkoplošné panely. Dopravní podnik zde chce proinvestovat celkem sto tři miliony korun.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.