Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava přivádí lidi k šílenství

  11:59aktualizováno  11:59
Holešovice - K nepoznání se změnilo Strossmayerovo náměstí, jedna z nejdůležitějších dopravních křižovatek v metropoli. Náhodnému kolemjdoucímu se naskytne nevšední pohled. Tramvajové koleje jsou ze všech čtyř stran vytrhány, ohlušující řev stavebních strojů přímo rve ušní bubínky. Bez tramvajového provozu zůstal dlouhý úsek od stanice metra Hradčanská až po Vltavskou. V severojižním směru nejezdí kolejová doprava od Štefánikova mostu po Výstaviště.

Provoz zde bude obnoven až 1. září. Rozsáhlé práce na důležité dopravní tepně působí Pražanům značné trauma. "Dojíždím odtud denně na Újezd, normálně jedu přímo dvanáctkou. Teď musím dvakrát přesedat, než se dostanu na místo, a trvá mi to dvakrát déle," řekla Marie Hrazdírová.

Dopravní podnik si schytal svoje i od Pavla Holubáře, kterému se rovněž výrazně zkomplikovala cesta do práce. "Nechápu, proč to tady tak rozvrtali. Je mi jasné, že opravovat se musí, ale myslím si, že nemuseli naráz zatarasit celé náměstí. Takhle ochromili dopravu v půlce Prahy. Navíc chybí informace o náhradní dopravě."

Tisková mluvčí Dopravních podniků Zuzana Knoblochová s uvedenými námitkami nesouhlasí. "Rozsáhlejší opravy se dělají vždy v letních měsících. Městská doprava je převedena na prázdninový provoz, který bývá slabší. V ulicích jezdí méně aut." Také veřejnost prý byla informována dostatečně sdělovacími prostředky. Výluky se podle mluvčí provádějí s ohledem na životnost křižovatek a tramvajových tratí. "Vzhledem k intenzitě pražské dopravy se musí provádět v sedmi až desetiletých intervalech. Oprava Strossmayerova náměstí již nešla dále odkládat," tvrdí Knoblochová.

Letošek byl pro rozsáhlejší opravy komunikací vybrán také proto, že se nekoná žádná důležitá mezinárodní akce. "Za rok, kdy se bude konat summit zemí NATO, budou rekonstrukce omezeny. Ze stejného důvodu se neopravovalo ani loni, kvůli měnovému fondu," dodala Knoblochová.

Na křižovatce a v přilehlých ulicích budou kompletně vyměněny kolejové konstrukce a v ulici Dukelských hrdinů také betonové velkoplošné panely. Dopravní podnik zde chce proinvestovat celkem sto tři miliony korun.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.