Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Operace Olovo: policie už vyslýchá

aktualizováno 
Nezvykle rychlý průběh má zatím vyšetřování kauzy sociálních demokratů, vycházející z dokumentu, jenž hanobí místopředsedkyni Poslanecké sněmovny Petru Buzkovou. Tento text s pracovním názvem Operace Olovo vznikl podle informací Mladé fronty DNES ve sboru premiérových poradců a měl za cíl veřejně zdiskreditovat Zemanovu oponentku Buzkovou. Poté, co o dokumentu v úterý informovala Mladá fronta DNES, podala Buzková trestní oznámení na neznámého pachatele pro šíření pomluv.
Celý text plánu na diskreditaci Petry Buzkové
strana 1
strana 2
strana 3
strana 4
strana 5
strana 6
strana 7
strana 8
strana 9
strana 10

"Oznámení jsme už dostali, předali jsme to našemu prvnímu odboru, který teď zkoumá, zda se pachatel skutečně dopustil pomluvy," potvrdil včera ředitel pražského úřadu vyšetřování Zdeněk Janíček.

Pokud by vyšetřování bylo úspěšné, pachatel by nakonec mohl být odsouzen k trestu až dvouletého vězení.

V textu, který Mladá fronta DNES získala od jednoho Zemanova spolupracovníka, jenž si jej stáhl na disketu z počítače od jednoho člena sboru poradců řízených Miroslavem Šloufem, je Buzková vylíčena v těch nejčernějších barvách.

Píše se zde o ní, že se před listopadem 1989 živila prostitucí, že spolupracovala se Státní bezpečností a že týrá svou tříletou dceru Annu. Tyto informace chtěl autor dokumentu postupně šířit do médií formou dopisů od fiktivních občanů.

"To jsou takové nehoráznosti, že se k nim snad ani nebudu vyjadřovat," prohlásila Buzková.

Ve včerejším vydání deníku Právo uvedla, že podala trestní oznámení i přesto, že pomluvu nepovažuje za tak závažný trestný čin: "Tady se ale jedná o něco do této doby neobvyklého, kdy nějaká osoba zpracovává konkrétní analytický materiál na očernění konkrétního politika. Trestní oznámení jsem podala proto, abychom se dozvěděli, kdo se takovýmito věcmi zabývá, a případně aby mu bylo znemožněno v takové činnosti pokračovat."

Zemanův spolupracovník, který dokument redakci předal, uvedl i jméno konkrétního poradce, z jehož počítače dokument zkopíroval, tento poradce to však popřel: "Nic takového jsem nepsal."

Premiér Zeman ve středu prohlásil, že dokument je podvrh, a naznačil, že si všechno vymyslela MF DNES. Zdroje z Úřadu vlády však potvrdily, že Zeman byl ze zveřejnění informací rozladěn a domáhal se od Šloufa jasného vysvětlení.


JAKÝ TREST HROZÍ ZA ŠÍŘENÍ POMLUV?

Trestní zákon, paragraf 206
1) Kdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mu jinou vážnou újmu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
2) Odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Prezident Miloš Zeman na návštěvě v Horšovském Týně. (19. 10. 2017)
Andělé nebudou, andělé došli, když nechcete ďábla, jděte volit, vybídl Zeman

Rozhodujete se mezi špatným a ještě horším, přesvědčoval ve čtvrtek voliče, ať jdou volit, prezident Miloš Zeman. „Andělé nebudou, andělé došli, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.