"Na tom rentgenovém snímku bylo výrazně napsáno ‚Operace nutná‘. Skácela jsem se do křesla a lapala po dechu. Bylo to něco šíleného. Na rentgenu byly nějaké kosti, snad žebra," popsala seniorka. Sama má po operaci. Nedávno byla na dalších vyšetřeních.
V první chvíli se vůbec nezabývala tím, proč jí zrovna Česká pojišťovna posílá nějakou zdravotní dokumentaci. Vyděsila se.
"Těžko to popsat někomu, kdo to nezažil. Prostě otevřete obálku, vypadne rentgen a v tu chvíli nic víc neřešíte. Jen to, že máte nějaký problém," dodala rozhořčeně Jarmila s tím, že až po odeznění šoku prozkoumala detailně obsah obálky i samotný snímek. Na něm je částečně dutina břišní a v ní malá kačenka.
V přiloženém letáčku se pak dočetla, že jí Česká pojišťovna vlastně nabízí pojištění psa.
"Tedy pokud nějakého mám. Že pes sežere kdeco a je lepší, aby ho měl majitel pojištěného na možnou operaci a veterinární léčbu. Já psa nemám. Ale mám zásadní námitky proti takovéto neetické reklamní kampani. Vždyť mě z toho mohla klepnout pepka. Mám po infarktech," zdůraznila seniorka Jarmila.
Česká pojišťovna podle vyjádření své mluvčí Dagmar Koutské negativní odezvu od klientů nemá. "Dosavadní reakce zákazníků jsou zatím veskrze pozitivní," uvedla Koutská.
Rentgenovému snímku, který je součástí nabídky České pojišťovny, dominuje vzkaz "Operace nutná". Ve spodní části je drobnější nápis "Chraňte svého mazlíčka i své kačky".
Člověka, který tuto obálku dostane, udeří nejprve do očí právě ona zmínka o operaci.
Pojišťovna rozesílala zásilku, týkající se pojištění psů Mazlíček, svým vybraným klientům v minulých dnech. "Česká pojišťovna si je samozřejmě vědoma toho, že pokud uvede na trh kampaň, která se vymyká běžným zvyklostem, může nejen zaujmout, což bylo naším cílem, ale také přinést rozporuplné odezvy," uvedla mluvčí Koutská.
Podle ní u této kampaně nejvíce klienti oceňují "netradiční a vtipné zpracování".
"Rozhodně se však nedomníváme, že kampaň je morbidní a agresivní. Pokud naše klientka a vaše čtenářka utrpěla psychický šok, velmi se omlouváme, to rozhodně nebylo naším úmyslem," uvedla mluvčí.
Pojišťovna, tvrdí Koutská, chtěla klientům "velmi transparentně ukázat to, co se našim čtyřnohým mazlíčkům stává běžně, tedy že spolknou něco nepatřičného, a v této souvislosti také upozornit na fakt, že následný veterinární zákrok se majiteli může prodražit, a nabídnout mu efektivní řešení".