Pokud porovnáme funkce Opencard a Plzeňské karty, zjistíme, že Plzeňané získají víc služeb. Navíc náklady v Plzni byly 250 milionů korun, tedy třiapůlkrát méně.
"Ve výdajích je zahrnuto vydání karet, vybavení vozidel MDH i krytí provozních nákladů systému od roku 2004," uvedl Václav Nykles z plzeňského Dopravního podniku.
Pražský magistrát se ale brání. "Je třeba srovnávat srovnatelné. Náklady nepřekračují plánovaný rozpočet. Srovnání s Plzeňskou kartou je neobjektivní, jde o projekt rozdílných rozměrů, technologií v oblasti zabezpečení a také rozdílného potenciálu," řekl vedoucí odboru výpočetní techniky Václav Kraus.
OPENCARD: OČEKÁVÁNÍ SE NESEŠLA S REALITOU |
V Plzni dostanou lidé slevy Pokud se podíváme na funkčnost karet, opět vítězí ta plzeňská. Pražané si mohou nechat zdát, že by si přes Opencard zarezervovali vstupenky nebo získali slevy v obchodech.
Pro srovnání příklad druhý - liberecká karta IS. Dvanáctkrát menší Liberec do karty vložil 24 milionů. Náklady na jednu vydanou kartu tak vyšly na 320 korun. V Praze se cena pohybuje kolem 2 200 korun za jednu kartu. Výroba jedné karty vyjde levněji také v případě In-karty Českých drah nebo v Plzni, kde stála městský rozpočet 1 049 korun.
Přeci jen se však najdou parametry, v nichž Opencard naopak vítězí. Všechny karty slouží jako tramvajenky a čtenářský průkaz do knihovny. Pomocí Opencard si pak mohou řidiči zjistit, kolik mají trestných bodů. To jiná karta neumí.