Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Opencard prohrává v boji s podobnými kartami, je drahá a polofunkční

  14:48aktualizováno  14:48
Karta Pražana nabízí jen část z plánovaných funkcí, je příliš drahá, do rozpočtu nepřinesla ani korunu, naopak spolkla 888 milionů. Prohrává ale nejen boj sama se sebou, neobstojí ani v porovnání s kartami, které si pořídil Liberec, Plzeň či České dráhy. A to přesto, že se nejedná o identické karty a každá funguje trochu jinak.

V porovnání s kartami v Plzni nebo Liberci, nabízí Opencard držitelům málo. Ilustrační foto | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Pokud porovnáme funkce Opencard a Plzeňské karty, zjistíme, že Plzeňané získají víc služeb. Navíc náklady v Plzni byly 250 milionů korun, tedy třiapůlkrát méně.

"Ve výdajích je zahrnuto vydání karet, vybavení vozidel MDH i krytí provozních nákladů systému od roku 2004," uvedl Václav Nykles z plzeňského Dopravního podniku.

Opencard ve srovnání s kartami v Plzni, Liberci a In-kartou Českých Drah.

Pražský magistrát se ale brání. "Je třeba srovnávat srovnatelné. Náklady nepřekračují plánovaný rozpočet. Srovnání s Plzeňskou kartou je neobjektivní, jde o projekt rozdílných rozměrů, technologií v oblasti zabezpečení a také rozdílného potenciálu," řekl vedoucí odboru výpočetní techniky Václav Kraus.

OPENCARD: OČEKÁVÁNÍ SE NESEŠLA S REALITOU

Jenže se zmíněnou bezpečností na tom není Opencard nejlépe, prošetřuje to úřad na ochranu osobních údajů. Jak upozornily Hospodářské noviny, nikdo neví, kdo se může k citlivým údajům dostat. Pomocí karty lze stopovat držitele, ten za sebou nechává "stopy", aniž by to věděl. Stačí sledovat záznamy v zařízeních spojených s kartou a úředník ví o každém jeho kroku.

V Plzni dostanou lidé slevy Pokud se podíváme na funkčnost karet, opět vítězí ta plzeňská. Pražané si mohou nechat zdát, že by si přes Opencard zarezervovali vstupenky nebo získali slevy v obchodech.

Pro srovnání příklad druhý - liberecká karta IS. Dvanáctkrát menší Liberec do karty vložil 24 milionů. Náklady na jednu vydanou kartu tak vyšly na 320 korun. V Praze se cena pohybuje kolem 2 200 korun za jednu kartu. Výroba jedné karty vyjde levněji také v případě In-karty Českých drah nebo v Plzni, kde stála městský rozpočet 1 049 korun.

Přeci jen se však najdou parametry, v nichž Opencard naopak vítězí. Všechny karty slouží jako tramvajenky a čtenářský průkaz do knihovny. Pomocí Opencard si pak mohou řidiči zjistit, kolik mají trestných bodů. To jiná karta neumí.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.