Reportáž skončila 8. 8. 2015 14:57

Letní jízda prázdninovým Českem

Cesta našeho fotoreportéra Petra Topiče kolem České republiky

8:04
Včerejšek se vydařil. Byť nám na kole sem tam pršelo. Radši však dnes kolo brát nebudu. Nejsem zvyklý a dalších 40 kilometrů bych asi neuseděl. Večerní posezení pod pergolou u sklípku byla sladká tečka. Pro "ryňák" se k Radům určitě vrátím. Někomu určitě udělá radost. Včera jsem si obhlédl Nové Mlýny a za chvíli se tam znovu vypravím. Je tam spousta rybářů, tak zkusím udělat nějaké fotky.
0:23
  • Svaťa Radů má moc pěkný sklep. Původní 400 let starý nedávno rozšířil, se dvěma...

Svaťa Radů má moc pěkný sklep. Původní 400 let starý nedávno rozšířil, se dvěma lidmi kopal 60 dní. Ve výsledku má krásný do křížové osnovy orientovaný sklípek. Cihly sehnal po známostech. Mají ještě lichtenštejnský punc. Víno? Dobré. Ukázal mi i archiv, ale jen jsme nahlédli. I běžná produkce stojí za ochutnání. Svaťa razí vlastní deskripci vín, nejen podle cukernatosti či odrůdy. A nikdo z jeho sklepu nevyjde, aniž by okusil jeho mandlový likér, na kterém si zakládá. / Autor: Petr TopičMAFRA

28.7.2015
17:57
Pod vypustí hráze jsme měli štěstí na dva tolstolobiky, kteří se mrskli na hladině.
17:09
V yacht klubu mají vynikající zmrzlinu. Připraví ji přímo před vámi na speciálním mrazícím stole.
15:43
  • Mušov, bývalá obec, že které zbyl jen kostel. Obce by chtěly část ostrova...

Mušov, bývalá obec, že které zbyl jen kostel. Obce by chtěly část ostrova zpřístupnit. Požadavek naráží na zájmy ochrany přírody. Legálně se tam nejspíš ještě nějaký čas nepodívám. / Autor: Petr TopičMAFRA

13:49
Prohání nás tady déšť. Zastavili jsme se v největším kempu u nás v Pasohlávkách. Pavel -  můj průvodce - mi ukázal cestu kolem nádrží. I v neustálém počasí potkáváme nějaké cyklisty, ale o víkendech je tady mnohem víc lidí. Počasí mnoho lidí odradilo, ale ještě o víkendu tady bylo 10 000 lidí.
12:01
  • Topič Petr: Online #5894

Strachotín, směr Pasohlávky. Ale dalo se do deště. Co na plat. Asi se zdržím. / Autor: Petr TopičMAFRA

10:41
Dojel jsem na Nové Mlýny a potkal jsem se s kamarádem Lajťou. Prý ideální počasí na kolo. Objedeme nádrž, prý je to 40 kilometrů. Podíváme se i do největší rybářské osady. Večer mě čeká přednáška ve sklípku, prý mají hodně vzorků. Vína i kořaly. Nějaký text jsem si předepsal, ale nevím, nevím, jestli jsem si neměl naddělat dva.
7:34
  • Topič Petr: Online #5894

Hustopečské dobré ráno s motorovou pilou. Nic naplat, že tam ten strom mohl být tak deset let, nic naplat, že je vrchol vegetační sezony. Musel nejspíš dolů. Pán je nejspíš amatér, protože se mu záhy pila skřípla a nemohl ji dostat ven. / Autor: Petr TopičMAFRA

27.7.2015
20:48
Po okreskách jsem dojel až do Hustopečí. Setrvám tu dva dny. Zítra se podívám na Nové Mlýny, třeba i na kolo. Uvidí se.
18:02
Na statku Vranč na dohled od rozhledny Rumburak jsem dal konopný čaj a prošel se konopným labyrintem. Moc příjemně strávený čas. Hodně rodičů s dětmi, kteří se vzájemně uvnitř hledali. Mají tu také příjemný beach bar s hromadou písku pro děti. Škoda, že musím dál. Jo a v bludišti se nesmí kouřit.
15:30
Zastavil jsem se u Dyje pod Bítovem. Voda je podle linie na skalách tak dva metry pod stav. A notně zelená. Sinic je v ní už asi dost. Dětem, které se v ní ráchají, ani jejich rodičům, to zjevně nevadí.
14:59
Když jsem projížděl kolem jaderné elektrárny v Dukovanech, zahlédl jsem nevšední úkaz. Více čtěte v novém článku
13:12
Na oběd jsem se zastavil v Hrotovicích. Poslední (nejen) gastrošance, kterou jsem dal Moravskému Krumlovu, nevyšla. Restauraci prý chválí, ale měla na dveřích napsáno V neděli jen na objednávku. Vyrazil jsem do Moravských Budějovic a zatím skončil tady. Cestou u brány jaderné elektrárny Dukovany jsem však potkal "zjevení". Napíšu o tom trochu víc za chvíli.
11:54
Zatím jsem neobjevil otevřenou kavárnu. Nabízené snídaně AŽ v 10.30 jsem se (neprozřetelně) vzdal. Stihl jsem se však podívat na vyhlídku nad město a navštívit zámeckou galerii, kde je pěkná výstava že sbírky Jana a Medy Mládkových.
9:20
Přespal jsem v Moravském Krumlově. Ráno vykoukl z okna hotelu a zjistil, že nedělička jak vymalovaná. Na náměstí ani noha, obchody zavřené. Snídaně prý až v 10.30. Dost nepříjemná kombinace. Jdu se podívat, jakto tady žije, co jim odvezli tu Epopej.
26.7.2015
20:12
  • Topič Petr: Online #5894

Zatím NEJ vychytávka z mé cesty. Papírová kartička. "Srtrčíte do vypinača a půjde elektrika." Hotel Epopej, Moravský Krumlov. / Autor: Petr TopičMAFRA