Reportáž skončila 8. 8. 2015 14:57

Letní jízda prázdninovým Českem

Cesta našeho fotoreportéra Petra Topiče kolem České republiky

17:45
Než jsem vylezl do skal na vyhlídku Hvězda, zastavil jsem se ještě u dřevěného hřbitovního kostela panny Marie. Moc pěkný. Broumov a okolí je snad celé v datovém stínu mobilního operátora. Až teď jsem konečně chytil signál. Jinak jsem to řešil pomocí wifi v kavárně kláštera. Ale celkově Broumov pozitivní dojem.
14:53
  • Topič Petr: Online #5894

Zase jeden poklad. Výloha mého dětství, pěkně v centru Broumova. Mým snem je potkat před ní někoho, kdo si právě koupil ten tachometr, co má škálu jen do 110. Nesměl chybět v žádné Mototechně. Tady hrdě vlevo dole. Notně zaprášený. / Autor: Petr TopičMAFRA

13:40
Slečna Denisa slíbila, že prohlídka kláštera zabere maximálně půl hodiny. A taky to tak dopadlo. Škoda, myslím, že by si to zasloužilo víc. Například knihovna stále plná svazků, ale prý je nikdo nečte. V podstatě klášterem proběhnete, zastavíte se na 4, 5 místech. Cizinci vybavení překladem se myslím místy nechytali. "Má někdo zaplacené mumie? Ne, super," ukončila prohlídku. "Máte to všude napsáno," vysvětlila mi, když jsem opáčil, že bych si připlatit, kdybych to věděl. Škoda, že mi lístek sama prodávala. A na okruhy jsem se ptal.
12:47
Myslel jsem, že se značkařem projdu Broumov. Ale vysvětlil mi, že byť už zase svítí slunce, značit se bude dát až zítra. Ale dostal jsem od něj spoustu tipů. Tak zkusím být chvíli turistou.
11:49
Trošku jsem v Polsku zakufroval, ale už jsem zpět v ČR. Ale vypadá to špatně, pršelo, takže nemůžeme malovat turistické značky, jak jsem původně chtěl.
8:16
Poslouchám zprávy ze českých silnic a asi nejspíš udělám, když do Broumova pojedu z Moravy přes Polsko. Uvidíme, jak se mi povede.
5.8.2015
17:51
Holoubek dorazil do cíle. Letěl 500 kilometrů dlouhou trať z Německa. Ztratil třetinu váhy, ale to prý tak bývá. Uvidíme, jestli se dá dohromady, jinak... Přečtěte si celý příběh.
15:13
Tak jsem našel cestou na Barborku holuba. Zaujalo mě číslo na kroužku. Podle něj jsem dohledal majitele a vezu mu ho. Je prý nejspíš vyčerpaný. Letí totiž z Německa a zaletěl se sem spolu s ostravskými holuby.
14:14
Lidí jako na Václaváku. Doslova. Výhled z věže oželím. Jednak je opar, za druhé je u výtahu fronta. Podle kyselých obličejů na dlouho. "Že by to bylo něco hezkého, ten vysílač," prohodí dva turisté. Mají pravdu. Zjevně by nějakou tu korunu potřeboval. S birellem v ruce zahajuji sestup.
13:33
Jde se na Praděd. Nebyl jsem tam snad 25 let.
10:44
10:21
Nakonec jsme měli štěstí. Potkali jsme možná 30 kamzíků. Z toho deset relativně na blízko. Je to dost plaché zvíře. Alespoň zde. Na závěr jsem si na rašeliništi vyfotil naši nejmenší orchidej.
8:02
Od Vysokých holí jdeme směr Kamzičí vrch a zpět. Potkali jsme pár skupin kamzíků. Ale jsou daleko. Pak však máme štěstí a na pár sekund pózují dva 40 metrů před námi.
5:50
4.8.2015
20:09
Tak pan vrchní mě vyvedl z omylu. Turisté sem přes léto chodí. Ale nezůstávají. "Největší mazec je to od 12 do 16. Dnes jsme vydali šest set obědů," pochlubil se. Lidé sem prý zajdou, občerství se a odjedou odpoledne dolů. V porovnání stím zůstává na ubytovně minimum lidí. Tak jsem zvědav, jestli na mě zítra oběd vybyde.
19:59
Ještě, že jsem si nechal rezervu. Mou spanilou jízdu zastavil zákaz vjezdu na Červenohorské sedlo. Nejsem si jistý, jestli od Hanušovic byla nějaká informační cedule. Někomu jsem vztekle volal od značky zákaz vjezdu. Nicméně jsem pak nasedla pěkně to objel přes Rýmařov. Čtyřicet minut navíc. Ale už jsem na Barborce. Vypadá to tady jako v Kubrickově The Shining. "Je vás tady dvacet hostů," uvítal mě recepční v budově pro sto padesát. "V zimě, to jo, ale v létě je to takhle. O víkendu možná čtyřicet,"vysvětlil, jak to tady v létě chodí. Že by sem ještě nedorazili turisti? Uvidím zítra. A hlavně doufám, že narazím na nějaké ty kamzíky. Oblečení načichlé od koní a prasat si nechám. Třeba mě zamaskuje.
16:46
Tak mi přestal fungovat kabílek, kterým přetahuji fotky do mobilu. Jsem zvědavý, jestli ho někde seženu. Navíc moje kalhoty jsou po reportáži u koní a dnes u prasat načichlé. Takže okna dokořán.
16:17
Bohužel tu nemají nikde v okolí restauraci, která by nabízela kotletu z přeštického prasete. Určitě bych si dal. Koupit si z přebytků živé, však možné je. Zapřemýšlím nad tím.Chtěl jsem se podívat do Žamberka do muzea strojů, ale nestíhám to. Snad na cestě zpět. Chci se totiž dostat do 7. na Chatu Barborka. Zítra brzy ráno se půjdu podívat na kamzíky, kteří v okolí Pradědu žijí.