Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vetchý vysoudil 700 tisíc. Bulvár vydával jeho manželku za milenku

  21:54aktualizováno  21:54
Herec Ondřej Vetchý uspěl s žalobou na týdeník Spy. Již zaniklý časopis podle soudu zásadně pochybil, když před dvěma lety uvedl, že herec přišel na vyhlášení Českého lva s milenkou. Vetchý ve skutečnosti na akci dorazil se svou ženou. Manželé vysoudili celkem 700 tisíc korun, čtvrteční verdikt je nepravomocný.

Městský soud v Praze Vetchému přiřkl 500 tisíc korun, jeho ženě 200 tisíc. Každý požadoval půl milionu. Peníze má zaplatil vydavatelství Bauer Media, které časopis Spy přestalo vydávat loni v dubnu.

„Jsem spokojen. Boj to byl dlouhý a jsme unavení,“ řekl iDNES.cz po jednání soudu Vetchý. Na problematickém článku mu podle jeho slov nevadila jen lživost, ale zejména zlý záměr. „Nesnažili se realitu interpretovat bulvárním způsobem, ale likvidačním,“ uvedl.

Článek zveřejněný v bulvárním časopise Spy obsahoval fotografii, na které na slavnostní večer do Lucerny přichází Vetchý s manželkou. V textu přitom stálo, že na předávání cen dorazil se svou milenkou. Manželům vadily i další, údajně nepravdivé informace z jejich soukromí.

„V tom článku o mně není nitka dobrého. Ani kdybych byl kurevník nebo gay, který se na záchodcích schází s muži, tak ani tehdy by nebylo vyznění tak jednoznačně zahanbující jako v tomto případě,“ uvedl ve čtvrtek Vetchý. 

Nevěděl jsem, že se dopouštím chyby, hájil se Novotný

Tehdejší šéfredaktor týdeníku Pavel Novotný přiznal, že došlo k chybě. Odmítl ale, že by lež napsal úmyslně. „Kdybych to věděl, tak bych to nenechal jít do tisku. Opravdu došlo k pochybení v redakci, ale já jsem to nevěděl, nevěděl jsem, že se dopouštím nějaké chyby. Neudělal jsem to schválně,“ řekl u soudu. 

Vetchý naopak tvrdil, že omyl je vyloučený. „Podstatná informace je, že pan Novotný mou ženu dvacet let zná,“ řekl herec. Jeho právní zástupkyně Lenka Radoňová uvedla, že nepochybuje o zlém úmyslu. „Zlý úmysl byl prokázán. Pan Novotný zná pana Vetchého od dětství. Zveřejnit takovou informaci je trestuhodné,“ uvedla. 

Soudkyně Dagmar Stamidisová jí dala za pravdu jen částečně. „Je obtížné říci, zda se jednalo o zlý úmysl pana Novotného ublížit žalobcům, nicméně jednalo se o jeho zásadní nedbalost a neprofesionální přístup. Snažil se, aby vzbudil senzaci. Soud neuvěřil tvrzení, že ženu nepoznal, spíše to neřešil,“ vysvětlila. 

Právní zástupce vydavatelství Jiří Trunečka zvažuje odvolání. Ve svém návrhu poukázal na to, že stejnou nepravdivou informaci zveřejnila i další média. „Protože se jedná ale vesměs o internetové portály, informaci později stáhly,“ vysvětlil. 



Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Blesk
Blesk zasáhl v Třinci patnáctiletého chlapce. Lékaři ho oživili

V sobotu večer zasáhl blesk patnáctiletého chlapce na ulici v Třinci. Při příjezdu záchranářů byl mladý člověk v bezvědomí, srdeční masáž mu poskytovali svědci...  celý článek

Nehoda tří aut na tahu z Brna do Vídně si vyžádala deset zraněných lidí (14....
Po střetu dvou aut stál tah mezi Jihlavou a Znojmem. Zranilo se 9 lidí

V sobotu odpoledne se čelně střetla dvě osobní auta u obce Želetava na Jihlavsku. Na místě byly všechny složky integrovaného záchranného systému, včetně...  celý článek

Nehoda dvou aut v úterý dopoledne zastavila provoz na 26. kilometru dálnice D1....
Dálnice D1 na Vysočině směrem na Brno stála, střetla se zde čtyři auta

V sobotu dopoledne se střetla čtyři osobní auta na 162. kilometru dálnice D1 směrem na Brno. Řidiči nemohli místem ve směru na jihomoravskou metropoli projet....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.