Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soudce Havlín prohrál při o omluvu a půl milionu za poškození pověsti v ČT

  13:08aktualizováno  13:08
Vazebně stíhaný soudce Ondřej Havlín se domáhal omluvy a půl milionu korun za reportáž České televize. Tvrdil, že ho v očích lidí zařadila mezi členy Berkova gangu. Soudce pražského městského soudu Tomáš Novosad ale žalobu zamítl. Uvedl, že reportáž z května 2012 měla reálný základ.

Ondřej Havlín | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Česká televize odvysílala v květnu 2012 zprávu o rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který se v kárném řízení zabýval případem Ondřeje Havlína. Uložil  mu trest snížení platu na půl roku za to, že se snažil ovlivnit svou kolegyni. (více zde)

Havlín se tehdy snažil zasahovat do případu Jana Harangozza, kterého soudkyně z Obvodního soudu pro Prahu 2 nakonec uznala vinným z jízdy v opilosti.

Televize poukázala na to, že Jan Harangozzo byl obviněn v kauze soudce Jiřího Berky. Spojení soudce Havlína a Jana Harangozza pak označila za "jedno z možných chapadel," kterými si skupina soudce Berky zajišťovala vliv v justici i na úřadech.

Ondřej Havlín se ale aktuálního soudního jednání nezúčastnil. V současné době je ve totiž vazbě. Policie ho zadržela na konci února. Spolu s dalšími několika lidmi byl obviněn z korupce a ministr spravedlnosti Pavel Blažek ho dočasně zprostil funkce. (více zde)

Podle televize je spojení nebezpečné, proto o něm vysílala

Právě čest soudce byla podle žalující strany vážně poškozena. Advokát Ondřeje Havlína uvedl, že lidé se po jejím shlédnutí domnívali, že sám Havlín byl členem Berkova gangu. To že propojení existovalo skrze Harangozza označil v závěrečné řeči za "chabou souvislost".

Česká televize naopak argumentovala tím, že spojení soudce s člověkem, který se podílel na činnosti Berkovy skupiny považovala za nebezpečné, a proto o něm informovala. Výroky těch, kteří v reportáži  vystupovali, včetně Havlína, nijak nezkreslila.

Televize poukázala také na to, že čest soudce Havlína je poněkud otřesena. Jmenovala jak poslední obvinění, tak problémy, které měl jako velvyslanec v Bulharsku a Chorvatsku. (více zde)

Soudce Tomáš Novosad nakonec omluvu i finanční odškodnění zamítl. Uvedl, že základ reportáže je reálný. Zejména zmínil rozhodnutí v kárném řízení, o které se reportáž opírala.

Novosad nicméně uvedl, že osobně má k reportáži výtky. Chyběla mu například informace, že v té době byl Harangozzo soudem zproštěn obžaloby, byť nepravomocně. Nejednalo se ale o nic, co by se dalo nazvat zásahem do osobnostních práv.

Verdikt není pravomocný. V jednací síni se nikdo nevzdal na práva odvolání, ale ani se nikdo ihned neodvolal.



Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.