Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Economia se musí omluvit lobbistovi Rittigovi za „kmotrovský“ text

  9:16aktualizováno  9:16
Vydavatelství Economia se má omluvit lobbistovi Ivu Rittigovi za loňský článek „Razie proti kmotrům“, nemusí mu však platit požadovaných sto tisíc korun. Ve čtvrtek o tom rozhodl pražský městský soud, který tak částečně vyhověl Rittigově žalobě. Podle soudu článek neoprávněně zasáhl do lobbistovy občanské cti. Rozsudek není pravomocný.

Vydavatelství se musí lobbistovi omluvit. Ilustrační foto | foto:  Michal Šula, MAFRA

Článek zveřejněný na serveru iHNed.cz souvisel s loňskou razií policie v kauzách kolem tehdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase (ODS) Jany Nagyové (Nečasové). Zpráva z loňského 18. června nazvaná „Razie proti kmotrům: K sejfům vede stopa od Rittigova muže najatého na černou práci“ vyšla několik dní po této policejní akci, která zahrnovala i domovní prohlídku u Rittiga.

Text obsahoval mimo jiné informace o tom, že Rittig má utajenou firmu s podnikatelem Václavem Rybou, který mu sjednává schůzky, předává peníze či zprostředkovává užívání bankovních schránek. Zároveň uváděl, že policie při rozsáhlých prohlídkách sejfů, kanceláří a domů vycházela s vysokou pravděpodobností z odposlechů a sledování nejen Ryby, ale i Rittiga.

Lobbista popírá tvrzení, že by pro něj Ryba vykonával „špinavou práci“. Vadí mu také to, že jej článek spojil s miliony a zlatem zabaveným při razii.

Economia argumentuje mimo jiné tím, že autor článku postupoval podle zásad novinářské profese a informace si ověřil z několika zdrojů. Jeho hlavním pramenem prý bylo usnesení, jímž soud nařídil domovní prohlídky. Skutečnost, že podle pozdějších zjištění neměl Rittig se zabavenými penězi a zlatem nic společného, tak podle vydavatelství v tomto sporu nehraje roli.

V kauzách kolem současné Nečasovy manželky Nagyové čelí Rittig obvinění kvůli údajnému vyzrazování utajovaných zpráv z Bezpečnostní informační služby.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.