Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Klesající voda v Praze umožnila otevřít Strakonickou i trať do Modřan

  9:35aktualizováno  12:36
Pražská doprava ochromená povodní se pozvolna zlepšuje. Po ranním znovuotevření pěti stanic metra byla v poledne znovu zprovozněna výpadovka na Strakonice, i když zatím jen pro MHD. V jedenáct hodin byla otevřena také tramvajová trať do Modřan. Náhradní tramvaj XB se vrátila ke Smíchovskému nádraží.

Díky tomu, že hladina Vltavy začala v úterý klesat, otevřel Dopravní podnik od středečního rána pět stanic metra, které uzavíral jako poslední. Na trase B tak začaly znovu fungovat stanice Smíchovské nádraží, Kolbenova, Vysočanská a Českomoravská, na trase A pak Muzeum (více čtěte zde).

Zastupující primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) po jednání krizového štábu řekl, že zatím není jasné, kdy se otevře celé metro. Může to podle něj trvat i několik dnů, bude záležet na upouštění vody z vltavské kaskády. Přes centrum by ovšem mělo podle předpokladů alespoň projíždět od pátku.

Strakonickou výpadovku v úterý zalila rozvodněná Vltava

Technická správa komunikací v poledne otevřela pro veřejnou dopravu Strakonickou výpadovku. "Jedou tudy zatím jen dvě autobusové linky, a sice číslo 129 a 241 po svých obvyklých trasách do Zbraslavi a Lipenců," uvedl mluvčí Dopravního podniku Petr Vorlíček. Na Strakonickou se vrátily i příměstské linky  317, 318, 320, 321 a 361.

Navíc byly zprovozněny vlaky S41 mezi Roztoky a Libní a linka S8 z hlavního nádraží přes Braník, Modřany až do Vraného nad Vltavou.

Informace z metropole také na Facebooku PRAHA DNES

Dopravní podnik obnovil i dopravu do Modřan

Už v jedenáct hodin se také znovu otevřela tramvajová trať do Modřan, která musela být v pondělí uzavřena kvůli zatopeným kolejím. "Linka číslo 3 se vrátila do své původní trasy, opět jede až na konečnou v Modřanech. Hasičům se podařilo odčerpat lagunu, která se nacházela přímo na Modřanské ulici," uvedl Dopravní podnik na svých webových stránkách.

Vzhledem k obnovení tramvajového provozu v Modřanech se změnil i provoz některých autobusových linek. Linky číslo 121 a 157 se vrací do své pravidelné trasy, ruší se náhradní linka X165, která svážela obyvatele Modřan k vlaku.

Kolem šesté hodiny podvečerní se plánuje otevření Těšnovského tunelu.

Povodně 2013 ve fotografiích

Mimo provoz naopak nadále zůstávají tramvajové linky 2, 4, 5, 6, 8, 14, 17 a 24. Linka číslo 18 je v úseku Národní divadlo - Malostranská odkloněna přes Malou Stranu. Dál jezdí mimořádná linka 34 mezi Ortenovým náměstím a Hloubětínem.

Cestování v MHD je nadále komplikované. Spoje jezdí přeplněné a čas přepravy je v některých případech neúnosně dlouhý. "Cesta autobusem ze zastávky Letňanská na Vysočanskou trvá normálně sedm minut. Dnes jsem ji jel téměř tři čtvrtě hodiny. A to tu mají autobusy pro část cesty vyhrazený jízdní pruh," popsal iDNES.cz jeden z cestujících.

Pomáhají i revizoři

Stále se měnící situace dělá navíc Pražanům potíže zorientovat se, kudy mají jet. Informace jsou sice dostupné ve vyhledávačích, pokud však někde dojde k náhlé výluce, v klasickém vyhledávání se nezobrazí. Náhradní doprava, která má vytvořené jízdní řády, je ovšem v systému zohledněna.

Jarní povodně

Dopravce má navíc v terénu desítky lidí, kteří mají cestujícím pomoci. Zkušenosti s nimi mají cestující podle zjištění MF DNES většinou pozitivní. Informátoři nejen umějí poradit, ale často jsou velmi zdvořilí. I pro revizory platí pravidlo, že v první řadě mají informovat cestující, až v druhé řadě kontrolovat platnost jízdenek.

Velká voda místy velmi komplikuje i automobilovou dopravu. Mnozí řidiči zůstávají stát v nepříjemných zácpách. "Jela jsem v ranní špičce do práce z Dejvic, tam byly ulice naprosto prázdné. Lidé nechali auta nejspíš doma. Jenže na Smíchově už byla situace úplně opačná. Ucpaná silnice byla hned za výjezdem ze Strahovského tunelu, stejně tak Radlická a okolní ulice," řekla řidička Petra Henzlová.

Vltava v Praze se stále drží na povodňovém stupni ohrožení, ve středu ráno řekou protékalo zhruba 2 500 metrů krychlových za sekundu. Od úterní kulminace už ale průtok klesl o víc než pětinu, hlavně díky omezení odtoku vody z vltavské kaskády a také kvůli opadající hladině Berounky a Sázavy.

V pražské Chuchli v úterý ráno Vltava kulminovala s průtokem 3 210 metrů krychlových za sekundu, pod 2 500 kubíků se průtok snížil po 24 hodinách.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.