Dominantní text musí být napsán česky a latinkou. Cizojazyčné reklamy město sice nezakáže, jejich písmo musí být nově proti českému textu maximálně čtvrtinové.
"Hlavní třída vypadá hrozně," neskrýval své rozhořčení starosta Mariánských Lázní Zdeněk Král. Proto se radní rozhodli určit jednotný vzhled reklamních stojanů, takzvaných áček. "Nechceme zakazovat reklamu, podnikatelé musí dodržovat pravidla," vysvětlil starosta Král.
Radní určili, jak budou reklamní poutače velké a jak budou muset vypadat. "Někteří podnikatelé svá áčka připoutali řetězy k dopravním značkám nebo ke sloupům veřejného osvětlení. Chodci se jim museli vyhýbat, komplikovalo to i úklid chodníků od sněhu," poznamenal Zdeněk Král.
Od 1. března nebudou smět být áčka větší než povoluje nařízení. Maximální šířka nesmí přesáhnout 66 centimetrů, výška pak asi 1,3 metru. Na poutačích bude část prostoru povinně zabírat certifikát města a označení provozovatele.
Každý podnik může na chodník umístit nejvíce dva poutače. Jeden před provozovnou, další do 50 metrů od obchodu. Obchodníci navíc musí kolem reklam uklízet sníh na chodníku.
Stojany, které nevyhoví podmínkám nařízení, odstraní zaměstnanci mariánskolázeňského Technického a dopravního servisu. Áčka navíc není možné postavit vedle předzahrádek. Nařízení radních určuje i dobu, kdy mohou poutače lákat zákazníky. Od 7 do 23 hodin.