Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Olomoucké nádraží je znovu průjezdné, vlaky ale jezdí šnečím tempem

  20:28aktualizováno  20:28
Na olomouckém hlavním nádraží v pondělí pokračovaly práce na opravě kolejiště poškozeného při sobotní srážce nákladního vlaku s posunující lokomotivou. Průjezdné už jsou obě koleje, vlaky ale musí jezdit pomalu.

V Olomouci se srazil nákladní vlak s lokomotivou. Vykolejilo jedenáct vagónů. (3. července 2010) | foto: Petr JanečekMF DNES

"Druhou kolej se podařilo zprůjezdnit těsně po páté hodině odpoledne. Vlaky tu ale projíždějí nižší rychlostí," řekla iDNES.cz po osmé hodině večer mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Nižší rychlost ale znamená opravdu hlemýždí tempo, vlaky totiž v úseku mohou jet jen rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Cestující musejí proto počítat se zpožděním. To by však nemělo překročit pár minut.

První traťovou kolej se železničářům podařilo zprovoznit v neděli odpoledne. Od deváté hodiny večer pak mohly motorové vlaky využít i druhou kolej, na které ale ještě chybělo funkční elektrické vedení.

"Po dokončení opravy by to ve stanici mělo být kapacitně v pořádku. Vlaky zde však z preventivních důvodů budou nadále jezdit omezenou rychlostí 10 kilometrů v hodině, protože není funkční zabezpečovací zařízení," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Dodal, že zařízení bude znovu uvedeno do provozu za několik dnů.

Podle webu Českých drah jsou všechny vlaky dálkové i regionální dopravy vedeny po své trase. Cestující však musejí počítat s asi desetiminutovým zpožděním. Některé vlaky ve směru na Přerov musely být v důsledku střetu od soboty odkloněny, jiné nahrazovaly autobusy (o nehodě si více přečtěte v tomto článku).

Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce, celková škoda byla odhadnuta na 5,6 milionu korun. Lokomotiva narazila z boku do nákladního vlaku, který odjížděl z nádraží. Měl přitom odjezd povolen a nepřekročil ani povolenou rychlost. Inspektoři nyní zkoumají, proč posunující lokomotiva nezastavila. Zjišťují, zda to způsobila technická závada nebo chyba strojvedoucího.

Škoda na posunující lokomotivě a vykolejeném osobním vozu byla odhadnuta na jeden milion korun a škoda na sedmi vykolejených a dalších dvou poškozených vagonech nákladního vlaku na 2,5 milionu Kč. Poškození kolejí, trolejí, systému výhybek a zabezpečovacího zařízení bylo vyčísleno celkem na 2,1 milionu korun.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Zdrogovaný Polák ujížděl policii v kradeném autě, narazil do traktoru

V policejní honičku a následnou srážku s traktorem a dalším autem se proměnil pokus zastavit zfetovaného polského řidiče, který ujížděl hlídce mezi Cvikovem a...  celý článek

V Kotlářské ulici v centru Brno prasklo potrubí a voda zaplavila silnici. Jezdí...
Prasklé potrubí stále omezuje provoz v Brně, nový asfalt položí v úterý

Následky prasklého vodovodního potrubí budou Brňané pociťovat ještě několik dní. V ulici Kotlářské, kterou se v pátek brzy ráno proudem valila voda, v sobotu...  celý článek

Eskorta vede obžalovaného Emila B. z Hradecka do soudní síně Krajského soudu v...
Muž dostal za bití a vyhrožování rodině šest let, dceru družky zneužil

Hradecký krajský soud potrestal šesti lety vězení muže, který vydíral a bil svou družku a další členy domácnosti. Také pohlavně zneužil nezletilou dceru...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.