Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Je tu petice za volbu šéfa ČT občany. Vzešla z akce Okamury a zemanovců

  16:06aktualizováno  16:06
Požadavkem, aby ředitele veřejnoprávní České televize nevolila Rada ČT, ale všichni občané přímou volbou, rozjely společnou kampaň před podzimními krajskými a senátními volbami hnutí Tomia Okamury SPD a Strana práv občanů. ČT se podle nich stala „branou bruselské propagandy“.
Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek)

Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

„Chceme, aby začala Česká televize informovat pravdivě, a proto zveřejňujeme petici za to, aby o České televizi přestali rozhodovat politici a jejího ředitele aby si zvolili přímo občané, a vedení tak bylo odpovědné občanům, nikoli stranickým elitám,“ uvedl v tiskové zprávě k rozjezdu společné volební kampaně SPD a SPO, jejímž čestným předsedou je prezident Miloš Zeman, poslanec Radim Fiala z hnutí Svoboda a přímá demokracie. Kampaň obě uskupení zahájila v sobotu v Brně.

„Je to naprosto čerstvá věc, do pondělí ještě zvážíme, zda i my tuto věc podpoříme,“ řekl iDNES.cz senátor a předseda Strany práv občanů Jan Veleba. Odkázal na to, že koaliční smlouva okamurovců a zemanovců zatím mluví jen o tom, že budou prosazovat změnu zákona o koncesionářských poplatcích, aby od placení poplatku televizi byli osvobozeni senioři.

A jak vůbec petiční akce za změnu způsobu volby šéfa ČT vznikla? Hnutí SPD i Strana práv občanů, která dříve nesla slovo zemanovci i přímo v názvu, počítají s tím, že by se v reakci na brexit mělo uskutečnit referendum o setrvání Česka v Evropské unii.

„Po brexitu nás čeká obrovská antikampaň ve prospěch Bruselu. Bude to masivní a neutuchající náklad lží, polopravd a překroucených faktů a naopak vynechávání důležitých skutečností. I proto je třeba bojovat nejen za demokracii, ale také za právo na objektivní a pravdivé informace,“ říká Fiala. Upozornil, že to ukládá veřejnoprávním médiím - Českému rozhlasu, ČTK a České televizi - zákon. „Hlavně Česká televize se v posledních letech stala branou bruselské propagandy a neuvěřitelného překrucování obrazu světa kolem nás,“ tvrdí opoziční poslanec.

Snaha, aby šéfa ČT volili přímo občané, není první aktivitou, která by mohla ovlivnit podobu veřejnoprávní televize. Nedávno prezident přišel s tím, že by ČT mohla být zestátněna, protože ji považuje za hlásnou troubu TOP 09 (více zde).

Loni Zeman pro změnu navrhoval, aby ČT přišla o poplatky (viz zde) a předseda SPO Veleba vzápětí představil návrh, aby lidé místo ČT a Českého rozhlasu mohli platit peníze na jinou veřejnou službu, než je vysílání. Na pět let by od poplatků chtěl také osvobodit toho, o kom by veřejnoprávní média lhala. Když proti tomu ostře vystoupil premiér Bohuslav Sobotka a zakázal senátorům z ČSSD takový návrh podpořit, Veleba jej stáhl. (více zde)

Souhlasíte s návrhem zavést všelidovou volbu ředitele České televize?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 2. července 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 2186
NE 969






Hlavní zprávy

Další z rubriky

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě. Jenže 400...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.