Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Budu chtít omluvy, nejsem špína, říká odvolaný šéf ÚSTR Herman

  12:38aktualizováno  12:38
Bývalý ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů Daniel Herman bude žádat omluvy za výroky, které provázely jeho odvolání. Je přesvědčen, že poškodily jeho dobé jméno. Navíc se domnívá, že jeho vyhazov byl nezákonný. Uvedl to v televizi Prima.

Odvolaný ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů Daniel Herman | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

"Jsem přesvědčen, že výpověď mi byla dána neplatně. Nebyla projednána s odborovou organizací, nebyla mi nabídnuto žádné místo, ač tam v tu chvíli volné místo bylo. Bylo to místo tiskového mluvčího, které je pro mě vhodné," uvedl Daniel Herman v pořadu Partie televize Prima.

Hermana 10. dubna odvolala rada ústavu, podle ní nezvládal řízení. Místo něj jmenovala dočasnou ředitelkou překladatelku z polštiny a bývalou šéfku Českého centra ve Varšavě Pavlu Foglovou (více čtěte zde).

Spolu se svým právníkem se chystá podklady i pro to, aby se mohl domáhat omluvy za výroky některých členů rady. "Co se týká poškozování mého jména, to se dělo systematicky v médiích a budu žádat omluvu. Kdo to bude konkrétně, řeším se svým právním zástupcem. Budou to jednotliví členové rady," uvedl Herman.

Bývalý šéf Ústavu pro studium totalitních režimů bude žádat skutečně jen omluvu. nebude se domáhat žádné finanční náhrady.

Z konkrétních výroků zmínil slova o "vymetení špíny z ústavu," které podle něj řekla předsedkyně rady ústavu Petruška Šustrová. Ta ale odmítla, že by taková slova řekla.

K ústavu se v televizi Prima vyjádřili i politici. Jiří Pospíšil míní, že si ČSSD posadila do rady nekompetentní a nezkušené lidi, asistenty poslanců, poradce. Libor Zaorálek zase ODS vytýká, že se v počátcích nejednalo o nezávislou instituci, ale ústav rodiny Bendových.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.