Podle šéfa volební kampaně a předsedy poslaneckého klubu ODS Zbyňka Stanjury budou nové billboardy v zemi rozmístěny zhruba v poměru devět ku jedné.
Devadesát procent z necelých pěti stovek billboardů po celé zemi bude s pozitivním heslem občanských demokratů, kteří kandidují s podporou Soukromníků, deset procent s negativním vymezením proti Sobotkovi, Babišovi a Zemanovi.
„Po měsících politického cirkusu, chaosu a ostudy, kterou nám předváděly vláda, koaliční strany a Pražský hrad, chceme vrátit politickou diskusi tam, kam patří v tomto období necelých pět měsíců před volbami,“ uvedl na tiskové konferenci předseda ODS Petr Fiala.
„ODS se v červnu vrací k tomu, co jsme započali naší dubnovou programovou konferencí. Budeme pokračovat především v rámci naší kampaně za nižší daně a vyšší platy, v kampani za méně byrokracie a více svobody. Protože to jsou oblasti, které lidi zajímají,“ dodal Fiala.
První místopředsedkyně občanských demokratů Alexandra Udženija zdůraznila, že její strana jako první představila realistický návrh na snížení daní a zvýšení platů všech zaměstnanců.
„Téma se hned stalo klíčovým a ostatní strany nás vzápětí začaly kopírovat. Naše návrhy na sedmiprocentní zvýšení platů všech zaměstnanců však vychází z reálných propočtů, nikoli z touhy trumfnout ostatní. Originál je vždy lepší než jeho nepovedená kopie,“ prohlásila Udženija.
Na Twitteru se krátce po představení kampaně ODS objevilo srovnání s billboardy britských konzervativců pro nadcházející parlamentní volby, které v podobném duchu srovnávají premiérku Theresu Mayovou s opozicí.
„Vizuály se inspirujeme jak doma, tak v zahraničí, ale nevím nic o tom, že bychom měli nějakou speciální dohodu s britskými konzervativci,“ řekl iDNES.cz šéf volebního štábu ODS Stanjura.