"Obaly nechal kraj vyrobit již v minulém volebním období. Bylo jich asi pět tisíc a hejtmani je s pivem rozdávali na oficiálních akcích," uvedla tisková mluvčí krajského úřadu Kateřina Nohavová. Jejich nynější využití v kampani odmítla mluvčí komentovat.
Vicehejtman a nynější Tomanův volební konkurent Roman Línek z Koalice pro Pardubický kraj chování ODS kritizoval. "Rozdávání věcí s krajskými symboly, které jsou zaplacené krajem, není v kampani šťastné. To je špatně. Já to nedělal," uvedl.
Co se týče finanční ztráty, ODS kraj připravila využitím asi tří set obalů pouze zhruba o tisíc korun. Nic to ale nemění na tom, že takové chování není fér. Sám hejtman svůj prohřešek zároveň uznává i bagatelizuje.
"Vzal jsem ty obaly, protože v nich hejtmani vždycky rozdávali pivo jako dárek. Přišlo mi vtipné spojit propagaci kraje, piva a své osoby. Nenapadlo mě, že to byla chyba, dočerpali jsme jen zásoby ze skladu," řekl Toman.
Za samotné lahvové pivo s Tomanovým jménem, stejně jako za několik sudů, které se na jejich mítincích vypili, zaplatila hlineckému pivovaru ODS.
"Pivo Hejtman vyrábíme už několik let a letos jsme za něj dokonce dostali dvě ceny. A když nám ODS zaplatila za vyrobení pár tisíc kusů s hejtmanovým jménem, neměli jsme s tím problém. Byl to pro nás kšeft jako každý jiný," uvedl ředitel hlineckého pivovaru Milan Vedra.