Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ODS navrhuje zakázat předvolební reklamu, pod níž se strana nepodepíše

  14:39aktualizováno  14:39
Zákaz nepodepsané politické předvolební reklamy a pokuty pro ty, kdo to nebudou respektovat, navrhuje ODS. "Strany, které se zúčastní kampaní, mají mít povinnost zřetelně a srozumitelně označit veškerou politickou reklamu, kterou zadávají," řekl premiér a předseda občanských demokratů Petr Nečas.

Zákaz anonymní předvolební politické reklamy bude podle premiéra Petra Nečase prosazovat ODS. | foto:  Dan Materna, MAFRA

"Současně navrhujeme zavést sankce pro média, vydavatele a agentury pronajímající velkoplošné reklamní plochy za zveřejnění nepodepsané kampaně," uvedl Nečas.

Jeho strana bude také požadovat, aby na kampaně politických stran dohlížela vybraná nevládní organizace financovaná z fondu, do kterého by povinně přispívaly politické strany.

Podle návrhu, s nímž přišla ODS, by strany musely povinně na internetu zveřejňovat podrobnou zprávu o celkových nákladech kampaně i jejích jednotlivých částech. To znamená, kolik strana utratila za venkovní reklamu, inzeráty v tisku, spoty v elektronických médiích, mítinky, propagační předměty i jakou odměnu dostali PR poradci.

"Už v průběhu kampaně by také měly strany zveřejnit seznam billboardů, které používají," řekl Nečas. Údaje o dárcích, od nichž dostala peníze, by podle návrhu ODS politická strana měla zveřejňovat na internetu, stejně jako celou výroční zprávu o hospodaření. Občanští demokraté jsou připraveni bavit se i o možnosti, že by politické strany musely platit DPH.

ČSSD chce strop výdajů na kampaň - 80 milionů korun

Vlastní návrh, který by dal pravidla tomu, jak strany zacházejí s penězi, chystá opoziční ČSSD. "Chceme na podzim předložit do Senátu návrh, který by reguloval výši volebních výdajů, omezil množství billboardů a volebních inzerátů a stanovil strop pro přijímání sponzorských darů," řekl v úterý předseda sociální demokracie Bohuslav Sobotka.

Jeho strana navrhuje, aby strop výdajů na kampaně byl ve výši 80 milionů korun. Od fyzických osob by strana směla podle představy ČSSD vzít jen 2 miliony korun ročně, od firmy dvojnásobek. Billboardů by směla strana mít maximálně 300.

K zavedení stropů na volební výdaje politiky již před časem vyzvala nevládní organizace Transparency International. Podle studie, kterou připravilo ministerstvo vnitra, by financování stran mohl hlídat nový úřad. Druhou možností je posílení pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.