Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ODS jde do eurovoleb s Klausem a webem

  14:10aktualizováno  14:10
Favorit na vítězství v eurovolbách, občanští demokraté, představil svou předvolební kampaň. Z billboardů budou na voliče shlížet lídr kandidátky Zahradil a šéf strany Topolánek. Sto tisíc brožurek zdobí i tvář prezidenta Klause. ODS chce zaujmout voliče i na internetu.

ODS nechala vytisknout sto tisíc brožurek s názvem Co byste měli vědět o Evropském parlamentu. Z obálky se usmívá mimo jiné i Václav Klaus, který deklaroval, že se bude snažit o nadstranickost. Na dotaz, jak se tam jeho tvář dostala, odpověděli členové ODS, že fotografii stáhli z otevřených zdrojů.

Strana předpokládá, že Klaus se proti tomu nebude ohrazovat. V brožurce prý není žádná propagace ODS, ale věcné informace o fungování EU a jejích institucí.

Hlavním heslem, pod nímž ODS vyrazí do boje o přízeň voličů, bude Modrá šance pro Evropu, stejná šance pro všechny. Z programových prvků ODS zdůrazňuje odstranění nerovných podmínek pro nové členy EU (omezení cestování a práce) a ponechání rozhodování o zdanění národním parlamentům.

ODS sází na internet
Vedle billboardů a předvolebních mítinků s kandidáty chtějí straníci sdružení pod znakem modrého ptáka oslovit voliče i pomocí internetu.

"Na mítinky chodí málo lidí. Chceme přilákat hlavně mladší a střední generaci, která může volební výsledek ovlivnit," říká lídr eurokandidátky ODS Jan Zahradil.

Na adrese eu.ods.cz jsou kromě představení kandidátů a dalších informací také soutěže o ceny, vtipy, kvíz nebo hra. Ze stránek bude možné stáhnout i logo na mobilní telefon, které se operátorům obvykle platí. ODS tvrdí, že na této službě nic nevydělá, ale finanční stránku věci blíž nevysvětlila.

Představitelé strany ale tvrdí, že s nimi nespolupracuje žádný mobilní operátor, jen společnost ATS Praha, která provozuje audiotexové služby.

ODS slibuje, že nebude v rámci kampaně posílat nevyžádané e-maily, telefonicky útočit na domácnosti ani posílat SMS spam. Volební tým ale prý disponuje tisíci adres, jejichž majitelé souhlasí se zasíláním informací. Kampaň ODS začíná v sobotu na pražském Petříně.

ČTĚTE TAKÉ:
ČSSD zkusí voliče přilákat z Řípu
ODS je jasný favorit eurovoleb

Jan Zahradil a Mirek Topolánek představují billboard ODS pro kampaň před volbami do europarlamentu. (30. dubna 2004)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Pravicový extremista Jan Kopal na snímku z demonstrace v roce 2001
SPD se zbavila člena s extremistickou minulostí, schvaloval i 11. září

Hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) vyloučilo ze svých řad Jana Kopala, který byl v minulosti členem řady extremistických stran a jednu dokonce i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.