ODS nechala vytisknout sto tisíc brožurek s názvem Co byste měli vědět o Evropském parlamentu. Z obálky se usmívá mimo jiné i Václav Klaus, který deklaroval, že se bude snažit o nadstranickost. Na dotaz, jak se tam jeho tvář dostala, odpověděli členové ODS, že fotografii stáhli z otevřených zdrojů.
Strana předpokládá, že Klaus se proti tomu nebude ohrazovat. V brožurce prý není žádná propagace ODS, ale věcné informace o fungování EU a jejích institucí.
Hlavním heslem, pod nímž ODS vyrazí do boje o přízeň voličů, bude Modrá šance pro Evropu, stejná šance pro všechny. Z programových prvků ODS zdůrazňuje odstranění nerovných podmínek pro nové členy EU (omezení cestování a práce) a ponechání rozhodování o zdanění národním parlamentům.
ODS sází na internet
Vedle billboardů a předvolebních mítinků s kandidáty chtějí straníci sdružení pod znakem modrého ptáka oslovit voliče i pomocí internetu.
"Na mítinky chodí málo lidí. Chceme přilákat hlavně mladší a střední generaci, která může volební výsledek ovlivnit," říká lídr eurokandidátky ODS Jan Zahradil.
Na adrese eu.ods.cz jsou kromě představení kandidátů a dalších informací také soutěže o ceny, vtipy, kvíz nebo hra. Ze stránek bude možné stáhnout i logo na mobilní telefon, které se operátorům obvykle platí. ODS tvrdí, že na této službě nic nevydělá, ale finanční stránku věci blíž nevysvětlila.
Představitelé strany ale tvrdí, že s nimi nespolupracuje žádný mobilní operátor, jen společnost ATS Praha, která provozuje audiotexové služby.
ODS slibuje, že nebude v rámci kampaně posílat nevyžádané e-maily, telefonicky útočit na domácnosti ani posílat SMS spam. Volební tým ale prý disponuje tisíci adres, jejichž majitelé souhlasí se zasíláním informací. Kampaň ODS začíná v sobotu na pražském Petříně.
ČTĚTE TAKÉ:
ČSSD zkusí voliče přilákat z Řípu
ODS je jasný favorit eurovoleb
Jan Zahradil a Mirek Topolánek představují billboard ODS pro kampaň před volbami do europarlamentu. (30. dubna 2004) |