OTÁZKA:
Dotaz k organizaci a logistice: Kdy se školy dozvědí harmonogramy a podmínky pro školení a certifikaci komisařů, zadavatelů a hodnotitelů SČ MZ? Zadavatelé a hodnotitelé musejí zvládnout již generálku v září. Jestliže zadavatelem testů nesmí být učitel aprobovaný v daném předmětu, ohrožuje to např. zdárný průběh poslechu v cizím jazyce. (Přihodilo se u „nanečisto“, že poslech na CD nebyl v pořádku…) Proč stát nemůže důvěřovat učitelům aprobovaným v daném předmětu, kteří by zkoušku mohli lépe organizovat?
Poslední dotaz: žákům a rodičům je vskutku celkem jedno, která část je školní a která profilová, chtějí KONEČNĚ vědět, JAK bude vypadat celá jejich maturita. Kdy bude mít škola k dispozici přesné podmínky (tj. vyhlášku) pro profilovou část? Velmi CHCEME zveřejnit podobu celé maturity, ale stále nemůžeme. CHCEME co nejdříve začít pracovat na pracovních listech (pro obě úrovně a všechny knihy z kánonu a všechny cizí jazyky...), ale nemůžeme. ´Musí škola nabízet NEPOVINNÉ zkoušky?
Jana Podoláková
ODPOVĚĎ:
Vaše velmi kvalifikované otázky by vydaly na jednu studii. Já se soustředím snad na tu poslední ... tedy proč nedůvěřujeme. To není otázka důvery, to je otázka prokazatelné objektivity procesů. Jednoduše řečeno je snahou vyloučit v míře odpovídající rizikům faktory, které mohou snížit objektivitu průběhu a tím i výsledků zkoušek.
25.9.2008 11:29