On-line chat s ředitelem Cermatu Pavlem Zeleným

Osobnost odpovídá

Litujeme, ale zadávání otázek bylo možné pouze do 21. května 2012 do 14:15. Nyní osobnost odpovídá na již položené otázky.

OTÁZKA: Dobrý den, pane Zelený. Chtěla jsem se zeptat, jak je možné, že těžší část z matemaiky nezvládli jen 3% žáků a lehčí část nezvládlo 7% žáků. To je divné. Budete tedy měnit i hodnocení u lehčí úrovně z matematiky, která mi přisla také těžší než minulý rokk? A je to fér, že gymnázia maturují ze stejné maturity, jako studenti, co mají týden školu a týden praxi? Předem děkuji za odpověď.
OTÁZKA: Toto neni dotaz. Toto je odpoved pro Joja - ten prvni priklad tezsi maturity by mel vyresit zak zakladni skoly!!!! Rostislav Caha
OTÁZKA: Proč neexistuje jen jedna úroveň státních maturit? Nestojí to obtížnější zbytečně peníze? Vždyť přijímačky na VŠ ti šikovní a chytří stejně složí.
OTÁZKA: Jak je možné, že v zadání testu z češtiny byla hrubá gramatická chyba? Viz:" S postupujícím rozmachem národního hnutí vzrůstal i počet českých hospod a bohatší vrstvy již zamířili i do lepších hostinců." Nikdo z ministerstva ani z Cermatu ( ani vy) mi na tuto otázku neodpověděl. Už je samo o sobě šílené, že děláte testy pro studenty a sami češtinu neumíte. Zadruhé, kdy budou konečně opravené písemky z češtiny? Studenti zrovna maturují a ještě musí čekat, než vy doděláte svou práci. Dokud se opravovalo ve škole, šlo to jako po másle.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zdali jsou k tvorbě testů přizvání i učitelé "z praxe." Domnívám se, že ne a že kdyby byli, nestalo by se to, co se letos stalo s maturitou z matematiky. Uvažujete o tom, že by testy tvořili učitelé se zkušenostmi z výuky spolu s odborníky na tvorbu testů? Děkuji, Ivana Jarmila Nováková
OTÁZKA: Jsou výsledky maturit po jednotlivých školách veřejně dostupné? Pokud ne, proč ne?
OTÁZKA: Dobry den, chtel jsem se Vas zeptat na 2 otazky... 1. Kdo ma sanci na uspesne odvolani??? Myslim tim test z matetmatiky. 2. Na jakou hlavu padne chyba tezsisch maturit??? Pudou padat hlavy z mist??? U Dobese se to zadalo za kazdou jeho chybu, doufam ze i vy jako retile cermatu se zachovate dustojne a opustite sve kreslo... Dekuji Lukáš Lipnický
OTÁZKA: Ještě by mě zajímalo, jakým způsobem se vlastně určí, který hodnotitel bude hodnotit kterou slohovou práci a zda-li práce jedné třídy (nepředpokládám, že školy) hodnotí stejný hodnotitel. Děkuji a držím palce do příštích let.
OTÁZKA: Kolik vam je? Me je 40 a tezsi matiku jsem dal za 100 minut. To, ze to bylo az moc narocne jste uznal jen proto, ze jste to sam nestihl? Rostislav Caha
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je význam těžší verze maturity, když na ni VŠ neberou ohled? František Vrána
OTÁZKA: Vysvětlete nám, jak se na známce pozná, že někdo dělal lehčí a jiný těžší verzi maturitní zkoušky? Pokud se to nepozná, pak takové dělení nemá žádný smysl...jednička z lehčího testu se totiž NEROVNÁ jedničce z těžšího. A to můžete harmonizovat a testovat horem dolem - rovnat se to nebude nikdy... Marek Kraus
OTÁZKA: Proc neni test hodnocen i negativne v pripade chybnych odpovedi? Predeslo by se tim tomu, ze nekteri tipuji, kdyz vidi, ze zbytek nestihnou. Rostislav Caha
OTÁZKA: Co si myslíte, že je největším přínosem státních maturit, pokud nějaký je. A myslíte si že tento přínos je roven celkových nákladů na tuto maturitu? Dále pak mě zajímá, jak je možné, že se do "ostrých" maturitních archů dostanou chybné otázky? To u vás nefunguje nějaké víceúrovňové kontrolování? V jazycích se to dá ještě pochopit, ale v matematice je to docela zarážející. Při počtu materiálů, které jsou vhodné pro testování středoškoláků, je s podivem vaše procento zpochybněných otázek a příkladů. Jan Zahradník
OTÁZKA: Co má dělat student, kterému se během zkoušky udělá "blbě" ze stresu nebo už den před tím večer mu začalo být divně, ale na zkoušku šel a stres jeho problémy navíc zvětšil. To má zvracet, kakat ve třídě do umyvadla či koše, aby nemusel opouštět učebnu ? To nemůže jít učitel s ním jako policista při eskortě vězně ? Michal Kolesa
OTÁZKA: Proč proboha studenti, kteří maturují z odborných předmětů dnes, zítra, pozítří.. se dozví celkové výsledky maturit 15. června? To je CERMAT schopen opravit slohovky až za 45 dní? To jevýsměch nejen těm mladým lidem, ale všem daňovým poplatníkům, kteří tuhle šaškárnu platí.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, jestli jste si zkoušel nějaký z testů zcela bez dalších předchozích informací a jak jste dopadl? Děkuji Jan Navratil
OTÁZKA: Dobrý den, proč jsou vlastně dvě varianty obtížnosti na maturitní test z matematiky? Proč varianta není jen jedna nebo proč jich není třeba pět?
OTÁZKA: Dobrý den, kdy dostanou maturanti opravené písemné slohové práce z CJ a AJ? Nekteri uz odmaturovali, maji vysledky didaktických testů, ale celkovou znamku dozví až někdy později? Ani škola nemá informaci, kdy budou práce ohodnoceny. Blanka Spilar
OTÁZKA: Proč se vlastně nehodnotí vše podle percentilů, tím by veškeré problémy odpadly, 100 % by bylo maximum, nejhorších 20 % by propadlo/muselo opakovat. A ani by pak nemusely být dvě úrovně (mohly by být dvě úrovně s tím, že v té jednodušší by nebyly integrály atd. a člověk by nemohl i při 100 % výsledku dosáhnout 100 %, když si vybral jednodušší variantu). Výšky by si pak mohli nastavit, že berou jen ty, co mají třeba min. 70 % (patří mezi nejlepších 30 %) v tom či onom testu, tuším podobně je to v US. Tomáš Kaplan
OTÁZKA: Kdo letošní ,,úspěšné" kolo maturit zaplatí? Doufám, že ne jako každý rok, daňový poplatník a věřím, že zveřejníte konkrétní odpovědné osoby.
OTÁZKA: Kdy budou opraveny slohové práce a proč trvá jejich oprava tak dlouho ? Jan Trylč
OTÁZKA: Dobrý den, je reálné, aby se rozšířil hodnotitelský tým CERMATu tak, abychom nemuseli na výsledky slohových prací čekat relativně dlouho a bylo je možné opravit v těch 12-ti dnech, tak, aby byly dostupné společně s didaktickými testy?
OTÁZKA: Dobrý den, Velmi mne zaráží systém maturity z matematiky. Já maturoval povinně na gymnáziu za minulého režimu a platilo, že hodnocení bylo založeno hlavně na správnosti postupu. Pokud někdo v průběhu řešení špatně sečetl dvě čísla nebo špatně napsal desetinnou čárku, měl minimální ztrátu bodů, postupoval-li jinak správně. Dnes v podstatě stačí mít trošku štěstí při zaškrtávání odpovědi. To je podle mne hloupé. Dále bych se chtěl zeptat kolik procent členů týmu, který testy z matematiky připravoval má alespoň 10 odučených let. Nevěřím, že kantoři s praxí by dělalitakové fatální chyby. Od úředníka, který viděl katedru naposledy při své maturitě, lze ovšem očekávat leccos. Děkuji za Vaše odpovědi. František Nesvadba
OTÁZKA: Dobrý den, 1. proč jsou nastaveny limity u slohů z cizích jazyků? vždyť studentovi nižší úrovně stčí opsat zadání a u vyšší úrovně jednoduché věty, bez jazyka. Studenti se mnohem více bojí aby dodrželi slova, že úroveň samotnéhlo slohu klesá 2. Jak zajistítě rovnost testů, když na některých školách profesoři nerespektují pravidla, nekontrolují pomůcky (sám jsem měl studijní slovník apod.), čtou noviny, prodlužují čas.. 3. Zkontrolujte úlohu 16 u vyšší angličtiny - je chybná. dá se vyložit podle kontextu 2ma způsoby. Josef Stehno
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat proč nepoužíváte stejný zpusob vytvareni otázek jako napriklad SCIO ? Myslím tím zjistovani síly otazky, opakovani otazky atd... Proste nejdriv zjistení váhy urcite otazky a poté teprve je použít na maturitu? Jinak ja osobne nesouhlasim ze by matematika byla prilis tezka. Spis kazdy byl rozmazlen i minuleho roku a tedka takzvane ''''cumel'''' co to je :-) Miroslav Kysilka
OTÁZKA: Proč není státní maturita z plavání ? alespoň 10x 50m bazénů pod 500s a alespoň 1x 50m bazén POD vodou bez zacpaného nosu a s otevřenýma očima bez brýlí - vyjímka vážné zdravotní důvody nebo nutnost přechlorovaného bazénu Michal Kolesa
OTÁZKA: Jak lze přepočítávat počet bodů získaný při nedostatku času na písemnou zkoušku na bodovou hladinu, kdy by času bylo správně. Reakce na stresouvou situaci je při z hlediska psychiky různých jedinců naprosto rozdílná. Nejde pak spíše o bodový přepočet psychotest než test znalostí z matematiky? Jakub Malinský
OTÁZKA: Proč vlastně máme dvě varianty (lehčí a těžší) maturit? Není to jen další zbytečné urácení našich peněz? Vždyť přímací zkoušky na VŠ stejně ti chytřejší bez problémů složí a navíc stejně moc vysokých škol (určitě těch, kam stejně nakonec nevezmou téměř každého) za složení této Vaší maturity lidi nepřijímá. Jakub Malinský
OTÁZKA: Dobrý den, nevelí vám slušnost po takových chybách rezignovat? Milan Kasl
OTÁZKA: Můj syn byl přijat na stipendium do Skotska s podmínkou maturity za 1. Díky prvnímu příkladu v maturitě z matematiky, který měl být "startovací", ztratil tolik času, že nakonec (i po harmonizaci) neměl šanci mít za 1. Přitom ve všech testech u konkurence i v testech na stránkách Cermatu měl percentil nad 90. Ostatní známky z maturity má také jedničky a jeho maturitní práce z oboru, který chce studovat, je nominována na cenu. Můžete mi poradit, jak vysvětlit skotské VŠ a mému synovi, že nebyl přijat na prestižní školu protože " se stala chyba" zaviněná státní institucí? Můžete mi poradit, jak vysvětlit české VŠ a mému synovi, že vyznamenání, které by ho opravňovalo jít na VŠ bez zkoušek nemá šanci získat i přesto, že se připravoval dostatečně? Nebylo by lepší zkoušku zrušit a udělat ji znovu a pořádně tak, jako se to stalo např. v Rakousku, když unikly maturitní otázky? Marek Kraus

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.