Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Letecký publicista Martin Velek

Martin Velek, letecký a vojenský publicista
velikost textu:
vydáno 2.6.2009 13:00
Kolem letadla, které zmizelo kdesi nad Atlantikem, visí stále příliš otazníků. Co se 300 kilometrů od brazilského pobřeží a v desetikilometrové výšce stalo? Co mohl letadlu způsobit blesk? A proč nebyl zachycen signál radiomajáku? Na záhadné zmizení airbusu se ptejte od 13 hodin leteckého publicisty Martina Velka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. června 2009 do 13:12

OTÁZKA: Jaká je pravděpodobnost, že si letadlo někde jen tak lítá, že se prostě ztratilo? sirhcahc
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Nelétá, již dávno by mu došlo palivo 2.6.2009 13:05
OTÁZKA: Dobrý den, je vůbec teoreticky možné, aby někdo přežil natož aby mohl zvonit mobilní telefon? Ondra
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Pokud došlo k pádu letadla z velké výšky do moře, pravděpodobnost spojení s mobilem člověka na jeho palubě je podle mého názoru nulová. 2.6.2009 13:10
OTÁZKA: Je možné, že jsou pasažéři letadla ještě naživu a jen se nemají jak spojit s okolním světem? Jitka

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Jaký je podle vás nejpravděpodobnější důvod, proč radiomaják franzouského letadla nevyslal signál? Díky a mějte se Jana V.
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Automat vyslal signál o poruše, pokud potom došlo k pádu a potopení letadla v moři, radiostanice není schopna z pod hladiny vysílat. 2.6.2009 13:12
OTÁZKA: dobrý den, Může být příčinou pádu letadla kulový blesk a jestli už někdy zavinil katastrofu blesk. Dík Milan Anonym
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Ano, blesky již způsobily katastrofu letadla, např. Boeingu 707 Air France v šedesátých létech. Kulový blesk je velmi vzácný fenomén, v bouřkách se vyskytují daleko častěji běžné, ale velmi silné výboje. 2.6.2009 13:14
OTÁZKA: Dobrý den.Mohlo jít i o únos letadla? Jarmila
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Myslím, že to je vyloučeno 2.6.2009 13:14
OTÁZKA: Co říkáte na spekulace ohledně kulového blesku? Petra
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď 2.6.2009 13:15
OTÁZKA: Jaká je Vaše odborná kvalifikace ke komentování tohoto tématu? Bonelord
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Jsem letecký publicista, zabývám se tématikou zhruba 40 let. Formální technické vzdělání v oboru nemám, pokud se ptáte na toto. 2.6.2009 13:16
OTÁZKA: Dobrý den, jakto, že může mobilní telefon stále vyzvánět, když nám vždycky na palubě říkají, abychom si mobily vypnuli??? Anonym
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Domnívám se, že je to spíš otázka na provozovatele mobilní síte. Myslím, že nevyzvání, ale ústředna nebo základnová stanice GSM vysílá volajícímu signál, jako by telefon existoval. 2.6.2009 13:17
OTÁZKA: Dobry den, pomerne casto letam a tak me zajima jestli tato obri letadla dokazi pristat i bez motoru? Kdyz vypadnou vsechny motory znamena to pro posadku a cestujici konec? Je to velmi obtizne sednout s takovym letadlem na hladinu oceanu. Jak dlouho se asi letadlo udrzi na hladine?dekuji.Marek Marek
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Velká dopravní letadla velmi dobře kloužou (plachtí) bez motoru. Pokud funguje řízení, lze s nimi přistát, na vodu je to složité (vlny apod.) ale lze. Obecně ne poškozené dopravní letadlo plave minuty až desítky minut. 2.6.2009 13:21
OTÁZKA: Dobrý den, nejde mi do hlavy jak je možné, že letecká společnost poté, co ztratila spojení s letadlem nekontaktovala neprodleně řízení letového provozu v příslušné oblasti. To opravdu musí až půl hodiny čekat a nemůže hledat alternativní způsoby spojení s letadlem? Děkuji Jaroslav
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Toto je starost řízení letového provozu, dopravce reaguje až na další stupně tísňové situace 2.6.2009 13:39
OTÁZKA: sledujete seriál LOST - Ztraceni ? Co si myslíte o podobnosti LOSTu a této udáLOSTi ? První z posledních

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Už se deník Blesk distancoval od nařčení, že mohl způsobit katastrofu? chachris

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: dobrý den, jak je možné, že v době GPS není možné letadlo lokalizovat? díky fox10
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Pokud se potopí, elektromagnetické vlny vysokých kmitočtů se na povrch nedostanou 2.6.2009 13:40
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, mohou být turbulence skutečně tak nebezpečné, aby letadlo ohrozily? Pokud ano, mohou piloti včas rozeznat, že se k nim blíží a eventuálně se těm nejsilnějším vyhnout? Děkuju za odpověď. Libor
Martin Velek, letecký a vojenský publicista ODPOVĚĎ: Ano, turbulence může způsobit rozlámání i velkého dopravního letadla. Povětrnostní radiolokátor ukazuje jádra bouřkových mraků, která jsou nebezpečná, ale pokud došlo k výpadku el. sítě, nemusel fungovat a piloti tak nevěděli, kam letí a zda to není do oblasti nejhorší turbulence. 2.6.2009 13:43

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.