OTÁZKA:
Dobrý den, rád bych se od Vás dozvěděl, proč se nepraktikuje níže uvedený model. Na dálnici jezdí např. každý den několik hodin policisté v neoznačeném autě (pro každý směr jeden vůz), které je vybavené radarem a kamerou. Monitorují přestupky a posílají je kolegům, kteří na vhodných místech viníky zastaví a pokutují. Podle mě by tento model byl účinný (řidiči by se nemohli být jisti, jestli pár aut za nimi nejede policie, nenapravitelní piráti by skončili na mizině, bez papírů, případně u soudu za řízení bez řidičáku), ubyla by kritika, že měříte na přehledných místech, kde se nejvíc vybere, navíc by jste vyinkasovali mnohem víc (nedodržování rychlosti, předjíždění, nedodržování odstupů,někokikakilometrová souběžná jízda kamionů - rozdíl rychlostí 1 - 2 km/h,....). Ze své zkušenosti na D1: Co vše člověk vidí za jednu cestu Praha - Brno, to by vyneslo mnohem víc peněz než celodenní měření rychlosti v obci, i kdyby byla na radaru nastavená rychlost 51km/h, jako že míváte vyšší.
Jirka
ODPOVĚĎ:
V současné době prakticky denně na dálnici prjíždí vozidlo v civilním provedení, s měřícím zařízením, kdy následně policisté přestupek římo vyřídí. Otázka pevných stanovišť souvisí s omezováním provozu, za které jsem často kritizováni. Výrazné zlepšení v oblasti skrytého dohledu očekám dovybavení dálniční policie novými silnými vozidly, která by měla být dodána v závěru roku. Co se týká měření rychlosti v obcích je toto činnost dopravních inspektorátů, přičemž sám dávám přednost dopravně- inženýrským trvalým opatřením ke zmírnění průjezdní rychlosti. Co se týká nastavování radaru, je musím upozornit na odchylky, které se odčítají, tzn. radary a laserové měřiče jsou nastavovány na vyšší rychlost tzn. 55 km/h a více.
24.9.2008 10:08