Radní pro dopravu Šteiner hostem iDNES.cz

velikost textu:
vydáno 6.8.2007 14:00
Zda Praha opravdu dělá maximum pro to, aby letní opravy komunikací proběhly co nejrychleji, jak se řidičů dotkne plánovaná stavba obchvatu kolem města či zda není pořádání Olympiády z hlediska dopravní situace pro metropoli příliš velkým soustem, to jsou jen některé otázky, na které se můžete Radovana Šteinera ptát v pondělí 6. srpna od 14:00 hodin.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2007 do 14:15

OTÁZKA: Dobrý den. Protože žiji v ulici V Holešovičkách – žádám Vás, abyste jako radní pro dopravu a současně i jako radní městské části Prahy 8 – kam tato nešťastná komunikace patří o odpověď na dvě otázky: : - Proč odmítáte prodloužení tunelu pod Stromovkou ještě dále pod Bulovku s vyústěním v ulici Liberecká (tj.na výjezdu magistrály v oblasti Střížkova, kde již není bytová zástavba. Proč odmítáte návrh Občanského sdružení Za naši budoscnost na vyřešení problému nedostatečné kapacity ulice V Holešovičkách, která již v současné době nestačí na hustotu provozu, který se má dobudováním tunelu pod Stromovkou ještě zvýšit ? Proč odmítáte záchranu chráněné oblasti Bílá skála a proč v zájmu dopravy chcete zničit oblast Troje, kde se nachází MFF UK a vysokoškolské koleje a která je dnes intenzivně využívána k aktivnímu odpočinku Pražanů ?? - Kolik lidí musí ještě zemřít v ulici V Holešovičkách, abyste podpořil náš opakovaný požadavek na snížení rychlosti ze 70 km na 50 km v hodině, po kterém marně voláme ? Na všech komunikacích – včetně přívaděčů na výpadové komunikace (např. Evropská, Patočkova nebo Chlumecká) – je v místech, kde jsou domy a chodníky pro chodce, upravena rychlost na 50 km v hodině. Kromě ulice V Holešovičkách!! A to navzdory tomu, že zde není k dispozici oddělující ochranný pruh zeleně jako u výše zmíněných komunikací!! Upozorňuji na skutečnost, že - vzhledem k tomu , že se jedná o cca 800 m komunikace, činilo by (při snížení rychlosti ze 70 na 50 km/hod) „zdržení“ řidičů pouze 16 sekund !!. Děkuji za odpověď Helena Žáčková
Radovan Šteiner ODPOVĚĎ: Dobrý den, zmíněnou úpravu územního plánu podporuji a v tomto smyslu jsem i několikrát (i písemně) zástupcům Vašeho občanského sdružení odpověděl. 6.8.2007 15:02
OTÁZKA: Z dosavadního postupu výstavby MO to vypadá, že se teď postaví úsek na Pelc Tyrolku a pak cca 10 let nic. Ani severní část silničního okruhu zatím nebude. Je to rozumné vzhledem k situaci, která tím nastane v Libni a hlavně podél ulic V Holešovičkách a Liberecká? Nebylo by rozumnější MO zatím odložit tak, aby byl zprovozněn až po silničním okruhu? A proč je městský okruh navržen se zběsilým průtahem přes Libeň? Nebydlím tam, nejde o osobní zájem, ale stačí pohled na mapu. Vždyť se nabízí mnohem levnější a ekologičtější řešení. Z Pelc Tyrolky v ose ul.V Holešovičkách, ovšem pod zemí (stejně jako je připravena Břevnovská radiála pod Patočkovou), dále po Liberecké a přes Kbelskou a Průmyslovou na Jižní spojku. Namísto budování nových tras stačí zkapacitnění stávajících a zakrytí problémových úseků, bylo by to o hodně levnější a postavené mnohem rychleji. A ekologické přínosy - kontakt se zástavbou by byl mnohem menší, a tím i hluk a znečištění ovzduší. asd
Radovan Šteiner ODPOVĚĎ: Mohu Vás ubezpečit, že příprava dalších úseků Městského okruhu (Pelc-Tyrolka - Balabenka, Balabenka - Jarov, Jarov - Rybníčky) probíhá v plném tempu a rozhodně nedojde k situaci, že by se po dokončení severozápadní části Městského okruhu mezi Strahovským tunelem a Pelc-Tyrolkou výstavba zastavila, tím méně na 10 let. Koordinace s výstavbou severní části Pražského okruhu je důležitá, a proto je naším cílem společně s Ministerstvem dopravy zahájit její výstavbu co nejdříve. 6.8.2007 15:06
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se dotázat, proč se parkoviště P+R budují v kapacitách řádově desítek stání, když potřeby jsou na úrovni stovek? Pak jsou zaplněna hned ráno a jsou tudíž nepoužitelná. (prosím o odpověď k existujícím parkovištím, ne že „se připravují nová“, to vím taky, děkuji). Bartoš
Radovan Šteiner ODPOVĚĎ: Dobrý den, věřte, že město Praha se snaží budovat maximální možný počet stání na nových (nebo i rozšířením stávajících) parkovištích systému P + R. Nemohu souhlasit s tím, že budujeme pouze desítky stání ročně, například v loňském roce jsme zprovoznili přes tisíc parkovacích míst v systému P + R. Rozhodně ale budeme v jejich výstavbě pokračovat, věřím, že i městské části nebudou naši snahu komplikovat nebo bojkotovat tak, jak tomu bylo v mnoha předchozích případech. 6.8.2007 15:09
OTÁZKA: Dobry den pane Steinere, vy opravdu verite tomu co rikate, ze 513,512,514 zprovoznite 2010 a 518,519 2011. Vzdyt nemuze byt tak slepy a nevidet, ze to neni realne, je tu mnoho problemu ktere ttyto stavby posune o dalsi roku dozadu.Trochu se mi zda, ze si myslite, ze lidi jsou uplne blby a neznali problemu. Nevim jestli jste nekdy zavital na stranky ceskedalnice.cz, na forum mozno by jste se hodne dozvedel a nikdy nepoustel takove desinformace o zprovozneni R1. Ondra
Radovan Šteiner ODPOVĚĎ: Dobrý den, opravdu nejsem slepý ani naivní, snažíme se společně s Ministerstvem dopravy a ŘSD jako investorem urychlit výstavbu a přípravu všech chybějících úseků Pražského okruhu, setkáváme se s tímto cílem pravidelně, před zhruba 10 dny proběhlo další významné jednání za účasti primátora , ministra dopravy, příslušného náměstka ministra i generálního ředitele ŘSD a jsem přesvědčen, že zmíněné termíny jsou reálné, všichni účastníci jednání se k nim zavázali. 6.8.2007 15:12
OTÁZKA: dobry den, da se tomu rozumet tak, ze v roce 2010 prestanou jezdit kamiony pres barrandovsky most? randy vane
Radovan Šteiner ODPOVĚĎ: Dobrý den, dosavadní postup prací na stavbě jižního obchvatu Prahy opravdu dává téměř 100% jistotu, že v roce 2010 se podaří konečně (po více než 25 letech) vyčlenit Barrandovský most a Jižní spojku pro účel, pro které byly projektovány a vystavěny, to znamená jako součást vnitřního Městského okruhu, tedy komunikace pro osobní automobily a spojení jednotlivých částí Prahy. Kamiony budou využívat Pražský okruh v jeho jižní části jako kapacitní spojení dálnic D5 a D1 a tudíž by se již neměly na Barrandovském mostě objevovat. Velice se omlouvám těm, na jejichž dotazy jsem dnes nestačil odpovědět a děkuji všem za zájem o otázky pražské dopravy, rozhodně se nejedná o jednoduchý resort, věřte však, že se spolu se svými kolegy snažím odvádět maximálně kvalitní práci v zájmu všech Pražanů. Radovan Šteiner 6.8.2007 15:18

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.