Odpovědi ministra dopravy Milana Šimonovského

Milan Šimonovský
velikost textu:
vydáno 19.10.2005 9:30
Sněmovnou prošla novela silničního zákona, kterou podepsal i prezident. Trestné body pro řidiče by tak mohly platit už od poloviny roku 2006.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. října 2005 do 9:50

OTÁZKA: Tipnete si, kolik bude u policejní hlídky stát úplatek za jeden bod? Pompo
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: O bodovém systému jsme hovořili výše. 20.10.2005 15:09
OTÁZKA: Pane ministře, proti tvrdému zpřísnění postihů silničních pirátů Policií ČR nic nemám, naopak. Nechápu však rozšiřování pravomocí obecních policistů. Nestačí ani na kálející psy či homelessy v dopravních prostředcích. Prosím o Vaše stanovisko. J.Benes
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon rozšiřuje pravomoci obecní policie v podstatě pouze pro měření rychlosti radarem. I zde však musí postupovat v součinnosti se státní policií. Cílem tohoto kroku je zvýšit možnosti kontroly nejfrekventovanějších přestupků, která je limitována poddimenzovaným počtem policistů. 20.10.2005 15:09
OTÁZKA: Dobrý den. Proč znovu zkoušky v autoškole? To je neobhajitelné. Co bude moci policie hodnotit na místě (např. plná čára - cyklista - radši čáru přejet, než se na cyklistu lepit; nedání přednosti na přechodu, pokud je pravděpodobné, že protijedoucí vůz nezastaví, atd.)? V případě sporu řeší soud? Děkuji. Karel Novotný
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Máte pravděpodobně na mysli přezkoušení u zkušebního komisaře v případě, kdy řidič dosáhne maximálního počtu 12 bodů, bude mu odebráno oprávnění na jeden rok a bude chtít po vypršení sankce opět řídit motorové vozidlo. V takovém případě samozřejmě není nutné znovu absolvovat výuku v autoškole, stačí pouze uspět na zkoušce u zkušebního komisaře. Policista bude posuzovat téměř stejnou škálu přestupků jako doposud s tím rozdílem, že se zmenší okruh přestupků, které může projednat na místě v blokovém řízení. Ani v ostatních případech nemusí řidič zaplatit pokutu policistovi, ale může požádat o projednání případu příslušným dopravním úřadem obce s rozšířenou působností. Stále platí možnost obrátit se v případě nespokojenosti s rozhodnutím policisty či úřadu na soud. 20.10.2005 15:11
OTÁZKA: Co si myslíte o stálém zadlužování ČR. Neměl by se v obdobi hospodařského růstu státní dluh spíše snižovat a ne zvyšovat, tak jak to předvádí Vaše vláda. Roman
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal výše. 20.10.2005 15:13
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, nemyslíte si, že problém kamionové dopravy spočívá spíše ve špatné infrastruktuře než v nárůstu kamionů? Kdyby byla např. dostavěna dálnice D11, tak by lkw nejezdily do Ostravy po tak diskutované D1. A není pravda, pane ministře, že kamionová doprava je přímo úměrná s potřebami lidí a ty jak známo rostou? A mimo jiné, kombinovaná doprava (rail/road - takže stejně zase kamion) je již daleko levnější než kamionová doprava - nechápu tudíž, jak jste mohl do médií říci pravý opak. Buď tomu sám nerozumíte nebo Vás Vaší poradci milně informují. Hezký den. P.Kraus P.Kraus
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Viz výše. 20.10.2005 15:15
OTÁZKA: Doposud bylo odebirani RP provadeno dvoustupnove, bez moznosti uplaceni. Novy zakon predava veskere pravomoce policii. Kde tu vidite ''snizeni korupcniho prostredi''?????? metafrik
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 15:16
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s plánovaným tunelem pod Červenohorským sedlem na Jesenicku. Děkuji Ondra
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: S výstavbou tunelu pod Červenohorským sedlem se v současné době nepočítá, a to především s ohledem na stávající i předpokládanou nízkou intenzitu dopravy na silnici I/44 mezi Šumperkem a Jeseníkem a na vysoké finanční náklady výstavby tunelu. V letošním roce si nechal Krajský úřad Olomouckého kraje zpracovat studii na zkrácenou variantu tunelu. Ukázalo se ale, že tento projekt nesplňuje požadavky na bezpečné cílové řešení tahu silnice I/44 a má zásadní negativní dopad na přírodní partie CHKO Jeseníky. Z uvedených důvodů byla možnost zkrácení tunelu odmítnuta.

Ředitelství silnic a dálnic ČR proto své aktivity zaměřilo na rekonstrukci stávající silnice I/44 přes Červenohorské sedlo. Nejdříve bude realizována rekonstrukce severního – jesenického – úseku přejezdu přes sedlo, následně i jižního – šumperského – úseku silnice I/44. V roce 2006 by měla být zahájena oprava objízdných tras a teprve poté bude moci být zahájena vlastní rekonstrukce silnice I/44 přes Červenohorské sedlo. 31.10.2005 10:17
OTÁZKA: Jak je možné, že na silnici R10 do Mladé Boleslavi se už několik let opravuje most a kdykoli úsekem projíždím ve všední den, tak je vidět pouze několik málo dělníků, o nichž se ani nedá říci, že pracují, a o víkendech se tam neděje vůbec nic? Přitom v zahraničí je obvyklé, že na podobně předimenzovaných místech se pracuje nonstop a velmi intenzivně. Nemyslíte si, že je celá "objednávka" špatně nastavená, když firma ani nemá zájem opravu rychle dokončit. O možnosti praní peněz a navýšení dohodnutého rozpočtu ani nemluvím. o.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Rekonstrukce mostu přes Labe, tzv. stavba "I/10 Brandýs nad Labem - most 10-015" , je v současné době úřed dokončením.Celé dokončení mostu je plánováno do 31.10.2005, kdy bude uveden do trvalého provozu. Po tomto termínu bude ještě menší, krátkodobé, dopravní omezení v prostoru středních přejížděcích pásů.

Každopádně není pravda, že by se na tomto mostě nepracovalo. Probíhá zde totiž několik typů prací, a to jednak práce spočívající v kompletní výměně celého svršku mostu, jednak práce uvnitř mostu v jeho tubusu, které mají staticky zesílit most. V prvém případě je možné práce vidět při projíždění vozidel v uzavírce, v druhé případě pak přirozeně na první pohled nejsou pracovníci viditelní. Tyto práce musí probíhat za vyloučeného provozu na povrchu mostu a ani není možné souběžně provádět práce na povrchu mostu. Uvnitř mostu na tomto úkolu pracovali desítky pracovníků, kteří mají k tomuto úkolu velmi náročné pracovní podmínky. Po celou dobu rekonstrukce mostu nejsou výjimkou ani noční směny na tomto objektu. Před zahájením uzavírky a v zimním období 2004/05 firma dokonce prováděla práce uvnitř mostu, současně s nepřerušeným silničním provozem. Jednalo se však pouze o práce první fáze, kdy provoz nemá vliv na zesilování a podrobné měření.

Ve věci rozpočtu stavby uvádíme, že se jedná o pevně stanovené jednotkové ceny za provedené práce, které jsou postupně realizovány a odsouhlasovány. Pokud se týče "praní" peněz, jsme nuceni tento názor odmítnout jako neoprávněný. 31.10.2005 10:18
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, Chtěl bych se zeptat kdy už konečně začne stavba dálničního okruhu Prahy mezi D1 a D5. Termín zahájení se neustále posouvá. Co je příčinou těchto zdržení? Poslední termín zahájení byl říjen 2005, ale opět se z neznámých důvodů nezačne. Podle původních plánů jsme už dnes měli po okruhu jezdit, ale jak se zdá tak nebude ani v roce 2010. Vypadá to, že vláda radši nechá Prahu totálně zadusit kamiony které se valí přes Barrandovský most a Jižní spojku. Podle údajů ŘSD hlavním městem pouze projíždí 13% osobních a 25% nákladních automobilů. Déle ŘSD uvádí že situace se zhorší po dokončení momentálně rozestavěných dálnic D5,D11 a D8: "Praha se tak stane městem, kde budou paprskovitě končit a začínat 4 tranzitní dálnice a další rychlostní silnice. Podle našich odhadů se může po dokončení uvedených úseků znatelně zvýšit doprava kolem Prahy i přímo v hlavním městě". Situace je již dnes velmi važná a představa, že se to bude ještě nejméně 5 let zhoršovat mě děsí. Děkuji za odpověd. Martin
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Stavba Pražského silničního okruhu v úseku Lahovice - Slivenec měla dle harmonogramu začít v říjnu letošního roku. V průběhu května a září letošního roku probíhalo výběrové řízení na zhotovitele. V září pak byl vybrán zhotovitel stavby - sdružení Hochtief , Strabag a BaK. Proti rozhodnutí zadavatele se ale odvolala jedna firma, která se tendru účastnila. V současné době je řešeno odvolací řízení, a proto neni možné uzavřít se zhotovitelem smlouvu a zahájit stavební práce. Po vyřízení odvolání pak přirozeně začnou stavební práce. Na stavbu už letos Státní fond dopravní infrastruktury vyčlenil potřebné finance a příští rok zatím počítá s částkou okolo 1,2 mld. Kč, a to včetně prostředků na kofinancování příspěvku Kohezního fondu Evropské unie. 31.10.2005 10:19

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.