Odpovědi ministra dopravy Milana Šimonovského

Milan Šimonovský
velikost textu:
vydáno 19.10.2005 9:30
Sněmovnou prošla novela silničního zákona, kterou podepsal i prezident. Trestné body pro řidiče by tak mohly platit už od poloviny roku 2006.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. října 2005 do 9:50

OTÁZKA: Máte ambici být ministrem i po dalších volbách? Pepa
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Ambice mi nechybí. 19.10.2005 10:27
OTÁZKA: Proč jsou o víkendu silnice plné kamionů? Neuvažuje se o úplném zákazu? Nebo to snad nějak upravuje nový silniční zákon? p.T.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon zakazuje v neděli a v ostatních dne pracovního klidu jízdu kamionů. Je jen otázkou dohledu policie, aby se tato ustanovení neporušovala. 19.10.2005 10:28
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne kdy bude dokončena dálnice D11 do Hradce Králové. Pořád se hovoří o dálnici D1, ale silnice I/11 z Poděbrad do Hradce je podobně nebezpečná. P.V.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Koncem letošního roku bude v polovičním profilu zprovozněn právě úsek D11 Poděbrady - Hradec Králové s tím, že v příštím roce bude dokončen celý čtyřpruhový profil. 20.10.2005 14:50
OTÁZKA: Myslíte, že bodový systém vyřeší korupci u policie ? Petr
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, jak to nakonec bude se zákazem předjíždění na dálnici - pro kamiony? Nemáte strach z totálního ucpání pravého jízdbího pruhu? Tomas
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Do vládního návrhu poslanci prosadili návrh, který zakazuje řidičům kamionů užívat levý jízdní pruh na dálnicích. Ministerstvo dopravy s takto navrženou podobou nesouhlasí. Tuto normu proto chceme ještě před účinností zákona, tj. do července příštího roku, novelizovat. 20.10.2005 14:55
OTÁZKA: Dobrý den, co bude činit proti nesmyslnému rušení lokálních tratí, hlavně v Středočeském kraji? Hupi
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 14:57
OTÁZKA: Pane ministře, nepřepískl jste to se záměrem rozšířit D1 na 3 pruhy? Není to populismus? Pepa
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Jak už jsem uvedl v předchozí odpovědi na toto téma: rozšíření D1 musí být otázkou několika let. Stejnou prioritou je výstavba tzv. severního spojení mezi Olomoucí a Hradcem Králové. Obě komunikace jsou stejně důležité a musí být zkapacitněny obě v co nejkratší době. 20.10.2005 15:00
OTÁZKA: Dobrý den.V jednom východočeském dole je vlečka na nádraží,po které už deset let neprojel vlak. Kamení, které se tam láme se vozí na nákladních autech. Silnice jsou tím zdevastované. Na můj dotaz mi v dole majitel sdělil, že doprava kamene po dráze by byla 10x dražší než auty. Jak je to možné a co s tím budete jako zodpovědná osoba dělat?? V.M.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Na krátkou vzdálenost je silniční doprava rychlejší i levnější. Při větších vzdálenostech budou zvýšené poplatky na silniční síti motivovat přepravce k užívání železnice. 20.10.2005 15:00
OTÁZKA: Pane ministře, jestliže kamiony mezi Maďarskem a Bavorskem jezdí přes Čechy, je něco v nepořádku. Víte, co to je? Hodláte to napravit? RobertR
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Evropská směrnice neumožňuje zvýšit poplatek na dálnici, a proto připravujeme systém elektronického mýtného pro kamiony, který srovná ceny za užití dálnice či jiných vybraných silnic s okolními státy. Je třeba ale počítat s tím, že i po té bude Česká republika sloužit jako významná tranzitní cesta mezi východem a západem. Rozhodující podíl kamionové dopravy má cíl nebo zdroj v ČR. 20.10.2005 15:01
OTÁZKA: Dobrý den, nevěřím že policisté budou spravedlivě udělovat body jelikož jsou natolik zkorumpovaní a vyhořelí. Platy a budoucnost jim finačně klesly tak to bude dobré přilepšení k platu. Body za peníze. Nevěřím že nám poctivým řidičům to přinese užitek(myslím tím moc policie).Otázka budou dostávat body i řidiči vládních limuzín? uděláte něco s abslutním právem přednosti v jízdě? Marek
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon platí pro všechny bez ohledu na povolání, které vykonávají. Pokud jde o právo přednosti v jízdě, tak zákon jasně definuje, kdo a za jakých okolností může toto právo použít. 20.10.2005 15:04
OTÁZKA: Kolik peněz jde do fondu dopravní infrastruktury a kdo má na starosti silnice 2 a 3 třídy? jiri
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Příjmy rozpočtu SFDI pro letošní rok se pohybují ve výši 50 miliard korun. Silnice II. a III. tříd jsou ve vlastnictví krajů, které za ně nesou odpovědnost a mají na ně vlastní daňové příjmy. 20.10.2005 15:05
OTÁZKA: Nedavno jsem udelal ridicak a zazadal na policii o ridicsky prukaz. Velmi mne prekvapilo, jak dlouho trva takovy ridicisky prukaz vyrobit. Po mem dotazu, proc trva vyrobeni umelohmotne karticky avizovanych 20 dni jsem se dozvedel, ze zavedeni do interni databaze policie neni tak zdlouhave, ale za vse muze tiskarna cenin, ktera nezvlada vyrizovat pozadavky. Nemyslite si, ze by bylo alespon moudre vydavat docasne prukazy - na zaklade osvedceni od inspektora - ne-li presunout tisk na vice soukromych (pravidelne auditovanych) firem? Mladi lide (i ja mam obcas tu tendenci) jezdi bez vydaneho ridicaku, protoze vydrzet 20 dni je opravdu "psycho". Jinak fandim bodovemu programu, opravdu se na silnicich deji hrozne veci.. Adam
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Náročnější výroba řidičských průkazů vyplývá z předpisů Evropské unie, která vyžaduje velké množství ochranných prvků, aby průkaz nemohl být falšován. Průkazy tak může tisknout jen tiskárna s certifikací odpovídající standardům EU. Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích však umožňuje tzv. expresní vydání za úplatu, kdy je možno řidičský průkaz získat do 5 dnů. 20.10.2005 15:06
OTÁZKA: Dobry den, podle me jste spoluzodpovedny za stav vystavby ceskych dalnic. Proc si vubec urcujete nejake casove plany vystaveb, kdyz se jeste nestalo ze by byly dodrzeny. Jelikoz jsem jihocech tak tim narazim prave na plan vystavby dalnice D3. Podle prvnich planu mela byt dalnice hotova k roku 2005. Jsem zvedav jestli to stihnete :o) A jeste takova jestli byste nam mohl sdelit co po tech deset let vystavbu dalnice nejvice brzdilo. Neverim ze to byl jen nedostatek financnich prostredku. Dekuji za odpoved. Joter
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Výstavba dálnic a silnic není jen otázkou dostatečných finančních prostředků, ale odvisí také od stavu přípravy této stavby, která se neobejde bez schváleného územního plánu, územního rozhodnutí a konečně stavebního povolení, popř. i bez výkupu pozemků. Je potřeba si uvědomit, že se při schvalování těchto nezbytných dokumentů vyjadřují dotčené instituce, občané a různá občanská sdružení. V případě dálnice D3 vázne dostavba na chybějícím územní plánu velkého územního celku Středočeského kraje, který krajští zastupitelé dosud neschválili. Přesto stavíme z Tábora na Soběslav a úsek Mezno – Chorovány, připravují se další úseky směrem na České Budějovice. 20.10.2005 15:06
OTÁZKA: Pane ministře, vím uvažujete o rošíření dálnice do Brna na š pruhy po celé délce. Niméně to by znamenalo naprosté zablokování této dálnice na léta. Není lepší, a nakonec možná i levněší postavit dálnici novou, která by té brněnské odlehčila? Děkuji, Jan Provaz Jan Provaz
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: O problematice D1 jsme již hovořili výše. 20.10.2005 15:08
OTÁZKA: mám dotaz ohledně silničního zákona ohledně zákazu předjíždění kamionů navzájem.kdo donutí tyto řidiče jedoucí v nepřetržité koloně v pravém pruhu pustit před sebe řidiče osobních vozů kteří budou chtít z dálnice odbočit na výjezd?dočkáme se toho že v levém pruhu bude osobní auto stát a čekat kdo se nad ním "smiluje" a pustí ho?děkuji za odpověd ridič
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 15:09

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.