Hostem iDNES.cz byl dopravní policista-motorkář

Milan Šesták
velikost textu:
vydáno 22.9.2006 10:00
Divoké honičky policistů s motorkáři nejsou v zájmu policejních motohlídek. Jihočeský dopravní policista-motorkář Milan Šesták to uvedl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz. Zdůraznil, že policie má i jiné prostředky, jak neukázněné motocyklisty zastavit.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 22. září 2006 do 10:13

OTÁZKA: myslite si, ze ty vase nove motocykly budou stacit dnesnim supersportum? f4
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Jak už jsem odpovídal. Záleží na tom "kdo" a jakou věc řídí. 22.9.2006 10:51
OTÁZKA: Jak se vám líbí vaše práce a kolik už jste asi rozdal bodů? sdww
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Práce se mi líbí, body nerozdávám. K tomu je určen příslušný úřad. 22.9.2006 10:52
OTÁZKA: Mají policejní motorkáři svůj klub? pořádají srazy? Je na nich veselo? Pompo
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Svůj klub mají, srazy pořádají a s policisty je vždycky veselo. 22.9.2006 10:53
OTÁZKA: Jak zareagujete, az vas predjede motorkar bez SPZ zrejme nekolikanasobne vyssi nez povolenou rychlosti? brnakk
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Záleží na momentální situaci. 22.9.2006 10:55
OTÁZKA: Máte služební motorku k dispozici i mimo službu, nebo máte i nějakou vlastní? Jakou? Pompo
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Služební motocykl je k dispozici pouze pro služební výkon. 22.9.2006 10:55
OTÁZKA: Čím jste chtěl být když ste byl ještě malý? anonym
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Samozřejmě závodníkem, kosmonautem, traktoristou atd. Dětských snů bylo hodně. 22.9.2006 10:56
OTÁZKA: Jak dlouho jezdíte na motorce, a máte i svou vlastní - jakou nebo jenom služební? tučňák
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Na motocyklu jezdím po silnicích od svých 15ti let, když jsem získal řidičské oprávnění skupiny M a proháněl jsem se na "Mustangovi". 22.9.2006 10:57
OTÁZKA: Souhlasím s názorem a postojem "moto vidlo" viz níže. Neměly by si policisté spíše pořídit pořádně silné tahače a číhat na kamioňáky? ne , teď opravdu, najezdím na motorce za sezobnu min. 10tis. km a každý den dojíždím z Teplic do Prahy za prací. Měla by se spíše policie zaměřit na kamiony. Děnne, jen mě ohrozí min. 3 kamiony svou jízdou na dálnici i mimo ni. Budete se na motorkách soustředite tedy jen na motorkáře? Mawa
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Problematikou nákladní dopravy se také zabývá dopravní policie a podle mého názoru daleko více než motorkářům. 22.9.2006 10:59
OTÁZKA: Dobry den.Nemyslite, ze bezpecnejsi je nechat motorkare byt, nez se ho snazit dostihnout a zvysovat riziko havarie? Jak budete resit motorky bez znacek? Hodne hlavne klidnych kilasku na 1300 :o) Pavel
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Pronásledování motorkářů není naším hlavním posláním. Při výkonu služby plníme i řadu další úkolů. Motocykl bez registrační značky na silnici nepatří. Každý kdo nemá motorové vozidlo v řádném technickém stavu, čímž ohrožuje své okolí, musí při policejní kontrole počítat s problémy. 22.9.2006 11:06
OTÁZKA: Jak se divate na ruzne prelepene/ohnute ci jinak upravene spz na motocyklu? anonym
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Je to jenom móda a časem to každého opustí. 22.9.2006 11:06
OTÁZKA: Myslite ze je Vas motocykl vhodny pro pronasledovani supersportovnich motocyklu a nahacu? S timto dozenete akorat copry, kteri urcite neporusuji predpisy (tedy vetsina...) Fireblade
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Záleží na tom jak a kdo co řídí. Tím se nechci přeceňovat, musím vyhodnotit situaci a uznat, že jsou i větší střelci. 22.9.2006 11:08
OTÁZKA: Dobry den, pokud jste mimo sluzbu a jedete soukrome na motorce; dari se Vam dodrzovat rychlost napr. na dalnici? Jak nahlizite na navrh zvyseni limitu rychlosti na dalnicich na 160KM/H nebo i vice? And
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Každý kdo vlastní motocykl, pro který není problém překonat rychlost 200 km/hod. dále nechám tuto otázku bez komentáře. 22.9.2006 11:09
OTÁZKA: V uváděných statistikách o počtech nehod a úmrtí motorkářů mi schází rozlišení na viníky a oběti. Jak velké je procento nehod a následných úmrtí řidiče motocyklu následkem nehody vlstním zaviněním. Mám najeto přes padesát tisíc km na motocyklu a přes 300tis v autě. Když mi někdy na šlo o život na motocyklu bylo to vždy z důvodu nepozornosti nebo nerespektování pravidel a mých práv jako účastníka provozu. Zdá se mi, že by ohrožení a omezení motocyklisty mělo být stíháno stejně přísně jako ohrožení chodce nebo cyklisty. Co Vy na to? Lubor
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Položil jste mi velice dobrou otázku. Je však složitě prokazovat ohrožení motorkáře s následným vznikem dopravní nehody. Většina lidí vnímá motorkáže jako notorické porušovatele zákona, bez respektu s vlastní komunitou, ale není tomu tak. Většinou se tento jev nezkoumá a hodnotí se jako nezvládnutí řízení motorového vozidla. Pokud může motocyklista vypovídat, všechno vysvětlí, pokud již nemůže - ¨zaplatí životem, nemůže se bránit. 22.9.2006 11:13
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by lepší pro motorkáře mimo obec zrušit povolenou rychlost. Oni aspoň nebudou mít důvod ujíždět policejním hlídkám a ubude tak mrtvých při honičkách. Motorkáři nikdy nebudou jezdit podle předpisů. Prostě to nejde. Každý jezdí podle svých schopností a dovedností. Určitě by jezdili v lepší pohodě a v klidu když nebudou muset kvůli překročené rychlosti třeba jen o 10 km ujíždět policii. Honza
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Změna pravidel pro motocyklisty není možná. 22.9.2006 11:14
OTÁZKA: Dobrý den,zajímalo by mě kolik za svou práci berete? Vam
Milan Šesták ODPOVĚĎ: Jsem pod uváděným průměrem. To ovšem neznamená, že jsem podprůměrný. 22.9.2006 11:17

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.