Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Martin Dvořák povede Dopravní podnik od dubna 2007

Generální ředitel DP Martin Dvořák
velikost textu:
vydáno 17.4.2007 10:55

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. dubna 2007 do 11:11

OTÁZKA: Dobrý den, doufám, že už jste se rozkoukal a víte která bije. Každý den jsou v ranní špičce autobusy plné důchodců. Pokud by důchodci jezdili zadarmo jenom mimo špičku, DPP by utržil a srazil špičku, pracujícím by se ulevilo a důchodcům ta samoobsluha neuteče. Co Vy a DPP na pásmové jízdné? Mirek
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Pořád jsem v procesu rozkoukávání a prozřívání. Co se týče pásmového jízdného, tak obecně jízdné je téma, které hodlám řešit v horizontu léta-podzimu. Zatím se nedokáži vyjádřit, kterou metodologii budeme preferovat. Je důležité upozornit, že tuto problematiku velmi významně ovlivňuje město a ROPID. 17.4.2007 11:00
OTÁZKA: Prohlížím si právě internetovou NÁRODNÍ DATABÁZI OBČANSKÝCH PODNĚTŮ a překvapil mne text podnětu č.j. 2007 04 08 14 33 49. Spokojíte se (tak jako ředitel Dopravních podniků města Plzně) s odměnou v průměru 15 tis. Kč za každý pracovní den v roce ? Cestující
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Jestli tento dotaz směřuje k mé mzdě, tak závidím kolegovi z Plzně. Na druhou stranu musím říct, že v komerční sféře jsem s takovou odměnou podle Vaší terminologie byl spokojen. 17.4.2007 11:02
OTÁZKA: Dobrý den, Gratuluji a přeji mnoho úspěchů v nové a pro nás Pražany velmi důležité funkci. Dotaz č.1: Budete nadále protěžovat tuzemského výrobce rádoby moderních vozidel v tramvajové dopravě a domácí firmičky s neustále rekonstruujícími, ale bohužel zastaralými vozidly, anebo se konečně dočkáme vozidel, které patří k běžnému evropskému trendu začátku 21 století? Dotaz č.2: Budou na metru trasy B zavedeny kratší intervaly, které jsou bezkonkurenčně nejdelší ze všech provozovaných tras, nebo setrváte na kultuře socialistického způsobu dopravy odpovídající vozům na této trase standardním, a neustále pozměňovaným interiérem plzeňského modernizátora, který nám chce za nemalý peníz namluvit, že jde o metro výrobce firmy Siemens, nebo se tady též dočkáme nových skutečně moderních vozů, které si snad jako Vaši zákazníci zasloužíme? Děkuji předem za odpovědi. amina
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: K bodu č. 1: Dle zákona nemohu protěžovat žádné výrobce. Můžu Vás ujistit, že vždy budu dbát na maximální transparentnost všech výběrových řízení, nejen těch, které se týkají vozového parku. Jestli jsem pochopil Vaši mírnou jízlivost, tak napadáte nové tramvaje 14T, a v tomto případě se domnívám, že se nemáme za co stydět. Ba právě naopak. K bodu č. 2: Budou zavedeny kratší intervaly, ale bohužel až v okamžiku, kdy bude instalován nový zabezpečovací systém. Což bude určitě jěště chvíli trvat. 17.4.2007 11:07
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. To je PRIMA, že odpovídáte čtenářům :-) Už jste se někdy o víkendu dopoledne projel tramvají číslo 7 dejme tomu z Vršovic na Anděla. Moc PRIMA zážitek. Absolutně nechápu, proč na tak frekventované lince jezdí o víkenu jen jeden vůz... Ze všeho nejvíc to připomíná pojízdnou krabičku sardinek. Možná by stálo zato přehodnit způsob víkednového nasazení spojů. sedmička
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: O tomto problému víme, jednáme s ROPIDem o vyřešení přetíženosti víkendových spojů na lince č. 7. ROPID Regionální organizátor pražské integrované dopravy. Je to organizace zřízená městem. 17.4.2007 11:09
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dvořáku! Co si myslíte o tom, že Dopravní podniky by měly podporovat ekologické způsoby dopravy, to znamená snažit se nalákat cestující, aby do práce nejezdili autem a ne stále zvyšovat jízdné! Už teď je pro některé pražské řidiče prostě výhodnější jezdit po městě autem než tramvají. Co na to říká magistrát, který vás určitě částečně dotuje? Nováková
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Určitě nesouhlasím s Vaším názorem, že je dnes výhodnější jezdit po městě autem než MHD. Jen pro Vaši informaci - jízdné v Praze patří k naprosto nejnižším ve srovnání s ostatními evropskými městy. 17.4.2007 11:11
OTÁZKA: Jak casto pouzivate MHD ? Jezdite do prace MHD nebo autem ? Petr
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Používám MHD cca 3 - 4x týdně. Do práce jezdím zatím většinou autem, přes den na schůzky v centru používám opět většinově MHD. 17.4.2007 11:12
OTÁZKA: Řikate že spokojenej zaměstnanec se rovná spokojen zakozník ale jak muže být spokojen zaměstnanec když platy v DPP rostou velice pomalu už několik let? vyjimka byl předminulej předvolební rok člen ČSSD
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Toto je velmi senzitivní téma, ale na základě informací,které mám, a po seznámení se s kolektivní smlouvou, musím konstatovat, že sociální náklady a sociální jistoty zaměstnanců jsou na velmi velmi vysoké úrovni. Je potřeba si uvědomit, že pokud bude poptávka po zvýšení mezd, tak na druhou stranu je potřeba si jasně říct, že zvýšení mezd bude muset znamenat jednoznačné zefektivnění provozu a tlak na zvýšení produktivity práce. 17.4.2007 11:14
OTÁZKA: Dobrý den pane Dvořáku, chtěl bych Vám popřát ke jmenování ředitelem Dopravního podniku. Chci se zeptat jestli budete přenášet do Pražské MHD zkušenosti z MHD jiných evropských měst, případně, jestli se chystáte na cesty s takovouto náplní? Miroslav Oupic
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Na žádné cestování se nechystám. Myslím si, že mám dost práce a cestování přenechám jiným. Každopádně si myslím, že je potřeba se inspirovat, nikoli kopírovat. 17.4.2007 11:16
OTÁZKA: Dobrý den. Prakticky kažý den teď potkávám v ulicích novou tramvaj Porsche. Kolik jich momentálně v Praze jezdí a kolik jich bude jezdit do konce roku? Děkuji. anonym
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Momentálně jich jezdí dvanáct. Do konce roku podle smlouvy by jich mělo být dalších patnáct. 17.4.2007 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, jestli jste zastáncem posílení podílu železnice v pražské dopravě? Podle mého osobního názoru má totiž velký, ale nepříliš využitý potenciál. Také by mne zajímalo, jestli sám hromadnou dopravu používáte? Děkuji. Martin
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Jsem zastánce maximálního využívání stávajích kapacit železnice v pražské dopravě a větší koordinace mezi DP a ostatními regionálními dopravci. 17.4.2007 11:20
OTÁZKA: Prijde Vam stav prazske MHD v poradku? Intervaly, kvalita, cistota, atp? Me po zkusenostech s ostatnimi mesty Evropy opravdu NE! Co vsechno hodlate zmenit? Ondrej
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Mrzí mne, že máte pocit, že stav pražské MHD je ve srovnání s ostatními městy Evropy na horší úrovni. Má osobní zkušenost je opačná. Každopádně to neznamená, že bych se spokojil se stávajícím stavem. Uznávám a souhlasím, že je mnoho co zlepšovat, viz modernizace vozového parku, čistota a kulturnost prostředí jak dopravních prostředků, tak dopravních uzlů, atd. 17.4.2007 11:22
OTÁZKA: Dobrý den, lze nekde zjistit termin otevreni stanice v Hostivari? Dekuji za info Tomas
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: 27. května 2006 byla stanice otevřena pro veřejnost. 17.4.2007 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, to teda koukám kde to ředitelujete, škoda, že jste musel odejít z primy, byl jste nejlepší ředitel současných televizí. Tak vám můžu jen popřát at se vám v práci líbí a pořádně to tam pročísněte ;-) Martina
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Děkuji. 17.4.2007 11:23
OTÁZKA: Dle §151 zákona 137/2006Sb. (zákona o zadávání veřejných zakázek) je zřejmé, že veškerou odpovědnost za dodržování tohoto zákona nese zadavatel. Mimo jiné tento zákon je velmi dobrým nástrojem pro snižování nákladů na pořízení stavebních prací, služeb a dodávek a ještě k tomu způsobem transparentním a nediskriminačním. Uvažujete o zřízení nějakého nevelkého, speciálního útvaru v DP, který by tuto odpovědnost za DP měl v kompetenci nebo touto oblastí pověříte některý již existující útvar? (DP hl.m. Prahy, a.s. byl v roce 2005 z finančního hlediska 5. nejvýznamnější zadavatel v ČR!) Děkuji za odpověď ED
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Toto je velmi významná problematika, která se stala jednou z mých největších priorit. O způsobu řešení se jistě v krátké době dozvíte. 17.4.2007 11:25
OTÁZKA: Jaké jsou Vaše priority při rozvoji současné sítě metra? Lenka
Generální ředitel DP Martin Dvořák ODPOVĚĎ: Mou prioritou je zefektivnit provoz do té míry, aby se zmenšily problémy se získáváním investičních prostředků pro výstavbu nových stanic a tras a rekonstrukci stávajících. 17.4.2007 11:25

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.