OTÁZKA:
V těchto dnech čteme, jak se budou v rámci šetření omezovat souběhy metra a tramvají. Pročpak tedy jde příští rok miliarda na začátek výstavby metra A do Motola, tj. oblasti, kde existují tři tramvajové tratě, které by po rekonstrukci za zlomek peněz nabídly daleko vyšší standard dopravy? Navíc okolí těch nových stanic metra má pak minimální záchytné kapacity pro autobusy i parkování? A ještě navíc, to metro už pravděpodobně nedoputuje na terminál Dlouhá Míle a ve zmrzačeném stavu nám asi zůstane dlouho...? Ony jsou pro Pražany asi nákladnější průšvihy než Opencard, že?
Martin
Procházka:
Omezování souběhů se netýká primárně metro x tramvaj, ale autobus x kolejová doprava. Prodloužení metra do Motola bude mít svůj jednoznačný přínos, stačí se podívat, jak vypadá ráno příjezdová zastávka autobusů na Dejvické. Zejména příměstská doprava, která není příliš koordinovaná, vytváří značný problém, který je potřeba vyřešit. Co se týká terminálu Dlouhá míle, územní plán počítá kromě metra také s modernizací železniční tratě na Kladno.
9.12.2009 11:25