Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Ptejte se obchodně-ekonomického ředitele Dopravního podniku Václava Pomazala

velikost textu:
vydáno 6.2.2001 13:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. února 2001 do 13:45

OTÁZKA: Dobrý den, moc tomu nerozumím, proč si ted musím nechat přelepit rodné číslo identifikačním a za pár dnů si jít pro novou legitku? Díky Nováková
ODPOVĚĎ: Jedná se o možnost okamžitě "utajnit" rodné číslo. Pokud se ve vašem případě nejedná o tuto nutnost, doporučuji počkat na vystavení nové legitimace, která bude mít platnost cca 10 let. 6.2.2001 13:04
OTÁZKA: Dobrý den, pane Pomazale, co je to vlastně to identifikační číslo? Z kolik aznaků se skládá a k čemu jej Dopravní podnik využije? Anonym
ODPOVĚĎ: Jedná se o desetimístné číslo,které slouží pouze pro označení kuponu. Žádné číslo není v tomto případě archivováno. 6.2.2001 13:04
OTÁZKA: Inspirovali jste se při tvorbě nových legitimací nějákou jinou metropolí? Josu podobné legitimacím v Paříži, Londýně? V čem si mylsíte, je jeicj výhoda? pupák
ODPOVĚĎ: Ano, formát legitimace je standardní formát platební karty. 6.2.2001 13:05
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem položit vlastní otázku, ale teď vidím, že legitimace (tedy nová) bude platit deset let? Proč právě deset let? Nneí to zbytečný luxus? Anonym
ODPOVĚĎ: Jedná se o maximální platnost,samozřejmě,že závisí na "aktuální" podobě fotografie. Deset let platnosti charakterizuje celkovou minimální životnost nového systému legitimací. 6.2.2001 13:06
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, chtěl bych se zeptat jak dlouho budou ještě platit současné časové jízdenky, tzn. dokdy si ji musím vyměnit za novou. Mirek
ODPOVĚĎ: Počítáme s platností minimálně do konce roku. Vše je limitováno rychlostí výměny cca 500 tisíc platných legitimací. V případě nutnosti můžeme prodloužit platnost i na delší období. 6.2.2001 13:07
OTÁZKA: Proč se děje přelepování rodných čísel na identifikační jen na Bojišti. Mám to trochu z ruky? Můžete prozradit, alespoň otvírací dobu? Anonym
ODPOVĚĎ: Provozní doba v Centrálním dispečinku Na Bojišti je od 6.30 - 18.30. V celé předprodejní síti metra bude možnost přelepování od 18.2.2001(jedná se o vyloučení "souběhu" přelepování a prodeje kuponů na březen). 6.2.2001 13:09
OTÁZKA: Ponecháte možnost nechat si staré legitimace a budou legitimace i s rodným číslem? Anonym
ODPOVĚĎ: Pouze po dobu souběhu starých a nových dokladů, počítáme s touto možností během letošního roku. 6.2.2001 13:11
OTÁZKA: Nechtěli byste náhodou privatizovat třeba závod autobusy a pak slevnit jízdné. Drahé je to až dost Pavka Korčagin
ODPOVĚĎ: Nepočítáme s privatizací jednotlivých trakcí, protože současný tarif umožňuje přestupnost. 6.2.2001 13:11
OTÁZKA: Platím daně a jízdné se stále zvyšuje, tak by mě zajímalo, jestli se ty peníze v DP někde neztrácejí. Není tam přezaměstnanost? Zajímal by mě Váš názor. Kdo vně firmy kontroluje hospodaření DP? Jan Polák, Praha 4
ODPOVĚĎ: KOntrolu provádí vlastník a zřizovatel Dopravního podniku, tj. Hlavní město Praha. 6.2.2001 13:12
OTÁZKA: K čemu je dopravnímu podniku uvedení rodného čísla na průkazce? Když to mám v pořádku, může tam být cokoliv a když ne, stejně chtějí revizoři nějaký doklad. Luboš
ODPOVĚĎ: POkud hovoříte o starých legitimacích, rodné číslo sloužilo pouze k označení kuponu. V případě zapomenutí bylo možné právě na základě rodného čísla poskytnout možnost, namísto pokuty zaplatit pouze manipulační poplatek. Na nových legitimacích již rodné číslo nebude. 6.2.2001 13:14
OTÁZKA: To, že jsme doposud uváděli rodná čísla mě přijde naprosto nemravné. Proto mi přijde nemravné, že budou mít výhody pouze ti pasažeři,kteří jej uvedou. Je to rasisimus. Jakobysme my, kteří nechceme zveřejnit žádné údaje o své vlastní osobě, byli prašiví. Je to nehorázné. Asi budu jezdit načerno. Pavel Nedělka
ODPOVĚĎ: Máte možnost využít možnosti časové jízdenky vydané bez osobních údajů držitele. 6.2.2001 13:14
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na jinou věc, a to, kdy je podle Vás opravdu reálné že v metru budou jezdit nové soupravy? Mirek
ODPOVĚĎ: Homologační proces schvalování nových vozů metra,je v závěrečné fázi. Sám se těším na standardní provoz již dokončených vlaků. 6.2.2001 13:16
OTÁZKA: Kdo zodpovídá za to,aby řidiči MHD dodržovali jízdní řád.Několikrát se mi stalo,že autobus vynechal dvě jízdy,řidič seděl za volantem na konečné a vyjel až po třetím čase.Na koho se v takovém případě obrátit.Pomůže stížnost? Irena
ODPOVĚĎ: Přivítáme vaše náměty,i když to pro DOpravní podnik znamená zaplatit pokutu, kontrolu nad dopravními výkony provádí organizace ROPID, která nedodržování kvality pokutuje. 6.2.2001 13:17
OTÁZKA: Trochu statistiky neuškodí...KOlik má Dopravní podnik celkem zaměstnanců? Kolik revizorů? KOlik jezdí v Praze autobusů, tramvají, vozů metra? Kolik kilometrů tramvajových tratí je po metropoli položeno? Díky Zvědavec
ODPOVĚĎ: Nejlepší bude vyzvednout si u nás statistickou ročenku, nicméně z hlavy: 12500 lidí, 150 revizorů, 1000 autobusů, 700 tramvají, 500 vozů metra. 6.2.2001 13:18
OTÁZKA: Po informacích médií mám trochu strach jezdit v nových vozech metra. Jak je to s jeich bezpečností? KOlik jich DP nakoupil? Anonym
ODPOVĚĎ: Kvalita a bezpečnost je podle mého názoru na standardní evropské kvalitě. Kompletní elektrické pohony jsou výrobkem Siemens, podvozky AD tranz, skříně ČKD (zkonstruované podle současných zkušeností). 6.2.2001 13:20

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.