Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Na dopravu se ptejte ředitele Ústavu dopravního inženýrství Ladislava Pivce

velikost textu:
vydáno 9.3.2001 14:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. března 2001 do 14:40

OTÁZKA: Myslíte si, že podzemní garáže vyřeší problém s parkováním v ulicích? Vejr
ODPOVĚĎ: Samy o sobě ne. Musí to být součást všech opatření, které se k řešení dopravy přijmou. Umožní zkvalitnit prostor například pro pěší. 9.3.2001 14:07
OTÁZKA: Jak se vám zamlouvá chystané zvýšení poplatků za odtah špatně parkujících aut až na pět tisíc? Pomůže to vůbec? Veronika
ODPOVĚĎ: Vynutit respektování stanovených pravidel chování zúčastněných účastníků dopravy je zcela nezbytné. Toto je jedna z dílčích možností, jak napomoci respektování zákazu stání. 9.3.2001 14:09
OTÁZKA: 1. Dejvice jsou parkovištěm aut okresů Kladno, Louny apod., cílem autobusové dopravy. Evropská třída má stále se zhoršující parametry znečištění. Toto vyplývá z umístění konečné metra Dejvická (nejzatíženější z 50 stanic) nejhlouběji v intravilánu města. Počítáte s prodloužením metra alespoň k nádraží Veleslavín, ev. dále - Petřiny, letiště? Pakliže ano, kdy? Ing. L. Martínek
ODPOVĚĎ: Z dalším rozvojem kvalitního systému hromadné dopravy osob se v oblasti Prahy 6 samozřejmě počítá, nicméně je to finančně velmi náročné. 9.3.2001 14:10
OTÁZKA: kdy bude v praze dobudován dopravní okruh ?? existuje reálný termín ?? Sup1
ODPOVĚĎ: V PRAZE SE PŘIPRAVUJÍ DVA DOPRAVNÍ OKRUHY. JEDEN TZV. MĚSTSKÝ, který hradí hlavní město Praha a druhý tzv. SILNIČNÍ nebo Pražský, který je stavěn ze státního rozpočtu. Podle finančních možností a podle možností projednání jednotlivých staveb se oba okruhy staví postupně a úplné dokončení okruhů lze předpokládat do roku 2015. 9.3.2001 14:13
OTÁZKA: Dobry den, jiste jako reditel tohoto podniku mate sluzebni auto, preferujete MHD nebo sluzebni vuz, mel byste asi preferovat MHD aby se Praze ulehcilo od aut.Diky Petas. Anonym
ODPOVĚĎ: Ve všech svých pracech samozřejmě preferujeme MHD. 9.3.2001 14:14
OTÁZKA: Je opravdu nutné, aby auta se zásobováním parkovala kdykoliv přes den před krámy na chodnících a klidně tam vykládala zboží? V jiných metropolích (Paříž) je to možné jen nad ránem, jinak jsou za to skutečně tvrdé sankce. Kovář
ODPOVĚĎ: V řadě případů to nutné není. V řadě případů je stanoveno noční zásobování, nicméně počet přestupků v této oblasti je poměrně vysoký. Souvisí to mj. s mírou vymahatelnosti sankcí za špatné parkování. 9.3.2001 14:16
OTÁZKA: 2. Jaké zásadnější (systémové) kroky chystáte k omezení automobilové dopravy v centru? Ing. L. Martínek
ODPOVĚĎ: Podmínkou pro účinnou regulaci dopravy v centru je mj. kvalitní fungování městské dopravy a vybudování městského okruhu, aby doprava, která je nezbytnou součástí fungování města, mohla své úkoly plnit. Součástí opatření bude jak omezení parkování v centru města, tak budování parkovišť P+R na okraji města u stanic MHD i zmiňované omezení zásobování většími vozidly. 9.3.2001 14:20
OTÁZKA: Jste pro zavedeni tramvajove dopravy zpatky na Vaclavske namesti??? Petas
ODPOVĚĎ: Znovuobovení tramvajové dopravy na Václavském náměsí považuji za rozsáhlý komplex otázek, na něž není možné jednoduše a rychle odpovědět. 9.3.2001 14:22
OTÁZKA: Nemel by magistrat a stat celkove rychle prispet financne na dostavbu obchvatu kolem cele Prahy??? Petas
ODPOVĚĎ: Určitě ano. Silniční okruh je financován z prostředků státu. Rychlost jeho výstavby však nezávisí pouze na finančních prostředcích. 9.3.2001 14:25
OTÁZKA: Kdy bude dokoncen tunel Mrazovka??Myslim si ze uz se cela stavba vlece dost dlouhou dobu. Petas
ODPOVĚĎ: Záleží na mnoha okolnostech. Dá se předpokládat kolem roku 2004. 9.3.2001 14:26
OTÁZKA: Kde chce mesto vzit penize na celkove plany ktere ma do roku 2010 s rozvojem site metra?? Myslite si ze v roce 2010 bude uz Trasa D v provozu??? Petas
ODPOVĚĎ: Uvažuje se o řadě možných zdrojů z městského i státního rozpočtu včetně zdrojů evropských. Není vyloučeno zprovoznění kolem roku 2010. 9.3.2001 14:28
OTÁZKA: Co rikate na odpoved pruzkumu, ze kazdy druhy most brzo spadne, nedovedu si predstavit ze by v Praze treba nefungoval most Barikadniku, Nuselsky most apod.Kdyby nahodou nefungoval Nuselsky most kudy by auta jezdila, nedovedu si predstavit ze by vsechen provoz byl odklonen pres Nuselske udoli. Petas
ODPOVĚĎ: Předpokládám, že máte na mysli informace zveřejněné ŘSD, které se týkají stavu mostů na silniční síti, nikoli tedy např. Nuselského mostu. 9.3.2001 14:30
OTÁZKA: Občas mám pocit, že je podoba současné Prahy (a vlastně celého "civilizovaného" světa) přizpůsobována automobilům a ne lidem. Kvůli stavbám nejrůznějších komunikací mizí domy i zeleň. Bude tento trend pokračovat nebo již lidé dostali rozum? Standa Malý
ODPOVĚĎ: Já tento pocit nemám. Doprava není samoúčelná a přemísťování osob i zboží je nezbytnou součástí civilizace. 9.3.2001 14:31
OTÁZKA: Proč není prozatím uvažována výstavba Silničního okruhu mezi dálnicemi D8 a R10 ? Stávající dopravní řešení s využitím Průmyslového polookruhu s množstvím úrovňových křižovatek je evidentně nevyhovující. Radek
ODPOVĚĎ: Připravuje se výstavba samozřejmě celého okruhu kolem Prahy, nicméně tato výstavba se realizuje po etapách. Etapy jsou vybrány podle dopravní důležitosti. 9.3.2001 14:33
OTÁZKA: Mělo by být ve městě víc ulic s prahy jako je třeba Dlouhá? Petr
ODPOVĚĎ: Pokud by řidiči respektovali pravidla silničního provozu a brali vždy ohled na zranitelnější účastníky dopravy, nemusely by být osazovány žádné příčné prahy. 9.3.2001 14:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.