Čtenářům iDNES odpoví „šéf“ zubařů Pekárek

velikost textu:
vydáno 6.3.2006 11:00
Prezident České stomatologické komory Jiří Pekárek patří k nejhlasitějším kritikům ministra zdravotnictví. Byl hlavním organizátorem demonstrace zdravotníků. Co mu na Rathovi tak vadí? Koho by radši viděl v jeho křesle? Jak se daří zubařům? Jiří Pekárek odpoví čtenářům iDNES v pondělí 11 hodin.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. března 2006 do 11:20

OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na útěk pana Ratha ze studia idnes, když ho paní Jílková dostala do kouta otázkou o konfidentovi? Honza
ODPOVĚĎ: Dobrý den, velice jsem se zasmál (i jako sposta lékařů, zdravotníků i dalších občanů v této zemi). Pekárek 6.3.2006 11:24
OTÁZKA: Mám dotaz, jsem zubní lékařka. Zajímalo by mě co mám dělat s akutním pacientem po vyčerpání limitu od pojišťovny, když dobře vím, že navýšit limit nelze, již jsem se o to pokusila. A neuspěla jsem. Děkuji za odpověď: Mudr. Marie Bednářová
ODPOVĚĎ: Dobrý den paní doktorko, akutní ošetření musíte poskytnout, s největší pravděpodobností ho zaplatíte ze svého. Je to nespravedlivé a v dohodovacím řízení na příští pololetí na podobné limity nepřistoupíme. Pekárek 6.3.2006 11:25
OTÁZKA: Dobrý den pane doktore Pekárku, moc Vám fandím, úplně mi mluvíte z duše. Nenechte se nikdy nikým vytočit!!! Chci se zeptat, zaslechl jsem, že Švýcarsko si odhlasovalo, že nechtějí mít ve zdravotním pojištění zahrnutou zubní péči. Nevíte, jestli je to pravda? To by bylo něco pro nás,Česko, bomba! Super! Moc Vás zdravím, jste 15 let prezidentem ČSK! Nashle. Josef Lada
ODPOVĚĎ: Dobrý den, ano, ve Švýcarsku se platí jen za vrozené vady, úrazy, chirurgii apod., v žádném případě za plombičky a další banální ošetření. I naše Komora je připravena navrhnout podobný, byť měkčí systém. Pekárek 6.3.2006 11:26
OTÁZKA: Vy si myslíte, že Vám věříme, že jde o pacienty - Vám zubařům. Vždy Vám šlo jen o Vaše kapsy. Nechápu, jak je možné, že tak nahráváte ODS. Pane Pekárku, jste lotr! Zanechte už chytračení a dejte ministrovi prostor, ať věci řeší. Lukáš
ODPOVĚĎ: Dobrý den, kdyby nám šlo jen o peníze, tak bychom se chovali asi jinak. Pekárek 6.3.2006 11:27
OTÁZKA: Co Vám vadí na neziskových nemocnicích? To , že nepůjdou vytunelovat? Jarda
ODPOVĚĎ: Dobrý den, to, že jejich vlastník bude muset vložit majetek do služeb státu, který mu bude diktovat veškeré náklady, např. platy zaměstnanců, do čeho může a do čeho nesmí investovat a rozsah poskytované péče. Majitel, např. kraje, obce nebo soukromník, má jediné právo - platit dluhy. Všichni ostatní, kteří nejsou v uvedeném systému mají na vybranou buď do tohoto systému vstoupit nebo ztratit právo navázat smlouvy z pojišťovnami. Nevadí mi neziskové nemocnice, ale tento konkrétní zákon. Pekárek P.S.: Vytunelovat zcela jistě půjdou. 6.3.2006 11:31
OTÁZKA: Dobry den.Penize ve zdravotnictvi chybi. Jak je ale mozne, ze mohou mit zubari skoleni v hotelu na Kube? Dekuji za odpoved. petra
ODPOVĚĎ: Dobrý den, pokud si zubní lékaři školení zaplatí, je to jejich věc, jak tráví dovolenou. Česká stomatologická komora podobná školení neorganizuje ani jim nedává žádné bodové ohodnocení. Pekárek 6.3.2006 11:32
OTÁZKA: dobrý den pane prezidente, v minulém a předminulém týdnu jsem řešila u mé dcery velký problém. od středy 22.února byla doma a ležela, protože měla velké bolesti od zubu. Až do pondělí se nenašel jediný zubař, který by ji byl ochoten vzát do své evidence a tedy ošetřit!podotýkám až do pondělí 27.února. v pátek jsem se totiž pokusily navštívit zubařku u kterí byla dcera vedena v evidenci. K našemu překvapení taot zubařka již rok neordinuje! NIc nikomu nesdělila, nevíme aní kde je zdravotní karta mé dcery. A protože byla stávka, neexistoval volný zubař. Jsem velmi rozlobena na současný stav a současně vás řádám o přeštření celé situace, nebot v okamžiku, kdy jsem potřebovala pro moji dceru akutní péči,ta neexiastovala ato pouze pro neodpovědnost medicinsky vzdělané osoby. A zcela na závěr. Ošetření mé dcery byla bolestivé i s náslaednou bolestí, ale jak to, že zubař nesméí předepisovat léky tlumící bolest? Prosím o odpověd Děkuji hana.kadlecova@email.cz
ODPOVĚĎ: Dobrý den, poprosím o zaslání Vaší stížnosti na adresu ČSK, Slavojova 22, 128 00 Praha 2. Předám Vaši stížnost příslušné Revizní komisi Komory. Pekárek 6.3.2006 11:33
OTÁZKA: kolik mi dává zdravotní pojišťovna na jednu plombu? pravidelně za bílou plombu doplácím 300Kč,a to mi připadá dražší než zlato. vymrzovač
ODPOVĚĎ: Dobrý den, pojišťovna platí v současné době za amalgámovou výplň 162 Kč. Bílou výplň si kompletně hradíte sama. Bílý materiál je skutečně dražší než zlato, ale nejdražší vůbec je práce zubního lékaře. Pekárek 6.3.2006 11:36
OTÁZKA: Co byste vzkázl naivnější části voličů před nadcházejícími volbami? Pavel
ODPOVĚĎ: Dobrý den, ať nevěří planým slibům a volí ty strany, které spolu s KSČM směřují ve svých důsledcích zpět před rok 1989. Pekárek 6.3.2006 11:37
OTÁZKA: Dobrý den. Pracuji v cestovním ruchu kde se marže pohybuje od 0,5 do 3 %. Proto je mi lékárníků velice líto, když budou mít "jen" 29%. U zubařů je podobný problém, zatímco v jiných oborech zdravotnictví dle zkušenosti mé a mé rodiny bylo vždy vše pokrytu zdravotním pojištěním a práce byla provedena velice kvalitně, u zubařů se to nikomu z naší rodiny nepodařilo. Takže pan ministr má pravdu, jde tu jen a jen o peníze. Ctibor
ODPOVĚĎ: Dobrý den, mnoho cestovních kanceláří si tak vysokou marži, jakou uvádíte, také nezaslouží. Nechávají např. své klienty v zahraniční bez pomoci a přesto všechny nezatracuji. Pekárek 6.3.2006 11:38
OTÁZKA: Pane Doktore, může řešení nynějších sporů s ministerstvem vyustit až vystoupení stomatolugů ze systému pojišťovnictví ? A jestli ano je stomatologická obec dostatečně jednotná na tento krok ? Marcel Pavlíček
ODPOVĚĎ: Dobrý den, prioritou zubních lékařů není vystoupit ze systému zdravotního pojištění, ale dosáhnout jeho určité změny. Pokud se však podmínky v tomto systému změní tak, že v něm nebude možno ekonomicky přežít, dá se očekávat, že řada kolegů ze systému vystoupí. Každý nese svou vlastní zodpovědnost a nikoho nenutíme, aby se zachoval tím či oním způsobem. Pekárek 6.3.2006 11:41
OTÁZKA: co rikate na to ze poradce šéfa ODS rozzlobil snowboardisty kubator
ODPOVĚĎ: Dobrý den, tuto zprávu jsem, bohužel, nezaznamenal. Pekárek 6.3.2006 11:41
OTÁZKA: Dobrý den p. Pekárek, moc Vám fandím a myslím si že jste člověk na správném místě. Otázka: co si myslíte o sporu Rath x Musílková? johnny
ODPOVĚĎ: Dobrý den, odvolání ředitelky Musílkové bylo zástupným problémem. Vedení pojišťovny zcela jistě nepracovalo bez chyb, ale hlavní problém zpatřuji v tom, že po 8 let nebyl celý systém pojištění stabilizován a postupně narůstaly jeho dluhy. Pekárek 6.3.2006 11:42
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat na jednu věc. Jak je možné, že když jsem přišel s celou rodinou na pravidelnou zubní prohlídku k naší stomatoložce, byl jsem odmítnout z důvodu, že pí.doktorka už od mojí zdravotní pojišťovny vyčerpala 26.února limit peněz na první pololetí a že pokud se nejedná o vážný případ, mužu přijít až prvního července. Je toto vůbec možně? Martin
ODPOVĚĎ: Dobrý den, to je dopad limitů, které zavedl ministr Rath v celém zdravotnictví. Dochází tak k diskriminaci některých pacientů a ke krácení jejich ústavních práv. I já se ptám, jak je to možné a kdo je lotr v této zemi. Pekárek 6.3.2006 11:42
OTÁZKA: dobrý den, co je podle Vás na součastné situaci ve zdravotnictví nejhorší? Kde jsou největší slabiny a co proti tomu dělá vláda? děkuji přeji hezký den a ať se daří Ekša
ODPOVĚĎ: Dobrý den, podle mého názoru způsob, jakým jsou v demokratické zemi přijímány zákony, které zcela zásadně mění tvář zdravotnictví, aniž se k tomu občané, odborníci i opozice může vyjádřit. Dle mého názoru jde o legislativní puč a pokud budeme mlčet, může být tímto způsobem změněno i ostatní. Pekárek 6.3.2006 11:43

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.