Mluvčí drážní inspekce hostem on-line rozhovoru iDNES.cz

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 30. srpna 2007 do 11:30

OTÁZKA: Setkali jste se někdy s případem, kdy by vlak řídila osoba, která k tomu neměla patřičnou kvalifikaci nebo k tomu nebyla způsobilá? Petr Adamek
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych osobní dotaz: Jste svobodný? Jste hetero nebo gay? PS: mě se líbíte :-) topaz
OTÁZKA: Je tzv. ověřovací pokus spolehlivým způsobem pro ověření funkčnosti výstražného zařízení? Během posledních let jsem ve sdělovacích prostředcích zaznamenal informace o případech, kdy svědci tvrdili, že zařízení nebylo v okamžiku nehody nebylo v provozu, ale ČD i Váš úřad tvrdily opak. Petr Adamek
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak daleko nebo v jakém časovém intervalu se před příjezdem vlaku přejezdová signalizace spouští a také, zda to ovlivňuje i typ a druh vlaku?? Díky za odpověď.. Šimon Kočí
OTÁZKA: Dobrý den, nově jsem se nastěhoval do blízkosti nádraží Praha-Libeň a každou noc mě velmi obtěžuje písklavý zvuk pocházející z jednoho konkrétního místa koleje. Tyto táhlé písklavé zvuky pocházejí buď z mechanického brzdění při posouvání souprav nebo je vadná kolej. Na koho se lze v této záležitosti obrátit a jak lze tento problém řešit. Děkuji za pomoc. Petr K.
OTÁZKA: Zajímalo by mě, kolik lidí pracuje na drážní inspekci a jakých profesí. Děkuji. honza
OTÁZKA: Dobrý den, znáte statistiky srážek auta a vlaku ve srovnání se zahraničím? děkuji a přeji krásný den Alice
OTÁZKA: Dobrý den, ještě se otvírají dveře vlaků za jízdy? Před časem vypadl malý chlapec, četla jsem, že ty dveře jdou otevřít stále... Díky bublinka
OTÁZKA: Dobrý den, není jednou z hlavních příčin srážky vlaku a auta na přejezdu právě špatné výstražné značení? děkuji Mariana
OTÁZKA: Pane Neusar nezlobte se,ale proč mluvíte o přístupu cestujících k vlaku?Vždyť při MU v Brandýse žádný vlak s přepravou cestujících v inkriminovanou dobu nebyl,odjel před cca dvěma minutami.Tam se spíš opravdu jednalo o opuštění prostoru kolejiště po vystoupení z vlaku. Strojvedoucí v.v.
OTÁZKA: Často slyším od běžných pracovníků na železničních stanicích, že jsou pracovně přetíženi, protože jich je tam málo. Třeba to mohlo být příčinou neštěstí v Brandýse nad Orlicí.... Jana Poláková
OTÁZKA: Dobrý den,pracuji jako výpravčí a tak znám drážní předpisy a svoje povinnosti.Nerozumím ale tomu, že ve všech mediích se v cause "Brandýs" uvádí, že cestující opustila kolejiště a následně se vracela zpět pro tašky.Chtěl bych vědět z čeho tedy obviňujete zaměstnance (výpravčí).Jak mohou ovlivnit, že po výstupu cestujících a uvolnění kolejiště se tam opět někdo vrátí. Mohl by jste mě to vysvětlit, abych se případně vyhnul také nějakému pochybení. Takových "nebezpečných"stanic bez podchodů pro cestující jsou v ČR desítky. Ivan
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že všechna místa, kde může hrozit nebezpečí, jsou skutečně dobře zabezpečena? Ve Francii je velice často podél tratí vysoký plot. Lidé se tak ke kolejím vůbec nedostanou, nebo alespoň s obtížemi... Tom
OTÁZKA: Kam mám nahlásit, když na přejezdu nesvítí signalizační světlo? Stalo se mi to nedaleko mého bydliště a zastavil jsem jen proto, že jsem věděl, že v tomto čase jezdívá vlak...Mám na mysli, jestli existuje nějaká "tísňová" linka drah.... Josef Ouzký
OTÁZKA: Dobrý den, pane Neusare POučení z Brandýsa n/Orl.je důsledně dbát při jakékoliv stavební rekonstrukci na vytvoření vyhovujících nástupištních hran a bezpečného přístupu pro cestující. Bohužel tato stanice ještě neprošla modernizací. Co z Vaší strany připravujete pro větší bezpečnost na přejezdech? Líbí se mi i reklama zaměřená na bezpečnost na železnici. Divím se, že se našli osoby, které jí kritizovali. Vysoké napětí a provoz drážních vozidel vyžadují vždy maximální opatrnost. Přeji Vám další výsledky ve Vaší práci a méně mimořádných událostí. J. Matějovský
OTÁZKA: Jaké vzdělání musí mít drážní inspektor? Existuje na to škola? Kryštof
OTÁZKA: dobrý den, na některých nádražích nejsou vůbec podchody - tzn. lidé chodí na nástupiště přes koleje. Navíc třeba na 1. a druhou kolej má přijet vlak ve stejnou dobu, nikdy tam nestojí nikdo kdo by nějak hlídal přecházení cestujících. jak se toto řeší? alenka
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal jak je to opravdu s casovym harmonogramem one osudne udalosti v Brandyse. Jestli opravdu osobni vlak byl jiz ze stanice pryc nebo nikoli. Zdali opravdu doslo k pochybeni vypravciho ze zeleznicni stanici Brandys.Dekuji Skerycek
OTÁZKA: Jak přijalo ČD verdikt inspekce o tom, že zavinily smrt ženy? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na tři věci. 1) kdo zodpovídá za prostory kolem přejzdů? Velmi často vídám křovím zarostlé okraje trati právě u přejezdů, kde je třeba rozhled. 2) dle jakého klíče se volí zabezpečovací zařízení na přejezd. Setkal jsem se se závorami na polní cestě a absecní jakékoli signalizace na frekventované silnici II. třídy, 3) kdo zodpovídá za opravy silničního svršku na železničním přejezdu. Vzpomínáte na Básníky a železniční přejezd v Bezdíkově, či jak se to jmenovalo. :-) Petr
OTÁZKA: Je možné, že při dešti nefunguje signalizace na přejezdech a může se stát nehoda? Kdo je v takovém případě odpovědný? (například zkrat vedení signalizace apod.) Martin
OTÁZKA: Má drážní inspekce zpracovaný přehled nejnebezpečnějších přejezdů? Které to například jsou? A dělá se s nimi něco? Marek
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych dotaz ohledně bezpečnosti cestujících přímo ve stanicích. Je jisté, že za svou bezpečnosti si do značné míry může každý cestující sám. Počet nádražích, které jsou bez podchodů je značný a stovky cestujících denně přecházejí koleje, protože jim nic jiného nezbývá. Je ale také mnoho těch, kteří je překonávají při příjezdu či průjezdu vlaků. Myslíte si, že je dostačující, když automat ohlásí, aby cestující nevstupovali do kolejiště před zastavením vlaku, krátce na vylezl výpravčí a jen pozoroval, jak již desítky lidí překonávají koleje a neřekl ani slovo? Tady je evidentní lhostejnost všechn "nádražáků", kdy je pro ně dostatečným alibi, že pusili hlášení. Nemyslíte, že by takové chování cestujícíh mělo být razantně trestáno pokutou? Ono už jen to, že výpravčí na takového cestujícího "zařve" je mnohem účinnější (je to pro cestujícího ostudné), než nějaké billboardy za miliony. Nemyslíte, že by za toto měli být cestující pokutováni? Jenomže, jak donutit nádražáky, kteří ignorují i to, když někdo kouří na nádraží 2m od nich(ačkoliv by měl zakročit). tonyq
OTÁZKA: Dobrý den,proč se ve zprávě o MU,zveřejněné na Internetu neobjevil článek 133 SPPO?(133. Bezprostředně po výstupu z vlaku musí cestující v zájmu vlastní bezpečnosti opustit nástupní/výstupní prostor v kolejišti (neplatí u ostrovních nástupišť se samostatnou přístupovou cestou). POdle mých zkušeností za 40 let služby si mnozí cestující neuvědomují rozdíl mez železnicí a pouťovou atrakcí.Vina není na straně ČD. Strojvedoucí v.v.
OTÁZKA: U přejezdu mezi Jindřichovým Hradcem a Kardašovou Řečicí opravují most a dopravu řídí semafor. Navíc tam ale svítá drážní signalizace. Co mám poslechnout - zelenou na semaforu nebo červené blikající světlo před přejezdem? Lukáš
OTÁZKA: Zdravim vas! Zajima me, jak dopadlo vysetrovani vykolejeni nakladniho vlaku v Decine, kdy se z vagonu sesypaly desitky novych skodovek... pamatujete se na to? Tony Dolly
OTÁZKA: Dobry den, nakolik je obtizne neco vysetrit? Modra armada, jak znamo, drzi spolu. Petr
OTÁZKA: Karel Proč se zrušily závory na přejezdech? Bylo to další upozornění, kromě světel, popřípadě zvukové signalizace...Děkuji. anonym
OTÁZKA: Dráhy se vždy brání u nehod na přejezdu,, že zařízení fungovalo správně a jde o chybu řidiče. Jak se to stoprocentně pozná? Karel
OTÁZKA: Dobry den, jak se vas divaji radovi zeleznicari? Nemaji vas za fizly? (omlouvam se za expr. vyraz) a23
OTÁZKA: Kdo všechno vlastně vyšetřuje nehody na dráze? louží závěry Drážní inspekce i policii? Bibmbo
OTÁZKA: Dobrý den, pane Neusare. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.